بررسی ابعاد حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان در سفر اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس به کرمان / دشمن به کرمان چشم طمع دارد

به گزارش خبرگزاری نازک نارنجی ؛ بهنام سعیدی نماینده جیرفت و عنبرآباد در گفتگویی اعلام کرد : اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس آخر این هفته به استان کرمان سفر خواهند کرد. 

دانشجو نوشت ، وی افزود: معتقد هستم که یکی از اقدامات مهمی که می تواند در توسعه استان تاثیر گذار باشد، یقیناً موضوع امنیت است و برای پیشرفت اقتصادی استان، مسائل امنیتی بسیار اثربخش است.

او اظهار کرد: عضویت در کمیسیون امنیت ملی اولویت اول من بود و در این کمیسیون سعی کردم مباحث مربوط به استان کرمان را بطور ویژه مطرح و پیگیری کنم.

 دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: چالش هایی که در استان کرمان در بعد مسائل امنیتی وجود دارد، مثل اقدامات تروریستی که دی ماه سال قبل در گلزار شهدای کرمان انجام شد و تهدیداتی از قبیل تردد اتباع بیگانه غیرمجاز و قاچاق سوخت، مباحثی هستند که یقینا باید بطور خاص مد نظر مسئولان قرار بگیرد.
 
سعیدی گفت: لذا اولین سفر کاری رسمی کمیسیون امنیت ملی مجلس به کرمان اختصاص یافت، و اعضای کمیسیون در نظر دارند تا هم به منطقه جنوب استان کرمان و همچنین مناطق شمال استان کرمان سفر و از نزدیک با نظام مسائل امنیتی این مناطق آشنا شوند. 

نشست با اعضای شورای تامین جنوب استان

وی بیان داشت: در جنوب استان کرمان میزان مسائل ناامنی بیشتر از مناطق شمال استان است؛ فلذا تلاش کردیم که آغاز سفر از جنوب استان باشد تا اعضای کمیسیون از نزدیک مناطق و مسائل را ببینند و با اعضای شورای تامین جنوب استان نشست داشته باشند و همچنین از نزدیک با ظرفیت های منطقه در حوزه های مختلف کشاورزی، گردشگری، معادن و اقتصادی آشنا شوند.

 وی تاکید کرد: در کنار پتانسیل های موجود، بالاخره تهدیدهایی نیز وجود دارد که مهم ترین معضل موجود بحث اتباع بیگانه است؛ در جنوب استان کرمان اگر چه اکثر شهرستان ها ممنوع هستند، اما شاهد حضور اتباع بیگانه غیرمجاز در این مناطق هستیم که مسائلی را ایجاد کرده است.

قاچاق سوخت معظلی مهم 

نماینده جیرفت و عنبرآباد افزود: قاچاق سوخت یک معضل و چالش بسیار بزرگ و مهم است و باید برای آن راه حلی اندیشید.

او گفت: در جنوب استان معضل بیکاری و عدم توسعه متناسب زیر ساخت ها باعث شده تا متاسفانه این منطقه نتواند از نظر توسعه هم ردیف با سایر نقاط کشور پیشرفت کند.

 او تصریح کرد: یکی از مسائل مهم جنوب کرمان مسائل امنیتی است؛ وقتی سرمایه گذار می خواهد بیاید به منطقه، نیاز به امنیت دارد؛ پس باید در این راستا اقدام کرد.

چالش حضور اتباع خارجی غیر مجاز  

 وی تاکید کرد: در شمال استان کرمان هم موضوع اتباع بیگانه نیز موضوع بسیار مهم و جدی است و همچنین بحث کویر و تردد اشرار از کویر حائز اهمیت است.

دشمن به کرمان چشم طمع دارد

 سعیدی به موضوع حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان اشاره کرد و تصریح کرد: این حادثه تروریستی که طی آن ٩٧ نفر شهید شدند، نشان داد که امروز دشمن و استکبار جهانی به کرمان به خاطر ضربه ای که از حاج قاسم سلیمانی و مکتب مقاومت در جهان اسلام خورده است، چشم طمع دوخته است.

او افزود: دشمن اقداماتی را انجام داده و تهدیداتی از این منظر وجود دارد؛ فلذا اینها مباحثی هستند که باید با جدیت دنبال شوند و تلاش شده که ان شاالله بنا به ضرورت هایی که وجود دارد از طریق کمیسیون امنیت ملی مجلس پیگیری شوند.

 وی بیان داشت: برخی مسئولین امنیتی کشور که در حوزه های مختلف مسئولیت دارند، نیز کمیسیون امنیت ملی مجلس را در این سفر همراهی خواهند کرد و نهایتا شورای تامین استان کرمان با حضور اعضا برگزار و هر یک دیدگاه خاص خودشان را مطرح می کنند و مباحث جمع بندی نهایی خواهد شد.

 سخنگوی مجمع نمایندگان استان کرمان تاکید کرد: امیدواریم که ان شاالله خروجی این بازدید و این سفر مهم دو روزه منتج به مصوبات موثر و قابل اجرا و عملیاتی با یک برنامه زمان بندی باشد که بتوانیم بخشی از این مشکلات و معضلات و تهدیداتی که هم در جنوب کرمان و هم در شمال کرمان وجود دارد، مد نظر قرار گرفته و یک سفر پر دستاورد از لحاظ مسائل امنیتی داشته باشیم.

توجه به ابعاد حادثه تروریستی کرمان

وی تصریح کرد: در طی این سفر همه موضوعات و تهدیدات امنیتی استان، در نشست شورای تامین استان بررسی می شود و باید با توجه به شرایط خاص کرمان، تمهیدات ویژه ای را در مورد مسائل امنیتی استان کرمان داشته باشیم.

او با اشاره به اینکه دشمن به دنبال انتقام و ضریه زدن به امنیت کرمان است، تصریح کرد: باید تصمیمات جدی برای مسائل امنیتی استان کرمان گرفته شود و یکی از مسائل و موضوعات مهم، بررسی ابعاد حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان در سال گذشته است.

دکمه بازگشت به بالا