بخشش یک محکوم به قصاص از پای چوبه دار

نازک نارنجی/خوزستان رئیس کل دادگستری خوزستان از نجات یک محکوم به قصاص از چوبه دار در اندیکا، چهار ساعت پیش از اجرای حکم با گذشت و بخشش اولیای دم خبر داد.

علی دهقانی امروز (۳۱ مردادماه) اظهار کرد: سه سال پیش نزاعی بین دو نفر در یکی از روستاهای اندیکا رخ داد و منجر به قتل یکی از افراد درگیر شد. 

به گزارش نازک نارنجی، وی افزود: پس از انجام فرآیند تحقیقات و رسیدگی، حکم به قصاص قاتل صادر و در دیوان عالی کشور مورد تایید قرار گرفت و برای اجرا به شعبه اجرای احکام ارسال شد. 

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: جلسات صلح و سازش متعددی با حضور بزرگان و ریش سفیدان برگزار شد اما اولیای دم همچنان خواهان قصاص بودند.

دهقانی خاطر نشان کرد: قاتل در دوران سه سال حبس خود توبه کرده و همه تلاش خود را برای دریافت رضایت از خانواده مقتول به کار بسته بود اما همچنان با درخواست اجرای قصاص از سوی اولیای دم روبه رو بود.

وی افزود: در حالی که چهار ساعت به اجرای حکم مانده بود این بار تلاش های رئیس دادگستری، دادستان، شورای حل اختلاف شهرستان اندیکا و اعضای شعبه ۵۱ شورای حل اختلاف ویژه عشایر، اولیای دم به حرمت ایام اربعین حسینی و به عشق امام حسین (ع) از قصاص قاتل صرفنظر کردند و به محکوم فرصت دوباره زندگی بخشیدند. 

انتهای پیام 

دکمه بازگشت به بالا