تعطیلی دو هفته ای و محدودیت در ورود گردشگران به مجموعه شیخ ابوالحسن خرقانی

نازک نارنجی/سمنان سرپرست پایگاه میراث ملی مجموعه تاریخی بسطام و خرقان از آغاز عملیات اجرایی و محدودیت ورود گردشگران به مجموعه تاریخی فرهنگی شیخ ابوالحسن خرقانی در شهرستان شاهرود خبر داد.

سید محمدصادق رضویان 29 مهرماه با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به آغاز عملیات اجرایی تقویت بستر داخلی آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی، از فردا دوشنبه 30 مهرماه 1403 به مدت دو هفته مجموعه تاریخی فرهنگی خرقانی تعطیل است و از حضور گردشگران ممانعت به عمل می آید.

سرپرست پایگاه میراث ملی مجموعه تاریخی بسطام و خرقان با بیان اینکه شیخ ابوالحسن خرقانی عارف بزرگ قرن چهارم و پنجم هجری است، افزود: آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی، در روستای قلعه نو خرقان در ۲۴ کیلومتری شمال شاهرود در بخش بسطام قرار دارد.

او بیان کرد: از آثار به جای مانده شیخ ابوالحسن خرقانی می توان به رساله الخائف الهائم، فواتح الجمال و نورالعلوم در مبانی عرفان اشاره کرد.

رضویان اضافه کرد: مجموعه شیخ ابوالحسن خرقانی دارای کتابخانه، سوئیت های اقامتی و فضای تفرجگاهی است و این مجموعه ارزشمند به شماره ۶۴۵ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
به گزارش نازک نارنجی- وجود دو آرامگاه بایزید بسطامی و شیخ ابوالحسن خرقانی به فاصله کمی از همدیگر در بخش بسطام، این شهر تاریخی که سال ها است به عنوان شهر نمونه گردشگری بین المللی نیز انتخاب شده را به یکی از مهمترین راکز عرفان شرق تبدیل کرده است.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا