بین الملل

سودان از دام ارتجاع عربی و توطئه صهیونیستی نجات می‌‌یابد/ نه بزرگ سودانی‌ها به عادی‌سازی روابط با اسرائیل

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا ، “هاشم العلاوی” تحلیلی می نویسد: سودان رسماً به کشورهایی پیوست که شروع به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی می کنند ، از عربستان سعودی و امارات شروع می کنند. در واقع ، حتی در فرماندهی و رفتار نظامی اخوان ، با نادیده گرفتن خواسته های مردم و گشودن آغوش خود به روی صهیونیست ها ، شنیدن چنین اخباری تعجب آور نیست.

وی افزود: بعید به نظر می رسد عربستان سعودی که خود را در اولویت اصلی حمله به مردم یمن قرار داده بیش از 300 میلیون دلار سودان به آمریکایی ها پرداخت کند و خارطوم را مجبور به عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی. در عوض ، آمریکایی ها باید این کشور را از لیست تروریسم خارج کنند. علی رغم عناصر سیاسی ارزشمند ، نخبگان باستانی فکری ، فرهنگی و غیرنظامی مردم ناظران گفتند که سودان ، هم در زمان عمر البشیر و هم در زمان حاکمیت شورای نظامی برکنار شد ، نتوانست دولت را ترغیب کند فرزندان خود را از جنگ یمن بازگرداند.

“عبدالفتاح البرهان ، رئیس شورای اصلی سودان ، یک ماه پیش با بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر اسرائیل دیدار کرد و اگر سودانی ها در امر آنها موفق شوند ، آنها محکوم خواهند کرد شورای انتقالی برای عادی سازی روابط “، این تحلیلگر به زبان عربی نوشت. و به آنها اطلاع دهید که در این روند کشورشان چه میزان آسیب می تواند وارد کند.

علوی گفت: “مردم سودان امیدوارند با مبارزات انتخاباتی و با حمایت جامعه جهانی و نتیجه جلسه ای که در کنفرانس عرب در خارطوم برگزار شد ، مخالف عادی سازی روابط در منطقه باشند.” مسئله خطر این است که عادی سازی روابط سودان می تواند فتح بابی برای تمایل صهیونیست ها به قاره سیاه و تسلط آنها بر دریای سرخ باشد و حضور سربازان صهیونیست را در پایگاه های نظامی در این کشور افزایش دهد. جیبوتی و اریتره. یعنی آنها همان مشكل اشغال سایر قسمتهای قاره آفریقا را دنبال كردند كه در اشغال سرزمین فلسطین انجام دادند.


بیشتر بخوانید:

تصمیم سودان برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی شرم آور است


هاشم العلاوی گفت: عادی سازی روابط سودان می تواند کنترل دریای سرخ و محاصره یمن را افزایش دهد و می تواند به عنوان ابزاری برای وادار کردن دولت یمن به شرکت در روند عادی سازی عمل کند ، هرچند اگر عربستان سعودی عادی سازی روابط اسرائیل را به تعویق بیندازد و بخواهد ادامه یابد. در سایه بیداری دولت ها در روند عادی سازی و بخشی از آن دلارهای نفتی خود را خرج می کنند.

هاشم العلاوی ، تحلیلگر عربی

وی گفت: کشورهایی که به یمن حمله می کنند از جمله کشورهایی هستند که عادی سازی روابط را اعلام کرده اند و انقلاب مردم سودان نشان داده است که نه عمر البشیر و نه دیگران نمی توانند رهبری کنند. در خارطوم برای عادی سازی روابط. ” اگر این روند ادامه یابد و این استدلال سیاست غلطی را بیان کند ، سودان می تواند شاهد انقلابی دیگر علیه دولت شورای نظامی باشد و مردم قبل از اینکه شورای انتقالی حکم کند ، به وضعیت باز می گردند.

مذاکرات با دشمن در فرهنگ لغت مردم سودان جایی ندارد ، حتی اگر تحت فشار اقتصادی باشند.

“علیرغم جنگ سودان بر سر مشکلات اقتصادی و سیاست تحریم ها و گرسنگی های اعمال شده بر ایالات متحده ، فرهنگ و تمدن عالی سودان آنها را از مصالحه با دشمنان این امر باز داشته است ، “این تحلیلگر عرب زبان نتیجه گرفت. فلسطین شد. این ایدئولوژی است که امیدهای نجات سودان از توطئه آمریکایی-صهیونیستی را افزایش می دهد و انتظار می رود که خارطوم خود را از دام کشورهای مرتجع عربی و صهیونیسم جهانی نجات دهد.

انتهای پیام / 4033 /

دکمه بازگشت به بالا