علمی و پزشکی

آینده مریخ نورد ناسا پس از فرود موفقش چه خواهد شد؟

به گزارش شفاف ، مریخ نورد Perseverance ناسا شب گذشته پس از چندین ماه انتظار سرانجام شب گذشته به مریخ نشست. Persevers در داخل حفره ای به عرض 45 کیلومتر قرار گرفتند و ماموریت جاه طلبانه ای را برای کشف نشانه های زندگی در سیاره سرخ و جمع آوری اطلاعات از آن آغاز کردند. اما گفته می شود که ممکن است چندین ماه طول بکشد تا ماموریت 2.7 میلیارد دلاری ناسا به مریخ دندان ادعایی خود را در کار علمی فرو ببرد.

مریخ نورد Perseverance طی چند روز آینده چندین مرحله را طی می کند تا سرعت و مقاومت تیم ویژه را در حفره های جدید افزایش دهد. این تیم سیستم های قدرت ، گرما و ارتباطات ربات شش چرخ را برای بارگذاری نرم افزار پرواز سازگار با سطح مریخ تقویت کرده است. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود ، بارگیری نرم افزار جدید sol 4 آغاز می شود که تکمیل آن چند ساعت طول می کشد.

معاون پروژه گفت: “پس از شروع این كار ، حدود چهار روز دیگر به سراغ نرم افزار جدید می رویم.” ما این کار را خیلی خوب انجام می دهیم تا مطمئن شویم مشکلی پیش نمی آید. سرانجام ، پس از قرار دادن بازوها ، حدود پنج متر به جلو و عقب ، اولین حرکت مریخ نورد را انجام دهید. رانندگی تجربی استقامت را برای اولین سفر مهم به یک فرودگاه هوایی مریخ آماده می کند. این تیم ماموریت مریخ نورد را در یک مکان راحت و باز مدیریت می کنند. در این مرحله ، بالگرد همراه به عنوان یکی از م oneلفه های اصلی مأموریت می تواند به نکات کلیدی برسد. استقامت همچنین دارای نسخه فنی آزمایشی است که برای تولید اکسیژن از حالت غالب دی اکسید کربن در مریخ طراحی شده است ، ابزاری که به مهاجرت های انسانی آینده در سیاره سرخ کمک خواهد کرد.

مقامات ناسا می گویند در صورت موفقیت در ابتکار عمل ، بالگردها می توانند بلافاصله به مریخ برسند ، داده ها را جمع آوری کنند یا به عنوان پیشاهنگی برای مریخ نوردان خدمت کنند.

مریخ نورد ناسا

به گفته معاون مدیر پروژه ، پیش بینی می شود که پروازهای پروازی در کل 30 پرواز به طول انجامد. پس از انجام این کار ، تیم قابلیت پیمایش خودکار مریخ نورد را ارتقا داد و پس از آن Persuasion شروع به رانندگی در اولین مرکز علمی خود کرد. دوره زمانی مورد انتظار برای بالگردها و پروازها در بهار و کارهای علمی در گرمترین تابستان آغاز می شود.

حفره ای که Persevers شنیده است قبلاً دریاچه وجود داشته است و شواهد نشان می دهد که این موضوع به خوبی ثابت می کند. تأیید وجود دریاچه در مریخ می تواند وجود حیات در کره زمین را از میلیاردها سال پیش تأیید کند. احتمالاً یکی از زیباترین دلتاهای آبرفتی در مناطق استوایی وجود دارد که زیستگاه بسیار خوبی برای میکروارگانیسم ها است ، آنها پس از میلیاردها سال در اختیار ما و اکنون ، آن را حفظ کرده اند. مأموریت اصلی ترغیب ، مطالعه نجوم بیولوژیکی مریخ و در درجه اول پاسخ به س ofال وجود مریخ است. این مریخ نورد شبیه مریخ نورد قبلی است ، با این تفاوت که در طراحی مقدماتی ، یک میکروفون با مجموعه ای کاملاً جدید از ابزارهای علمی مجهز شده است که کار کاوش را آسان می کند. این اولین بار است که احساسات انسانی در یک سیاره دیگر تجربه می شود.

مأموریت پیش ساز در مأموریت 2020 مریخ حفاری سطح مریخ و آوردن آن با حرکت خودکار به زمین است. دانشمندان درخواست می کنند که این اتفاق در سال 2030 رخ دهد. این اولین تجربه عمیق انسان در مریخ است.

دکمه بازگشت به بالا