اقتصادی

واگذاری ۵۱۰ هزار واحد طرح ملی مسکن به مردم طی ماه‌های پیش رو – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین ، محمد اسلامی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت با اشاره به شعار امسال اظهار داشت: از سال گذشته سعی کرده ایم رویکردی پایدار برای ساخت مسکن در کشور از جمله جامعه اصلی متقاضیان. “ما می دانیم که این افراد شکایت کردند و یک حساب بانکی برای آنها افتتاح شد.

وی افزود: در پایان سال گذشته ، ثبت نام از متقاضیان ساكن شهرهایی كه قبلاً ثبت نشده بودند ، انجام شد و همچنین مناطق مناسب و مناسب و مطلوب زندگی شهری انتخاب و به شهرهای مناسب اختصاص یافت.

وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: عملیات ساختمانی که توسط مردم و کارگران انبوه انجام می شود ، اجرا شده و عملیات ساختمانی 510 هزار واحد مسکونی که از سال گذشته و حتی در سال 98 آغاز شده بود به ترتیب از آوریل و ماه های بعدی اجرا می شود. می توانیم تحویل این خانه ها را به مردم ببینیم.

اسلامی می گوید امسال نیز گام م effectiveثر دیگری برای هماهنگی و تسریع است .ری ما ساخت مسکن داریم ، وی افزود: “با برداشتن موانع مربوط به پروانه ساخت در شهرها و تسهیلاتی که باید توسط بانک پرداخت شود ، با همکاری وزارت کشور ، بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی ، موانع فوری بیشتر برداشته خواهد شد و مسکن در کشور سریعتر ساخته خواهد شد. “

شروع مالیات بر خانه های خالی امسال

وزیر راه و شهرسازی درباره مالیات خانه های خالی نیز گفت: سال گذشته اطلاعات 1.3 میلیون واحد حواله خالی به سازمان امور مالیاتی ارسال شد و سیستم جامع املاک و مستغلات و توقیف با هدف کنترل قیمت خانه “

وی افزود: با اجرای قانون جدید مجلس شورای اسلامی ، از 19 فروردین ماه هر ایرانی دارای واحد مسکونی موظف است با مراجعه به سامانه جامع املاک و مستغلات در وزارت راه و شهرسازی اطلاعات خود را وارد کند. و شناسایی واحدهای مسکونی خالی آنها موظف به اجاره یا فروش هستند که این امر باعث افزایش عرضه مسکن و کاهش آن می شود شورش این بازار است ، در حالی که مالیات سنگینی برای خانه های خالی اعمال می شود ، سرمایه گذاری و پول تجارت از بازار مسکن دور می شود و فقط پول به متقاضیان واقعی و مصرف کنندگان در بازار می رسد.

اسلامی خاطرنشان کرد: هدف از قانون مصوب مجلس انحراف بخش تجارت از بازار مسکن است.

دکمه بازگشت به بالا