علمی و پزشکی

چند قدم تا زندگی در سیاره “زهره” مانده است؟

به نقل از طبیعتلئوناردو تستی ، ستاره شناس در رصدخانه جنوب اروپا در گارچینگ ، آلمان گفت: “اکنون که فسفین را کشف کردیم ، باید بدانیم که آیا واقعاً نشانه حیات است.”

در 14 سپتامبر ، دانشمندان اعلام کردند که با استفاده از آرایه بزرگ آتاکاما در شیلی و تلسکوپ جیمز کلرک مکسول در هاوایی ، حدود 55 کیلومتر بالاتر از ناهید ، فسفین را در جو ونوس پیدا کرده اند. داده های رادیویی نشان می دهد که نور در طول موج میلی متر برابر با غلظت فسفین جذب می شود ، یعنی 20 قسمت در میلیارد در جو.

ستاره شناسان فسفین (ترکیبی سمی از هیدروژن و فسفر) را به عنوان علامت احتمالی حیات در سایر سیارات شناسایی کرده اند. جالب است بدانید که فسفین توسط برخی موجودات روی زمین نیز تولید می شود.

کلارا سوزا-سیلوا ، اخترفیزیکدان مولکولی در انستیتوی فناوری ماساچوست در کمبریج و از نویسندگان مطالعه تشخیص تشخیص فسپین ، گفت: “خوشبختانه زندگی بی هوازی فسفین کاملاً به پایان رسیده است.” اما این گاز باید در حالت سخت و اسیدی ونوس تجزیه شود.

به همین دلیل محققان در حال تحقیق هستند که باید مکانیسمی برای پر کردن گاز وجود داشته باشد که یک فرآیند بیولوژیکی ناشناخته یا یک فرآیند شیمیایی را هدف قرار دهد که توسط دانشمندان توضیح داده نشده است. محققان پیشنهاد کرده اند که در مناطق هوایی که فسفین یافت می شود – به دور از خرد کردن و گرم شدن درجه حرارت سطح کره زمین – برخی از میکروب های هوا می توانند زنده بمانند.

قبل از بررسی جدی این احتمال ، دانشمندان مشتاقند تشخیص دهند که آیا واقعاً فسفین در ونوس وجود دارد یا خیر ، زیرا برخی از محققان هنوز مشکوک و بدبین هستند.

متیو پازک ، بیوشیمی دان کیهانی در دانشگاه فلوریدا جنوبی در تامپا کردن

اکنون از ستاره شناسان خواسته شده است تا با استفاده از تلسکوپ های دیگر در جهان آن را دنبال کنند. جیسون دیتمن ، دانشمند سیاره ای در انستیتوی فناوری ماساچوست که قصد دارد مشاهدات خود را با سوزا-سیلوا انجام دهد ، گفت: “ما از هر دو ابزار استفاده خواهیم كرد.” یکی از موارد استفاده آن در تجهیزات تلسکوپ مادون قرمز ناسا در هاوایی است. ابزار دیگر رصدخانه مادون قرمز استراتوسفر ناسا است.

رصدخانه مادون قرمز استراتوسفر ، معروف به SOFIA ، نام یک رصدخانه هوایی است. این رصدخانه که تحت مالکیت مشترک مراکز هوافضای آلمان و ناسا است ، روی هواپیمای بوئینگ 747 SP سوار شده و دارای یک آینه 2.5 متری است که برای رصد آسمان از عرض 1 تا 655 فوت طراحی شده است. میکرومتر

مشاهدات مادون قرمز و مناظر دیگر دانشمندان را قادر ساخته است تا سایر خطوط جذب مرتبط با فسفین را جستجو کنند و راهی برای اثبات بقای خود پیدا کنند. آنها همچنین می توانند اطلاعات بیشتری در مورد محل قرارگیری فسفین و نحوه تغییر سطح آن در طول روزها و هفته ها ارائه دهند. دیتمن و سایر محققان امیدوارند که زهره را تا ژوئیه سال 2020 ببینند ، اما شیوع ویروس کرونا آن را به تأخیر انداخته است.

دیتمن گفت: “ما امیدواریم كه در آینده اطلاعات جدیدی بدست آوریم.”

دانشمندان علاوه بر مطالعه زمین ، برای کشف سیارات دیگر نیز سخت کار می کنند. قرار است طی چند ماه آینده سه مأموریت در نزدیکی ناهید پرواز کنند. این ماموریت ها شامل فضاپیمای BepiColombo آژانس فضایی اروپا و آژانس اکتشاف هوافضای ژاپن است که در مدار مرکور و خورشیدی در آژانس فضایی اروپا و Parker Solar Orbiter در ناسا در حال چرخش هستند. اینجا اند.

مشاهدات این فضاپیما مفید است زیرا محدود به جو زمین نیست. با این حال ، باید یادآوری شود که این کاوشگرها برای مشاهده سیاره هایی مانند سطح عطارد یا خورشید طراحی شده اند ، بنابراین مشخص نیست که آیا آنها به اندازه کافی حساس هستند تا بتوانند فسفین را در جو ونوس تشخیص دهند.

Bipolombo شانس کمی برای دیدن بنزین دارد زیرا در ماه اکتبر و بارها در ماه آگوست آینده با ابزارهای مادون قرمز به پرواز نزدیک می شود. کاوشگر خورشیدی پارکر همچنین می تواند این گاز را با دستگاهی که برای مطالعه ذرات خورشید طراحی شده است ، تشخیص دهد.

نور رئوفی ، فیزیکدان فیزیک در آزمایشگاه فیزیک کاربردی دانشگاه جان هاپکینز در مریلند که دانشمند پروژه مأموریت پارکر است ، گفت: “ممکن است نباشد ، اما من کاملاً آن را رد نمی کنم.”

اکنون یک فضاپیما در حال چرخش در اطراف ناهید ، کاوشگر آب و هوایی Akatsuki یا Venus یا Planet-C است ، فضایی که توسط آژانس اکتشاف هوافضا ژاپن برای بررسی جو ونوس کشف شده است.

اکتشافات ژاپنی در سال 2015 وارد مدار ناهید شد و اکنون زمان ناهید را کاوش می کند و یک آتشفشان پیدا می کند. حتی اگر ابزار مناسب مورد نیاز برای ردیابی مستقیم فسفین در تحقیقات کم باشد ، می تواند از راه های دیگر به دانشمندان کمک کند.

تاکهیکو ساتو از آژانس اکتشاف هوافضای ژاپن و دانشمند پروژه گفت: “جو و ابر اساس زندگی هستند.” ما می توانیم اطلاعاتی در این مورد ارائه دهیم.

خوشبینانه تر هستند ماموریت هایی که هم اکنون در دست توسعه هستند و می توانند برای درک بهتر فسفین مورد استفاده قرار گیرند. ه کشف هلبرت از مرکز هوافضای آلمان ، عضو تیم پکن کلمبو ، گفت که این کشف توسعه مأموریت ها را در اسرع وقت تقویت می کند.

سازمان تحقیقات فضایی هند (ISRO) یک مدارگرد ناهید به نام “Shukrayaan-1” دارد که قرار است در سال 2025 راه اندازی شود. سازمان تحقیقات فضایی هند به درخواست مجله Nature برای توضیح در مورد برنامه ها پاسخ نداد. آن را برای زهره. اما سانجی لیمائی ، دانشمند سیاره ای در دانشگاه ویسکانسین-مدیسون ، می گوید سازمان تحقیقات فضایی هند وقت کافی برای بررسی مواد خود دارد. اگر آنها این فرصت را نداشته باشند اشتباه بزرگی خواهد بود.

ایالات متحده و اروپا همچنین در حال بررسی ماموریت های ونوس هستند که می تواند داده های قابل استفاده در مورد زیستگاه سیاره یا حتی جستجوی مستقیم علائم حیات را فراهم کند.

سو اسمرکار از تاسیسات پیشرانش جت ناسا و محقق اصلی مأموریت VERITAS پیشنهادی ناسا گفت: “Viritas صدها کیلو تخلیه انبوه اضافی دارد که می تواند توسط ناسا استفاده شود”. در زندگی. برای ساخت فضاپیمای کمکی کوچک که برای این منظور طراحی شده استفاده کنید.

“VERITAS” به معنی “بزرگنمایی زهره ، علوم رادیویی ، تداخل سنجی رادار با دیافراگم ، توپوگرافی و طیف سنجی” است. توانایی انتشار یا انتشار ماده ، توانایی انتشار تابش از طریق سطح یک جسم نامیده می شود. این توانایی تابش تابش خاصیت ماده ای است که نسبت انرژی ساطع شده از ماده انرژی ساطع شده توسط جسم سیاه در همان دما را بیان می کند. رادار دیافراگم مصنوعی تداخل سنجی که با نام InSAR یا IfSAR نیز شناخته می شود ، روشی راداری برای ژئودزی و سنجش از دور است كه با استفاده از تداخل سنجی و انتقال فاز به موج ، امواج را دریافت و دریافت می كند. شما مجاز به ایجاد یک مدل سه بعدی هستید.

گفته می شود که این ماموریت گران نیست و دو سال به طول می انجامد. در طی این ماموریت ، فضاپیمای Trident ماهواره ها را در مدار ناهید قرار می دهد و تجزیه و تحلیل دقیق سطح این سیاره را انجام می دهد. هدف اصلی این مأموریت ، تحت هدایت آزمایشگاه پیشرانه ناسا ، درک تفاوت ها و شباهت های بین زهره و زمین است. این فضاپیما از چندین حسگر برای تهیه نقشه توپوگرافی سه بعدی از ناهید و مطالعه فعالیت های تکتونیکی و آتشفشانی این سیاره استفاده می کند. علاوه بر ارتفاع ، می تواند دمای سیاره و میدان گرانشی آن را نیز اندازه گیری کند.

پاسك در پایان گفت: “امروزه مدل سازی پاسخی منطقی است.” بیشتر شیمی که ما برای زمین فکر می کنیم تحت تأثیر آب است. در ونوس اینگونه نیست. به همین دلیل آزمایشات زیادی در حال انجام است که هیچ کس تاکنون انجام نداده است. پاسک گمان می کند که فسفین ونوس به جای یک فرآیند شیمیایی ناشناخته ، زیست شناسی را نشان می دهد.

وی افزود: “من فکر می کنم این امکان وجود دارد اما در آن شک دارم. فقط داده ها می توانند این معما را حل کنند.

2323

دکمه بازگشت به بالا