حواشی پخش جوکر بانوان، اعتراف آقای وزیر و گزارش نازک نارنجی از یک مکان ممنوعه

حواشی پخش جوکر۲، هشدار به تلویزیون درباره عموپورنگ و فیتیله ای ها، انتقاد بهمن کیارستمی به کتاب منتشر شده درباره پرونده پزشکی پدرش، تاکید یک مدیر بر اصلاحات فیلم «مسیح پسر مریم»، ۵ چالش مهم بازار بازی های دیجیتال در ایران، گزارش نازک نارنجی از یک مکان ممنوعه، وضعیت اسفناک «حریم» و … از جمله اخبار این هفته فرهنگی هنری نازک نارنجی بودند.

به گزارش نازک نارنجی، اواخر هفته گذشته ساترا اعلام کرد که «جوکر۲» و سریال «غربت» مجوز انتشار ندارند و بر خلاف قانون منتشر شده اند که این اقدام باعث طرح شکایت ساترا در مراجع قضایی شده است. پس از این موضوع باوجود اینکه گمانه زنی ها درباره اینکه این اعلام موضع مربوط به پخش جوکر زنان است قوت گرفت، اما عضو مجمع تحلیلگران ساترا تاکید کرد اطلاعیه ساترا درباره برنامه جوکر ۲ ربطی به جوکر زنان ندارد. او همچنین ابراز امیدواری کرد سریال «غربت» با اعمال اصلاحات شورای صدور مجوز ساترا در هفته های آینده از توقیف خارج شود.

ماجرای حاشیه اخیر سریال «غربت» چیست؟

در پی حواشی پیش آمده برای سریال «غربت» و برداشت برخی هموطنانمان مبنی بر توهین این مجموعه به عرب زبانان ایرانی، کارگردان این سریال با رد این برداشت، خطاب به معترضان توضبح داد: «به شما تعهد اخلاقی می دهم نه تنها هیچ توهینی به قوم نجیب و اصیل شما نشده بلکه عده ای می خواستند با فریب کاری و سوء استفاده، به برادری ما آسیب بزنند.»

هشدار به تلویزیون درباره عموپورنگ و فیتیله ای ها

همزمان با کوچ برخی ستاره های برنامه های کودک از تلویزیون، پلتفرم های نمایش خانگی با حضور این افراد به پخش محصولات ویژه کودک می پردازند.

تولید کدام برنامه در تلویزیون دشوارتر است، شادی یا عزا؟

کارگردان برنامه تلویزیونی «حسینیه معلی» درباره اینکه تولید کدام برنامه در تلویزیون دشوارتر است، تولید برنامه شاد یا عزا؟ معتقد است: تولید برنامه شاد در تلویزیون سخت تر است چرا که ما در محرم و عزاداری هیچ محدودیتی نداریم و فقط قمه زدن را نمی توانیم نشان دهیم، اما در شادی ها تقریبا نمی توانیم هیچ چیزی را نشان دهیم.

انتقاد بهمن کیارستمی به کتاب منتشر شده درباره پرونده پزشکی پدرش

بهمن کیارستمی با انتقاد از برخی روایت ها مبنی بر نبود شاکی خصوصی در پرونده پزشکی پدرش می گوید، مهم ترین خواسته او با طرح شکایت در جریان مرگ عباس کیارستمی دسترسی به یک گزارش دقیق بوده که پس از هشت سال، علیرغم وعده های داده شده هنوز به او ارائه نشده است.

بریز و بپاش سینمای عربستان علیه پادشاه ایرانی؟

عربستان سعودی با به کارگیری تیمی از بازیگران مطرح هالیودی و هزینه سرسام آور ۱۵۰ میلیون دلاری فیلمی به نام «جنگجوی صحرا» ساخته که روایتی بحث برانگیز از دلایل بروز جنگ بین ایران و اعراب در دوره ساسانیان ارائه می دهد

تاکید یک مدیر بر اصلاحات فیلم «مسیح پسر مریم»

مدیرکل نظارت بر نمایش سازمان سینمایی تاکید کرد، فیلم سینمایی «مسیح پسر مریم» با انجام یکسری اصلاحات رفع توقیف شده است.

احتمال تعویق اجرای «اتللو» با بستری شدن ابوالفضل پورعرب

با بستری شدن ابوالفضل پورعرب در بیمارستان، احتمال تعویق اجرای نمایش جدیدش وجود دارد.

رسم و رسوم ایرانی ها برای «اربعین» و خلق یک سنت جدید

چهلمین روز پس از شهادت امام حسین (ع) در هر سال قمری مطابق با بیستم ماه صفر است که در گویش عامیانه میان مردم با نام «اربعین» شناخته می شود و مراسم های عزاداری مرتبط با این روز در هر نقطه از کشور به فراخور آداب و رسوم همان منطقه برگزار می شود. البته چند سالی است که یک رسم جدید «پیاده روی جاماندگان اربعین» نیز به این آداب اضافه شده است.

بگیر و ببند چالش بازی های دیجیتال را برطرف نمی کند

معاون سابق پژوهش بنیاد ملی بازی های رایانه ای ضمن تشریح ۵ چالش مهم بازار بازی های دیجیتال در ایران، تاکید کرد: مشکلات بازی ها با بگیر و ببند و فیلتر کردن پلتفرم هایی مانند Google Play برطرف نمی شود و این اقدامات بدتر به ضرر اکوسیستم مصرف کننده است.

درهای مخزن باز شد/ گزارش نازک نارنجی از یک مکان ممنوعه

گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران، یکی از ارزشمندترین مجموعه های هنری در ایران و خاورمیانه که آثاری از بزرگ ترین هنرمندان مدرن و معاصر جهان را در خود جای داده است. بازدید از گنجینه این موزه سفری به دنیای هنر است که شاهکارهایی از پیکاسو، موندریان، جکسون پولاک و بسیاری دیگر از بزرگان هنر را به نمایش می گذارد. این گنجینه بی نظیر، نه تنها نمایانگر تحولات هنری قرن بیستم است که پلی میان هنر ایران و جهان معاصر می سازد.

آغاز حفاظت و مرمت میراث مهم ساسانی ها در شهر ری

مدیر پایگاه میراث ملی ری از آغاز دو پروژه مهم حفاظت و مرمت میراث باشکوه «تپه میل» ری با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان خبر داد.

کشف های تازه در غار «اسپهبد خورشید» مازندران

با اعلام نتیجه کاوش طاق «اسپهبد خورشید» در استان مازندران، باستان شناسان یک کارگاه تولید جنگ افزار و کوره ساخت اسلحه از دوره ساسانی، شواهد فلزکاری و معماری بازمانده از دوره ساسانی و مهری به خط پهلوی کشف کردند.

وضعیت اسفناک «حریم»

۳۲ هزار و ۹۳۴ اثر در ۵۰ سال اخیر در فهرست میراث ملی ایران ثبت شده که حدود ۸.۸ درصد آنها تعیین حریم شده و بیش از ۹۰ درصد بناها و محوطه های باستانی هنوز حریم مشخص ندارند. وضع درباره آثار جهانی ایران وخیم تر است؛ از ۵۴ کاروانسرایی که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده اند، ۳۶ کاروانسرا هنوز حریم ندارند. «کاخ گلستان» نیز با گذشت یک دهه از ثبت جهانی، هنوز حریم ندارد. حال در چنین شرایطی، صحبت از «بازنگری حریم آثار»، نگران کننده شده است.

خداحافظی، خوشحالی و اعتراف کوچک ضرغامی

عزت الله ضرغامی با آغاز کار دولت چهاردهم از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خداحافظی کرد و با ابراز خوشحالی از انتخاب و تعیین سیدرضا صالحی امیری، معترف شد که جلسات هماهنگی این وزارتخانه با صالحی امیری از مدت ها پیش شروع شده و معاونان وزارتخانه با او، جلسات و تعامل خوبی داشتند.

حسین گفت «نه»؛ فلسطینی ها هم می گویند «نه»

یکی از اعضای تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد: امروز دشمنان فلسطین می ترسند و ما نمی ترسیم. ما مقاومت می کنیم و پیروز می شویم و این به همه دنیا ثابت می شود.

سوزاندن قرآن کریم توسط رژیم صهیونیستی و تحلیل یک کارشناس خارجی

یک تحلیل گر و روزنامه نگار شیلیایی در مورد اقدام رژیم صهیونیستی در سوزاندن قرآن کریم در یکی از مساجد شمال غزه گفت: تصور کنید که شخصی در مقابل کلیسای سنت پیتر در واتیکان می ایستاد و به کتاب مقدس مسیحیان توهین می کرد، چه اتفاقی می افتاد؟، تمام رسانه های غربی و غیرغربی چنین جنایتی را محکوم می کردند. پس، وقتی که رژیم صهیونیستی اجازه هتک حرمت به قرآن را به خود داده است، باید همین اتفاق بیافتد، این مصداق بارز نقض حقوق بشر صدها میلیون مسلمان است.

پیشنهادهایی برای خواندن: 

«محرم» به روایت یک اسیر

نقاش دریاها را بشناسید

برای مردی که می خواست «ایران را از یاد نبریم»!

نیلوفری که گل سرسبد حراجی شد

شب اربعین در کربلا + تصاویر

رقابت پلتفرم ها بر سر سریال شدت می گیرد

وقتی یک فرمانده محبوب می شود

چند واژه فارسی در ترکی استانبولی

خاطرات سروش صحت از همسایگی با داود رشیدی

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا