اقتصادی

جزئیات سه اقدام مهم برای بهبود محیط کسب‌وکار

وزیر امور اقتصادی و دارایی در نامه ای به رهبر ، اقدامات انجام شده توسط این وزارت در جهت بهبود فضای کسب و کار را تشریح کرد.

به گزارش نازک نارنجی ، در متن این نامه آمده است: “قبل از هر سخنرانی ، من از توجه ویژه شما به گزارش های مربوط به بهبود فضای کسب و کار در این وزارتخانه صمیمانه سپاسگزارم و یادآور می شوم شما: انجام دستورات ارزشمند تاریخی خود در 17 مه امسال ، برای انجام اقدامات مناسب برای بهبود نمره جمهوری اسلامی ایران و رتبه بندی در شاخص سهولت تجارت جهانی بانک جهانی برای تحقق منوی هوشمند خود جالب اینجاست که مراحل اجرایی زیر برداشته شده است.

1- در 10 ژوئن سال جاری ، پنجره واحد فیزیکی برای شروع کار در اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی تهران و با همکاری آن اتاق ، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ، تأمین اجتماعی سازمان ، روزنامه رسمی ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران و سازمان امور مالیاتی کشور راه اندازی شدند. در این پنجره ، عملیات ثبت شرکت ، ثبت سیستم مالیاتی و انجام فعالیت های مالیاتی ، ارائه کد تعمیرات تأمین اجتماعی ، ثبت آگهی تأسیس رسمی و توزیع گسترده روزنامه ها و تحویل کسر مالیات انجام می شود. اول ، این خدمات محدود به تاسیس شرکت های با مسئولیت محدود است ، اما با تصویب هیئت مقررات زدایی و تسریع در صدور مجوزهای تجاری ، این خدمات از شرکت های سهامی خاص انتظار می رود ، و سپس ، ثبت تغییرات شرکت و علائم فروش در دستور کار است. تصمیم گرفته شد که با یاری خداوند ، این خدمات تا پایان سال جاری به اکثر فعالان بخش خصوصی ارائه شود.

طبق آخرین گزارش بانک جهانی ، روند شروع کار در تهران 72.5 روز به طول خواهد انجامید و باعث افتخار است که اعلام کنم 765 شرکت در تاریخ 10/9/1399 و به طور کلی در این پنجره ثبت شده اند. زمان انجام آن تمام این مراحل برای هر شرکت به 3 روز کوتاه می شود. البته ، با برنامه ریزی های انجام شده برای مراحل اساسی بیشتر و بیشتر ، هدف ما کاهش این زمان به 1 روز است. با توجه به تجربه موفقیت آمیز در تهران ، در تاریخ 5/5/2012 در 4 شهرداری مشهد ، تبریز ، اصفهان و شیراز ، این پنجره های فیزیکی راه اندازی شد که در همه این شهرها تا امروز حدود 240 شرکت با متوسط ​​زمان 3 روز در حال حاضر ثبت نام کرده اند. برقراری ارتباطات الکترونیکی و مشارکت های بین سازمانی ، حذف کد اقتصادی و جایگزینی آن با شناسه ملی و کد ملی از جمله اقدامات منجر به کاهش زمان ارائه خدمات خواهد بود. به افراد ، سرعت بخشیدن به روند ثبت نام سیستم مالیاتی و تکمیل فرآیند الکترونیکی که منجر به کاهش 55 روزه در زمان تحویل خدمات مالیاتی شد) و همچنین ارائه خدمات مدیریتی تخصصی و رایگان به مشتری ها

۲- با توجه به مدیریت دعاوی تجاری و تأثیر آنها در اشاره به اجرای قراردادها از سهولت انجام امور تجاری تا بانک جهانی ، در تاریخ ۲ November آبان ۱۳۹ 2016 ، مجتمع تخصصی دعاوی قضایی مستقر در تهران همکاری مشترکی با قوه قضاییه و این وزارتخانه وجود دارد. . طبق آخرین گزارش بانک جهانی ، یک دادخواست تجاری در تهران 505 روز طول می کشد و کیفیت رسیدگی قضایی 5 تا 18 پس از افتتاح مجموعه و ایجاد کارگروه های تخصصی قانون تجارت ، به همراه كارشناسان حقوق تجارت ، قوه قضائیه ، متخصصان محیط تجارت و فعالان بخش خصوصی ، نتایج مطالعاتی را كه منجر به فعالیت این گروه های متخصص در کار کردن در مرحله اول ، زمان پردازش کت و شلوارهای تجاری تا 180 روز و کیفیت پردازش از 7 تا 18 امتیاز کسب می کند.

3- علاوه بر دو مورد فوق ، تهیه پیش نویس لایحه ای برای حمایت از سهامداران خرد در این وزارتخانه و ارسال آن از طریق هیئت دولت محترم جهت تصویب به مجلس شورای اسلامی و همچنین همچنین اقدامات مقدماتی برای تهیه پیش نویس قانونی درباره اسناد بانکی یکی از مراحل این است به طور خاص ، انجام شده است و همچنان ادامه دارد. باید در نظر داشت که طبق روش ارزیابی بانک جهانی ، حداقل 2 سال باید از اجرای و اجرای هر اقدام مستقیم برای شرکت در بررسی فضای کسب و کار در یک کشور بگذرد ، بنابراین تأثیرات این اقدامات بر مارک گذاری و رتبه بندی گزارش های بانک جهانی از 2 سال آینده مشاهده خواهد شد.

شایان ذکر است که علاوه بر این اقدامات ، در سال گذشته 8 اقدام اصلاحی عمده دیگر نیز انجام شده است که به طور رسمی توسط اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی ایران ، اتاق ایران به تصویب رسیده است تعاون و اتاق اصناف ایران. جهانی ، مورد قبول بانک نیست. “اما مهم این است که چشم انداز فضای کسب و کار را در بین مردم و فعالان بخش خصوصی بهبود بخشد ، جایی که خوشبختانه نظرسنجی های میدانی نشان می دهد ، این اتفاق مبارک در اقدامات توصیف شده رخ داده است. شما. “

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا