اقتصادی

جشن بزرگ بورسهای جهانی – نازک نارنجی

افزایش چشمگیر شاخص های بازار جهانی.

به گزارش بلومبرگ ، اظهارات اخیر بانک فدرال ایالات متحده به معامله گران اطمینان می دهد که بازارهای پول آرام هستند. جروم پاول با بیان اینکه بانک مرکزی ابزارهایی برای کنترل فشار تورمی دارد ، افزود: با حرکت اقتصاد به سمت گشودن ، سیاست ها نیز می توانند عادی تر شوند. وی همچنین قول داد که اگر جهت تورم خطر تحول انتظارات بازار را تشدید کند ، بانک مرکزی اقدام خواهد کرد. قرار است مدل سیاست جدید بانک فدرال اجازه دهد تورم از سطح 2٪ فراتر رود.

در حالی که موج جدیدی از تاجگذاری در سرتاسر اروپا گسترش یافته است و شیوع آن در آمریکای لاتین در سطح نگران کننده ای باقی مانده است ، در ایالات متحده احتمالاً شاهد شیوع ویروس نیز خواهیم بود. دکتر گفت: “ما در مرحله اولیه هستیم و با کمی خطا می توانیم شروع موج چهارم شیوع بیماری Covid-19 را در ایالات متحده ببینیم.” آنتونی فاوسی ، مدیر مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده.

صندوق بین المللی پول در گزارش جدید خود اعلام کرد که با سرعت نسبتاً کند در مبارزه با تاج ، متوسط ​​رشد اقتصادی جهانی در سال جاری 6.0 درصد خواهد بود که 0.5 درصد بهبود گزارش قبلی منتشر شده در ژانویه است. پیش بینی می شود پس از رشد منفی 3.3 درصدی در سال گذشته ، رشد متوسط ​​اقتصادی جهان در سال آینده 4.4 درصد مثبت باشد. با این حال ، به گفته گیتا گوپینات ، اقتصاددان ارشد این موسسه ، افزایش رشد اقتصادی در مناطق مختلف یکسان نیست.

در حالی که انتظار می رود رشد متوسط ​​سالانه اقتصاد جهانی به بالاترین سطح در نیم قرن گذشته برسد ، بهبود کامل اقتصاد و بازگشت سیاست های پولی و پولی به حالت عادی بیشتر از آنچه تصور می شد به طول خواهد انجامید. کریستالینا جورجیوا ، رئیس صندوق بین المللی پول با اشاره به اینکه واکسن در دسترس مردم جهان نیست ، گفت: “از دست دادن شغل در حال افزایش است و فقر در حال افزایش است.” چشم انداز کلی اقتصاد برای جهان در حال بهبود است ، اما خطرات همچنان بزرگ هستند.

وزارت کار ایالات متحده اعلام کرد که تعداد متقاضیان دریافت مزایای بیکاری در کشور در پایان ماه مارس 61 هزار نفر در مقایسه با دوره قبلی 719 هزار نفر افزایش یافته است. حتی اگر این تعداد کمی از سوابق ثبت شده در چهار ماه پیش کاهش یابد ، اما این تعداد هنوز فاصله قابل توجهی با 220،000 ثبت شده قبل از شروع بحران کرونا دارند. تخمین زده می شود که درآمد بیش از 18 میلیون کارمند آمریکایی تحت تأثیر کرونا کاهش یافته است.

اتاق بازرگانی ایالات متحده گزارشی را منتشر کرد که در آن از خطرات برنامه دولت بایدن برای سرمایه گذاری 2 تریلیون دلار در زیرساخت های اقتصاد آمریکا خبر داد. طبق گفته اتاق ، بودجه این پروژه از طریق افزایش قابل توجه مالیات تأمین خواهد شد ، كه این امر باعث كاهش رقابت اقتصاد آمریكا در سراسر جهان و بهبود اقتصادی می شود ، این دقیقاً برعكس آنچه هدف بسته پیشنهادی است انجام می شود.

علی رغم این واقعیت که دولت ایالات متحده در طول دولت ترامپ و بایدن تا به امروز حدود پنج تریلیون دلار برای كاهش پیامدهای اقتصادی ویروس كرونا هزینه كرده است ، این احتمال وجود دارد كه یك بسته بزرگ حمایتی آشكار شده و به مرحله اجرا درآید. به گفته برخی منابع شناخته شده ، دولت بایدن قصد دارد پس از اجرای بسته حمایتی 1.9 تریلیون دلاری با هدف کاهش کسری طبقاتی و تقویت زیرساخت های اقتصادی ، بسته دیگری را نیز اجرا کند.

وی در مصاحبه ای با وال استریت ژورنال گفت: “تعرفه ها به شركت ها و مصرف كنندگان آمریكایی آسیب می رساند ، اما مزایایی نیز دارد.” این وکیل دادگستری پیشین که پدر و مادر چینی دارد ، گفت: کاهش ناگهانی تعرفه ها به اقتصاد ایالات متحده آسیب زده است و اصلاحات در سیستم گمرکی فعلی باید در درجه اول باشد.

تاکنون بیش از 134 میلیون و 190 هزار و 375 مورد تاج ثبت شده است که از این میان 2 میلیون و 907 هزار و 652 نفر جان خود را از دست داده اند. در میان کشورهای مختلف ، بیشترین تلفات مربوط به ایالات متحده با 573،219 نفر ، برزیل با 341،097 نفر ، مکزیک با 205،598 نفر ، هند با 167،694 نفر و انگلیس با 126،980 نفر بوده است.

دریک هالپینی ، مدیر ارشد سرمایه گذاری در بانک میتسوبیشی ، گفت: “به طور کلی ، هنوز خطرات زیادی در بازارهای مالی وجود دارد که بر روند تجارت تأثیر می گذارد ، حتی تا نیمه اول سال جاری.” وضعیت تاج هنوز نگران کننده است ، خصوصاً از آنجا که هنوز نمی توانیم با اطمینان بگوییم واکسن های موجود علیه سویه جهش یافته ویروس بسیار موثر هستند. همچنین مهم است که تنش های ژئوپلیتیکی تا چه اندازه بر روابط تجاری تأثیر می گذارد.

بورس سهام آمریکا

در وال استریت ، همه شاخص ها غیر قابل اعتماد هستند. تا حدی هر سه شاخص بازار سهام اصلی در سطح بالاتری نسبت به روز گذشته بسته شدند.

میانگین صنعتی داو جونز 0.33 درصد بالاتر از روز گذشته با 33،483.01 بسته شد. S&P 500 با افزایش 0.43 درصدی در 4097.57 واحد رشد کرد و سهام مهم دیگر ایالات متحده ، Nasdaq Composite با بسته شدن 0.91 درصدی در 13،813.61 واحد قرار گرفت.

بورسیه های تحصیلی اروپا

در بازار سهام اروپا ، شاخص “Fetsy 100” در بورس اوراق بهادار لندن 0.83 درصد بالاتر از روز گذشته بسته شد و در 6942.22 واحد بسته شد. شاخص “Dex 30” در بورس اوراق بهادار فرانکفورت در آلمان با افزایش 0.17٪ به کار خود پایان داد و در 15202.68 واحد ایستاد ، و شاخص “Coke 40” در بورس پاریس با 0.57٪ پیشرفت در سطح 6165.72 واحد بسته در مادرید ، شاخص Ibex 35 با افزایش 0.47٪ به 8637.80 واحد رسید.

بورسیه های آسیایی

شاخص های معاملات سهام آسیا عملکرد خوبی دارند. به همین میزان شاخص “Nikkei 225” در بورس سهام توکیو در ژاپن با کاهش 0.07٪ به سطح 29708.98 واحد رسید. شاخص “هنگ سنگ” در بورس اوراق بهادار هنگ کنگ 1.16 درصد افزایش یافت و در 29،87.07 بسته شد. در چین ، شاخص کامپوزیت شانگهای 0.17 درصد افزایش یافت و به 5،122.21 بسته شد.

در استرالیا ، شاخص S & S & S 200 در بورس اوراق بهادار سیدنی با رشد 1.02 درصدی در 6998.77 واحد بسته شد. در میان دیگر غرفه داران بزرگ آسیایی ، Topix ژاپن دیگر وجود ندارد. (معیار محاسبه تغییرات قیمت زمان بسته شدن معاملات روزانه در بورس اوراق بهادار نیویورک است.)

پشم

در بازار طلای سیاه روند قیمت در حال افزایش است. نفت وست تگزاس اینترمدیت با 0.22 درصد افزایش به 59.74 دلار در هر بشکه و نفت برنت دریای شمال با 0.19 درصد رشد به 63.27 دلار در هر بشکه رسید.

طلا و نقره

همچنین در بازار فلزات گرانبها ، قیمت هر اونس طلا در روز گذشته 1.02 درصد با قیمت 1754.95 دلار فروخته شد. اونس نقره با 0.93 درصد فروش با 25.56 دلار معامله شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا