ریمل خشک شده، چکار کنم؟

ریمل  یا ماسکارا(mascara) یک محصول آرایشی است که برای زیباتر جلوه دادن مژه ها از آن استفاده می شود. این محصول با حالت دادن به مژه‌ ها، آنها را بلندتر، پرپشت ‌تر و تیره ‌تر نشان می ‌دهد. در برخی مواقع ممکن است بنا به دلایلی ریملی که خریداری کرده اید، پس از مدتی خشک شده و قابل استفاده نباشد. ریمل خشک شده یکی از آزاردهنده ترین مواردی است که در زمان انجام میکاپ ممکن است با آن روبرو شوید. اگر با این مشکل مواجه شدید به نکاتی که در ادامه آورده شده اند، توجه نمایید.

یکی از مهم‌ ترین عللی که با ریمل خشک شده مواجه می شوید، ورود هوا به داخل ظرف آن می باشد. باز و بسته نمودن مکرر درب یا پمپاژ کردن برس داخل ظرف باعث تبخیر مایع ریمل و خشک شدن آن می ‌شود. استفاده طولانی‌ مدت از ریمل، قرار گرفتن آن در محیط‌ های گرم یا پایان عمر مفید محصول نیز می‌ توانند از دیگر علت های خشک شدن ریمل باشند.

چگونه متوجه خشک شدن ریمل شوید؟

ظاهر ریمل خشک شده معمولا از حالت مایع به توده ای و جامد تغییر پیدا می کند. زمانی که رنگ‌ دهی آن کمتر می شود و بوی ریمل تغییر کرده یا غیر عادی به نظر می رسد، نشانه این است که ریمل شما خشک شده است.  

احیای ریمل خشک شده

همانطور که پیشتر عنوان شد، ریمل ممکن است به دلیل تبخیر مایع آن، شرایط نامناسب نگهداری یا گذشتن تاریخ انقضا کیفیت خود را از دست بدهد. برای احیای آن، می ‌توانید از روش ‌های مختلفی استفاده کنید. یکی از موثرترین راه ‌ها برای بازسازی ریمل خشک شده، اضافه کردن قطره‌ چشمی بدون مواد نگهدارنده یا مایع لنز به آن می باشد. 3 الی 4 قطره از این مایعات را درون ریمل ریخته و تکان دهید. این کار به نرم شدن بافت ریمل کمک می‌کند.

ریمل خشک شده را چکار کنیم

همچنین می‌ توانید قوطی ریمل را چند دقیقه در آب گرم قرار دهید. توجه داشته باشید که آب نباید خیلی داغ باشد. گرمای آب باعث نرم شدن ریمل می ‌شود. در صورت تمایل چند قطره روغن نارگیل، بادام یا زیتون به ریمل اضافه کنید. این روغن ‌ها موجب نرم شدن بافت ریمل می گردند. روغن بادام شیرین حاوی ویتامین E و اسیدهای چرب بوده که به حجیم تر و پر پشت تر شدن مژه ها کمک می کنند. روغن های عنوان شده علاوه بر اینکه خشکی ریمل را از بین می برند، موجب درخشان تر شدن مژه ها نیز می شوند. در برخی موارد، اضافه کردن چند قطره الکل ایزوپروپیل نیز می ‌تواند به بازسازی ریمل خشک شده کمک نماید، اما این روش باید با احتیاط انجام شود.

از دیگر روش های احیای ریمل های خشک شده، استفاده از اسپری های تک فاز پاک کننده آرایش چشم می باشد. با توجه به اینکه اسپری های پاک کننده برای چشم ها مضر نبوده و همیشه در دسترس هستند، یکی از بهترین راهکارها برای از بین بردن خشکی ریمل محسوب می شوند. کافی است چند قطره از این محصول را درون ظرف ریمل ریخته و خوب تکان دهید.

اگر ژل آلوئه ورا در دسترس است می توانید چند قطره از آن را درون ریمل ریخته و شاهد نرم شدن آن باشید. دقت نمایید که ژل آلوئه ورا بدون مواد شیمیایی و نگهدارنده باشد، در غیر اینصورت ممکن است به چشمان شما آسیب بزند. پس از اضافه کردن ژل آلوئه ورا باید قوطی ریمل را حداقل به مدت دو دقیقه تکان دهید تا ژل به خوبی با مواد ریمل ترکیب شود. در نهایت اگر روغن بچه یا وازلین دارید، کمی از آن را درون مایکروویو گرم کرده و به ریمل بیفزایید. در این مورد هم توجه داشته باشید که روغن بچه یا وازلین برای افرادی که چشم های حساسی دارند مناسب نمی باشد و بهتر است روش های دیگر را امتحان نمایند.

نکات پایانی در خصوص ریمل خشک شده

اگر شما هم از خشک شدن ریمل تان ناراحت بوده و به دنبال راهی برای احیای آن هستید، می توانید یکی از روش های ذکر شده در این مقاله را امتحان نمایید. پس از افزودن مواردی که عنوان شدند، می بایست قوطی ریمل را به آرامی تکان داده تا مواد بهتر با هم ترکیب شوند. توجه داشته باشید که استفاده از ریمل خشک شده در میکاپ ممکن است به چشم ها آسیب برساند. بنابراین، اگر ریملتان خیلی خشک شده یا تاریخ انقضای آن گذشته، بهتر است ریمل جدیدی تهیه نمایید.

دکمه بازگشت به بالا