هماهنگ کننده سازمان ملل: بمباران اسرائیل در شمال غزه صحنه های هولناکی برجای گذاشته است

هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد در روند صلح خاورمیانه اعلام کرد که به دلیل حملات هوایی و توپخانه ای رژیم صهیونیستی به نوار غزه صحنه های هولناکی در شمال این باریکه وجود دارد.

به گزارش نازک نارنجی، در بحبوحه تداوم حملات بی وقفه اشغالگران صهیونیست به نوار غزه به ویژه شمال این باریکه و بحران انسانی وخیم در آنجا، «تور وینسلند»، هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد در روند صلح خاورمیانه در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت که به دلیل حملات هوایی و توپخانه ای رژیم صهیونیستی به نوار غزه صحنه های هولناکی در شمال این باریکه مشاهده می شود.

بر اساس گزارش خلیج آنلاین، این مسؤول سازمان ملل همچنین خاطرنشان کرد، پس از سپری شدن چندین هفته از عملیات گسترده رژیم صهیونیستی که منجر به شهادت ده ها تن از غیرنظامیان و عدم دسترسی ساکنان شمال نوار غزه به کمک های بشردوستانه شده، گزارش هایی از شهادت ده ها تن درجریان حملات جنگنده های اشغالگران به «بیت لاهیا» واقع در شمال غزه مطرح است.

تور وینسلند در ادامه افزود، باید این جنگ اکنون متوقف و اسرا آزاد شوند. باید از آوارگی فلسطینیان ممانعت و از غیرنظامیان حفاظت و حمایت شود.

وی در پایان اظهار کرد، ارائه کمک های بشردوستانه بدون هیچگونه مانعی، امری ضروری است و راه پیشِ رو مستلزم شجاعت، اراده سیاسی و گفت وگوی تازه است.

جنگ غزه در بحبوحه تداوم کشتارهای اشغالگران صهیونیست و ادامه محاصره مناطق شمال نوار غزه، در حالی وارد سیصد و هشتاد و یکمین روز خود شده است که نیروهای رژیم اشغالگر کشتار خونینی را شامگاه شنبه در منطقه «بیت لاهیا» در شمال این باریکه مرتکب شده و در نتیجه بمباران چندین منزل متعلق به فلسطینیان تخریب و حدود 73 تن شهید شدند.

در حالی که بیش از ۲ هفته است که محاصره شمال غزه ادامه دارد، ارتش اشغالگر حملات هوایی و زمینی به مناطق شمالی نوار غزه به ویژه در اردوگاه جبالیا را که عملیات نظامی در آن متمرکز است، گسترده تر کرده است. روز جمعه ارتش اشغالگر «تیپ گفعاتی» را برای پیوستن به لشکر «۱۶۲» واقع در منطقه عملیاتی در جبالیا تحت فشار قرار داد که حکایت از قصد آن برای گسترش عملیات دارد.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳، رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا جنگی ویرانگر را علیه مردم غزه به راه انداخته و بیش از ۱۴۰ هزار فلسطینی شهید و زخمی شده اند.

در این جنگ علاوه بر تخریب گسترده و گرسنگی که جان صدها کودک فلسطینی را گرفته و یکی از بدترین فجایع انسانی در جهان محسوب می شود، بیش از ۱۰ هزار فلسطینی دیگر هم مفقود شده اند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا