مساجد کانون تدیّن و معرفت افزایی است

نازک نارنجی/لرستان نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: مساجد کانون تدیّن و معرفت افزایی است.

حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی چهارشنبه، ۳۱ مردادماه به مناسبت سالروز به آتش کشیده شدن مسجد الاقصی از سوی صهیونیست ها در سال ۱۹۶۹ میلادی که به نام روز جهانی مسجد نام گذاری شده است، در جمع خبرنگاران بیان کرد: ۳۱ مردادماه با ابتکار جمهوری اسلامی ایران به نام روز جهانی مسجد در سازمان کنفرانس اسلامی نام گذاری شد.

وی ادامه داد: البته رژیم صهیونیستی در جنایاتی که با حمایت آمریکا و چند کشور اروپایی در حال انجام است علاوه بر قتل و کشتار کودکان و زنان و صدها اقدام ضد بشری، ده ها مساجد را در غزه بمباران کرده و تخریب می کند.

شاهرخی با اشاره به اینکه امروز شاهد شکل گیری محور مقاومت در منطقه هستیم، بیان کرد: این مقاومتی که شکل گرفته و مرکز آن ایران اسلامی است، ثمره و حاصل تربیت نسلی است که در مساجد و با انس با قرآن تربیت یافته اند. این نسل، تربیت یافته مسجدی است که در مقابل ستم زورگویان خبیث ایستادگی می کند و دشمنان را به عقب می راند، نگاه به مساجد باید نگاه انسان ساز باشد.

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: مساجد کانون تدیّن، معرفت افزایی، مجاهدت، انقلابی گری و مرکزی برای تربیت جوانان مؤمن انقلابی، پای کار معنویت گرای اخلاق مدار عدالت خواه هستند.

وی ادامه داد: امروز با ارتباط نزدیکی که با این پایگاه مردمی مساجد دارم، در خیلی از مساجد استان شاهد تربیت نسلی متدین و با شور و شعور هستم که از همین جا از امامان جماعت مساجد تشکر و قدردانی می کنم.

شاهرخی تصریح کرد: از هیئت امنا، پایگاه بسیج، مسئولان حلقه های صالحین بسیج، فعالان قرآنی در مساجد، گروه های جهادی، خادمین مساجد که با زحمت و رنج فراوان مساجد را آماده نماز و دیگر برنامه ها می کنند، تشکر و قدردانی می کنم.

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: مساجد کانونی مردمی هستند که بودجه و اعتبار دولتی ندارند و این نقطه قوت است. هزینه های مساجد را مردم، اهالی محله و خیران و نیکوکاران تأمین می کنند و از همین جا از همه آنان تشکر می کنم.

وی بیان کرد: نیاز است که عموم مردم و هیئت امنای مساجد در جهت تأمین هزینه مساجد اهتمام بیشتری داشته باشند تا مساجد بتوانند آن مأموریت خود را انجام دهند.

شاهرخی اضافه کرد: باید توجه داشت که در مسجد مدیریت واحدی حاکم باشد. امام جماعت، مدیر مسجد است و تمام گروه هایی که در مساجد فعالیت های انقلابی، سیاسی و مذهبی می کنند، تحت اشراف و نظارت امام جماعت هستند.

وی افزود: البته امام جماعت با تعاون، همکاری، خرد جمعی و با تدبیر و روی گشاده همه افراد و گروه ها را به همکاری فرا می خواند تا فعالیت های مسجد در عالی ترین جایگاهش قرار بگیرد و همه این جوانان و مردم حاضر در مساجد به پایگاه های نمازجمعه روی آورند. از گذشته تاکنون و سپس در آینده، نیروهای انسانی متعهد و متخصص جریانی را به وجود می آورند که به تمدن اسلامی منتهی شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا