علمی و پزشکی

بزرگترین شرکتهای دارویی جهان برای بیماری همه گیر بعدی آماده نیستند

به گزارش شفاف ، بنیاد دسترسی به دارو ، یک سازمان غیرانتفاعی در هلند ، گزارشی مستقل منتشر کرد که شیوع ویروس Nipah در چین را با نرخ مرگ و میر تا 75 درصد نشان می دهد به عنوان خطر احتمالی در اپیدمی بعدی. داروخانه هایی که در حال حاضر بیماری Covid-19 را هدف قرار داده اند هنوز آماده مقابله با آن نیستند.

گاردین به نقل از مدیر اجرایی بنیاد دسترسی به دارو ، گفت: “ویروس یک بیماری عفونی دیگر است که می تواند باعث اضطراب شود و همه گیری بعدی می تواند یک عفونت مقاوم به دارو باشد.”

این ویروس نادر است و از طریق خفاش های میوه خوار پخش می شود ، که می تواند علائم شبیه آنفولانزا ایجاد کرده و به مغز آسیب برساند. طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی ، این ویروس همچنین می تواند در التهاب مغز نقش داشته باشد.

در سال 2018 ، ویروس منجر به کشته شدن 17 نفر در ایالت کرالای هند شد. در آن زمان کشورهایی مانند عربستان سعودی و امارات متحده عربی به دلیل شیوع ویروس ، واردات میوه و سبزیجات منجمد و فرآوری شده را از این کشور ممنوع کردند.

به گزارش شفاف ، به نقل از گاردین ، ​​در گزارشی درباره دستیابی به شاخص پزشکی در سال 2021 ، اقدامات 20 شرکت دارویی پیشرو در جهان برای دسترسی بیشتر به داروها ، واکسن ها و بررسی موارد چک شده. این مطالعه نشان داد که شیوع بیماری Covid-19 در سال گذشته افزایش یافته است ، اما سایر اپیدمی های خطرناک مورد توجه قرار نگرفتند.

براساس گزارش دوسالانه این بنیاد ، این یکی از 10 بیماری عفونی از بین 16 بیماری است که توسط سازمان بهداشت جهانی به عنوان بزرگترین تهدید برای سلامت عمومی ذکر شده است ، اما هیچ پروژه ای برای آنها در خط تولید شرکت پزشکی جهانی در نظر گرفته نشده است.

دکمه بازگشت به بالا