علمی و پزشکی

چند راه ساده برای کاهش مصرف نمک

اعلامیه:

مصرف زیاد نمک فشار خون را افزایش می دهد ، خطر بیماری های قلبی و سکته را افزایش می دهد و خطر سرطان معده و پوکی استخوان را افزایش می دهد.

به گزارش بی بی سی ، سرویس بهداشت ملی انگلیس (NHS) توصیه می کند بزرگسالان بیش از 6 گرم (حدود یک قاشق چای خوری) نمک در روز نخورند. آیا این یک حس موفقیت نیست؟

طبق رژیم ملی تغذیه و رژیم غذایی ، میانگین نمک مصرفی افراد 19 تا 64 سال 7.5 گرم در روز است که 25٪ بیشتر از مقدار توصیه شده است. حداکثر مقدار ، 8 گرم در روز ، در گروه سنی 35 تا 49 سال است.

بر اساس این گزارش ، حدود یک سوم بزرگسالان انگلستان فشار خون بالا دارند و شواهد نشان می دهد که کاهش مصرف نمک ممکن است تعداد را کاهش دهد و بیماری قلبی را کاهش دهد بنابراین مهم است که کنترل شود نمک می نوشی

آیا می دانید چه نمکی مصرف می کنید و آیا باید بدانید که چگونه آن را کاهش دهید؟

چقدر نمک خوردی؟

طبق گروه Action Ansalt ، حدود 75٪ نمک در رژیم غذایی روزانه مانند نان ، پنیر و سس وجود دارد. بسیاری از غذاها نمک زیادی ندارند ، حتی غذاهای شور مانند غلات صبحانه ، سس های آماده و کیک و بیسکویت.

خبر خوب این است که می توانید ولع مصرف نمک خود را کنترل کنید زیرا هرچه نمک بیشتری بخورید ، میل به خوردن نمک نیز بیشتر است. فیونا هانتر ، متخصص تغذیه می گوید: “تا چهار هفته طول می کشد تا به طعم نمک کمتری عادت کنید.”

نحوه اندازه گیری میزان نمک در غذاها

برخی از برچسب های مواد غذایی میزان سدیم موجود در آن را بیان می کنند اما به همان میزان نمک نیست.

یک گرم سدیم = 2.5 گرم نمک ، بنابراین 6 گرم نمک در روز ، طبق گفته متخصصان ، برابر با 2.4 گرم سدیم است.

نمک های کادیم به جای کلرید سدیم حاوی کلرید پتاسیم هستند. حتی در صورت کم بودن سدیم ، پتاسیم زیاد در برخی افراد باعث بیماری قلبی و کلیوی می شود.

نمک دریا و نمک سفره هر دو کلرید سدیم هستند ، بنابراین حدود 6 گرم در روز برای هر دو. حتی اگر نمک دریا غلات بیشتری داشته باشد ، وزن کمی از نمک سفره کمتر است.

چند روش ساده برای کاهش مصرف نمک

با چند تغییر ساده در رژیم غذایی ، می توانید میزان مصرف نمک را تا حد زیادی کاهش دهید:

1. به مقدار زیاد نمک سس ها و ادویه ها توجه کنید. به خصوص سس سویا و سس ماهی ، بهتر است سس گوجه فرنگی کم نمک خریداری کنید.

2 به مقدار نمک روی برچسب های مواد غذایی توجه کنید. غذاها معمولاً از آنچه فکر می کنید شور هستند ، به عنوان مثال یک قوطی لوبیا به راحتی می تواند 2.4 گرم نمک را در خود نگه دارد. از گزینه نمک کمتری استفاده کنید.

3. مراقب خوردن غذاهای فرآوری شده و پیتزا در بیرون باشید. غذاهای خارجی معمولاً بیش از 5 گرم نمک دارند که بخشی از میزان مجاز مجاز دریافت روزانه برای بزرگسالان است.

4. تا حد امکان سس و سوپ درست کنید. سیب زمینی سرخ کرده ، پای ، سوپ و کاری اگر خودتان درست کنید می توانند به همان اندازه خوشمزه و شور باشند. می توانید آنها را به مقدار زیاد درست کرده و در فریزر قرار دهید تا بتوانید به راحتی غذای سالم دریافت کنید.

5. از نمک به عنوان چاشنی استفاده نکنید ، از سایر ادویه های تازه یا خشک مانند فلفل قرمز ، سیر ، زیره ، آب لیمو و فلفل سیاه استفاده کنید.

6. از گوشت و ماهی تازه ، محصولات فرآوری نشده ، معمولاً سرشار از نمک استفاده کنید.

-از مصرف چیپس و تنقلات نمک پرهیز کرده و مقدار زیادی سبزیجات ، میوه و بیسکویت کم چرب میل کنید.

دکمه بازگشت به بالا