جشنواره های منطقه ای صدای جامعه فیلم کوتاه ایران هستند 

نازک نارنجی/خراسان رضوی مدیر عامل انجمن سینمای جوانان گفت: جشنواره های منطقه ای به عنوان صدای جامعه فیلم کوتاه ایران باید استمرار داشته باشد.

مهدی آذرپندار، شامگاه ۲۰ شهریور ماه، در اختتامیه شصت و نهمین جشنواره مهروشید در محل پردیس سینمایی ملل مشهد ضمن ابراز خرسندی از حضور فیلمسازان و هنرمندان جوان در این جشنواره اظهار کرد: جشنواره های منطقه ای برای این تعیین شده اند که فیلمسازان از سراسر ایران گرد هم آیند و به گفت وگو بپردازند و از آخرین تحولات فیلم کوتاه آگاه شوند.

وی ادامه داد: در واقع فیلم های موجود در این جشنواره ها تنها بهانه ای برای رفاقت و تعامل بیشتر میان فیلمسازان حاضر هستند، چرا که در جشنواره فیلم کوتاه تهران به دلیل اقتضائات رقابتی و بین المللی، گاهی فضای سینمایی به گونه ای شکل می گیرد که این ارتباطات و گفت وگوها کمتر اتفاق می افتد، اما در جشنواره های منطقه ای هدف اصلی ایجاد تعامل و تبادل نظر میان فیلمسازان است.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ضمن تقدیر از داوران جشنواره گفت: داوران حاضر در جشنواره با دقت فراوان تمامی آثار را بررسی کرده اند و نقش پررنگی در برگزاری موفق این رویداد ارائه داشتند.

آذرپندار عنوان کرد: حضور پیشکسوتان و مسئولان سینمایی در جشنواره قابل تقدیر است و این جشنواره ها فرصتی برای حفظ ارتباط و صله رحم میان فیلمسازان جوان و پیشکسوتان را فراهم می کند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که این جشنواره ها همچنان به عنوان صدای جامعه فیلم کوتاه ایران به فعالیت خود ادامه دهند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا