اقتصادی

مخالفت وزیر نیرو با آب و برق رایگان برای مدارس

وزیر نیرو اظهار داشت: بهتر است برای پرداخت آب و برق به موضوع تخلیه مدارس اضافه نکنیم بلکه ما حاضریم هزینه های انرژی مدارس را بپردازیم .در مدارسی که آب رایگان است و برق ، دانش آموزان فرهنگ صرفه جویی و مصرف درست را یاد نمی گیرند. ” در آینده وی در این زمینه با مشکل روبرو خواهد شد.

به گزارش نازک نارنجی ، رضا اردکانیان امروز در پیاده روهای دومین جلسه از سری “گفت و گو در تحول و بهبود یادگیری” که با حضور وزیر آموزش و پرورش و ارتباط با استانداران استان از طریق “شاد” برگزار شد. “سیستم. یک کارگروه مشترک بین وزارت و وزارت آموزش و پرورش از تهیه نقشه راه مشترک در طی مراحل و مراحل همین آژانس برای بهبود مدیریت مصرف کننده و احیای مرکزگرایی و فرقه گرایی خبر داده است.

وی اظهار داشت: اکنون تصمیم گرفته شده است که در سطح معاونان تهران و در بین مسئولان آموزش و پرورش و مدیران وزارت نیرو در استانها و فراتر از آن ، کارگروهی مشترک تشکیل دهیم. به مدت دو ماه ، همه شرایط مورد نیاز برای بهبود نقشه راه مشترک قابل بهبود است. “

اردکانیان می گوید: اکنون گروهی از همكاری وجود داشته است كه روزهاست و دستورالعمل ها تدوین می شود ، اما این امر دارای علتی است و آن همكاری بین دو جسم است. آنها می گویند اگر این کار به همان اندازه پایدار و مرفه باشد و این سازوکار در سطح استان بین مسئولان آموزش و پرورش و دستگاه های اجرایی دنبال شود ، دو مشکل اصلی ما در سازمان اداری کشور ، یکی از آنها مرکزیت و بخش دیگر این تعصب است.

وزیر نیرو ادامه داد: ما جامعه ای هستیم که باید در همه زمینه ها ، به ویژه آب و انرژی ، به عادت های مناسب مصرفی رعایت کنیم و یکی از مناسب ترین دستگاه ها برای موثر بودن در این زمینه است. آموزش و پرورش ؛ بنابراین ، ما آمادگی خود را برای برنامه ریزی و انجام وظایف اصلی سازمان آموزش ملی اعلام می کنیم. ما همچنین در مورد موضوعات مربوط به تعرفه ها و فرصت ها صحبت خواهیم کرد.

اردکانیان اظهار داشت: زمینه همکاری بین وزارت نیرو و وزارت آموزش و پرورش عمدتا در تعرفه آب و برق مصرفی مدارس یا نصب پنل های خورشیدی بر روی بام مدارس و چنین مواردی

وی افزود: اساساً نظر ما این است که هر نوع کمک آموزشی مادی که برای تحقق وظیفه سنگین آموزش صحیح کودکان امروز باید انجام شود ، چه کسی در آینده مدیر خواهد بود ، و این بدان معنی است که باید فرهنگ را رایگان و مستقل نگه دارید ؛ باید لحظه ای کمک مالی به دستگاه داده شود و البته الگوی صحیح مصرف نیز باید رعایت شود.

اردکانیان می گوید: “به مردم گفته نشده است که از وسایل رایگان استفاده کنند و اگر چیزی آزاد شود ، موضوع ذخیره سازی برطرف نمی شود یا نهادینه کردن آن بسیار مشکل است.” بنابراین بهتر است بیرون نرویم و در پرداخت هزینه کمک کنیم.

وزیر نیرو اظهار داشت: ما وظیفه داریم که رتبه بار از یک درصد در سال تجاوز نکند و به دنبال آن طی دو سال گذشته انجام شود. برای مدیریت مصرف کار زیادی انجام می شود ، از جمله تعویض لامپ ها و استفاده از وسایل مناسب آب در کولرهای آب و گاز و همه ، و چه مکانی بهتر از مدرسه هایی که در آن وجود دارد مصرف آب و انرژی مناسب تر و مهمتر از همه این خانواده ها است. تشکیل و مدیریت سازمان ها ، در همان سن برای پذیرش و آموزش با این مفاهیم آشنا هستیم و ما کاملاً متعهد هستیم که با هم همکاری کنیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: نصب نیروگاه های خورشیدی کیلوواتی نیاز به یک سرمایه گذاری اولیه دارد که باید در نظر گرفته شود. ما آماده اجرای این برنامه در بخش بزرگی از کشور هستیم و می توانیم آن را از مدارس و آموزش شروع کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا