اقتصادی

عدم اعتماد متقابل آفت پیشرفت تعاونی‌ها

نازک نارنجی / کردستان یک استاد مدیریت بازرگانی در دانشگاه کردستان ، با اشاره به اینکه روحیه کار فردی در میان ایرانیان غالب است ، می گوید عدم اعتماد متقابل ، روح کم انتقاد و مصادره نتایج کار از جمله موانع همکاری مشترک.

رضا شافعی ، استاد دانشگاه کردستان ، عصر امروز (19 نوامبر) در یک وبینار با موضوع سرپرستی همکاری و بازرگانی که با مشارکت جهاد دانشگاهی در استان کردستان و اداره تعاون ، کار برگزار شد و رفاه اجتماعی ، که تعریف همکاری و فرهنگ کار را تعریف می کند. این در کشور واضح است ، اما در ادارات این امر مشخص نیست.

وی در مورد فرهنگ مثبت کار در ادارات ، افزود: تمایل به انجام کار مفید ، تناسب اندام تجهیزات کار و لذت انجام کار از ویژگی های فرهنگ کار است.

این استاد دانشگاه توضیح داد که یکی از ویژگی های فرهنگ ضعیف کار بی احتیاطی در انجام کار ، بی اعتنایی به حفظ تجهیزات و کم تحرکی در کار است.

وی اظهار داشت که افرادی که کار مشارکتی دارند ، استاندارد زندگی متفاوتی دارند که تا حدی متفاوت از زندگی شخصی است.

شافعی با اشاره به نوشته های یک فرانسوی که در سال 1855 به مدت سه سال در ایران سفر و تحقیق کرد ، ادامه می دهد: این محقق می گوید جمع گرایی در جامعه ایران چیز عجیبی است و ایرانیان روحیه فردی برای انجام کار داشته باشد.

وی خاطرنشان می کند که اگر این توصیفات را تاریخ کار ایرانیان در دوران باستان بدانیم ، این نشان دهنده فردگرایی اخلاق کار است.

این استاد دانشگاه در مورد تصمیمات ملی گفت: در مباحث کلان ملی ، مردم سعی می کنند از جهت گیری های فردی به گروهی برسند.

وی اظهار داشت: عدم تمایل به انجام فعالیت های گروهی و نبود این فرهنگ در جامعه ای مشابه سایر كشورهای جهان ، ما را با مشكلاتی روبرو كرده است.

شافعی با اشاره به نتایج مطالعه انجام شده در استان همدان در سال 1996 ، افزود: عدم اعتماد به یکدیگر ، روحیه انتقادی کم ، دشواری در رهبری ، روحیه برتر ، مهارت های ارتباطی بین فردی پایین ، مصادره پیامدهای استخدام از جمله موانع استخدام. این یک گروه از تعاونی ها است.

وی اظهار داشت که اگر ما در شغل سازمانی مشارکت نداشته باشیم ، عملکرد سازمان بی فایده خواهد بود.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه همیشه نیاز به تحرک و تغییر شغل وجود دارد ، افزود: انجام یک کار معمول که برای مردم خسته کننده باشد و به نوعی باعث ایجاد زخم بستر سازمانی شود ، که فقط منجر به برای کوچک کردن سازمان

وی در ادامه با اشاره به لزوم آموزش فرهنگ کارآفرینی اظهار داشت: در کشورهای در حال توسعه فرهنگ به کودکان تا 20 سال و پارک علم و فناوری و اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی به کودکان آموزش داده می شود. می تواند در این زمینه فعالیت کند.

شافعی ، با بیان اینکه آموزش کارآفرینی باید به شناخت آرزو و اشتغال زایی منجر شود ، خاطرنشان کرد که اکنون دوره کارآفرینی اختیاری به دوره های دانشگاهی دانشجویان دانشگاه کردستان اضافه شده است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه ها و آموزش و پرورش متأسفانه به جنبه های نظری کار توجه بیشتری دارند ، گفت: آموزش جهاددانشگاهی و دپارتمان تعاون کار و رفاه اجتماعی در صورت عدم توجه ، موفق خواهند شد. جنبه های عملی “

این استاد دانشگاه با اعلام اصطلاح جدید در روحیه تجارت اظهار داشت: در تحقیقی که من انجام دادم و بسیاری از دانشجویان دانشگاه کردستان در مورد مشاغلی که اندکی بعد شکست خوردند ، متوجه شدیم که افراد روحیه تجارت دارد. آنها کار خود را نمی فهمند.

سرانجام ، او به من یادآوری می کند که افرادی که در اداره مشاغل خود موفق نیستند ، هیچ پاسخی برای سوال شما در مورد کاری که شما انجام می دهید ندارند ، یا پاسخ هایی مانند بازار خوب است ، من نمی دانم با پول چه کاری می توانم انجام دهم .

علی اصغر عباسی ، معاون تعاون ، کار و رفاه اجتماعی کردستان در ادامه این وبینار با اشاره به اینکه سالانه حدود 770 هزار دانشجو از دانشگاه فارغ التحصیل می شوند ، افزود: مقامات کشوری باید یک و با توجه به عوامل راه اندازی ، سالانه نیم میلیون شغل. ایجاد مشاغل.

وی گفت: گسترش کرونا باعث تغییر فضای کسب و کار در سراسر جهان و به همین دلیل در ایران شده است و آینده بیشتر مشاغل در متن فضای مجازی است.

وی ادامه داد که ورود به بازار کار به یک متخصص ماهر نیاز دارد. داشتن مهارت های اجتماعی و مهارت های بسیار در ایجاد مشاغل آینده بسیار مهم است.

وی در مورد مزایای ایجاد تعاونی ها خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی های تعاونی ها حمایت از حقوق مالکیت است و مطابق قانون از سرمایه سرمایه گذاری شده در تعاونی ها محافظت می شود.

عباسی اظهار داشت: در تعاونی ها افراد از همین فرصت برای مشارکت در کار برخوردار می شوند و در صورت داشتن خوانش و توانایی کافی به عضویت هیئت مدیره یا مدیر تعاونی در می آیند.

وی اظهار داشت: تولید ظرفیت های تولیدی و خدماتی در استان کردستان از اهداف اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی است که در آن مشارکت حداقل 7 نفر می تواند درخواست تأمین را برای ما ارسال کند. یک تعاونی

در آخر خاطر نشان می شود كه از نظر تسهیلات ، اداره تعاون كار و رفاه اجتماعی می تواند افراد را به صندوقها و بانكهای دریافت كننده تسهیلات معرفی كند.

رضا باقری ، مدیر اشتغال و تجارت جهاددانشگاهی در کردستان ، در ادامه وبینار با هدف راه اندازی چهار شرکت ماسک بهداشتی در استان کردستان ، گفت که این چهار شرکت با با ساخت 30،000 ماسک ، اکنون در فروش محصولات خود مشکل دارند.

وی گفت: “نگاه كنید ، تعاونی ها و استارتاپ ها به تجاری سازی و جذب بازار توجه نمی كنند و این بازگشت برای چهار شركت ماسك را برای بازگشت به سرمایه گذاری دشوار می كند.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا