۴۸۵ برنامه فرهنگی در کتابخانه های عمومی پارس آباد اجرا شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حجت الاسلام امین پورمحمد ظهر سه شنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان پارس آباد که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۴۸۵ عنوان برنامه فرهنگی در کتابخانه های عمومی شهرستان پارس آباد اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی نقش زیادی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد، گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در هر جامعه‌ای منجر به کاهش آسیب اجتماعی و فرهنگی خواهد شد، بنابراین هر جامعه‌ای به کتاب و مطالعه اهمیت دهد در کاهش آسیب‌های اجتماعی موفق خواهد بود.

رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان پارس آباد با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا به امروز ۳۸ هزار و ۹۰ نسخه کتاب در کتابخانه های عمومی شهرستان پارس آباد به امانت رفته است، عنوان کرد: بیشترین امانت ادبیات ۱۲ هزار و ۹۸۳ نسخه، ۵ هزار و ۴۳۶ نسخه علوم اجتماعی، ۵ هزار و ۳۲۸ نسخه علوم محض و کمترین امانت هم تاریخ و جغرافیا با ۱ هزار و ۸۱۰ نسخه بوده است.

حجت الاسلام پورمحمد افزود: کتابخانه های عمومی شهرستان پارس آباد ۱۰ هزار و ۱۳۵ عضو فعال دارد که بیشترین عضو مقطع ابتدایی با ۴ هزار و ۲۹۲ نفر است که نسبت به سال ۱۴۰۲ اعضای فعال افزایش داشته است.

وی گفت: شهرستان پارس آباد دارای ۸ باب کتابخانه عمومی و یک باب پیشخوان خدمات کتابخانه ای است که در این کتابخانه ها علاوه بر خدمات کتابخانه ای برنامه‌های فرهنگی کتاب محور متعددی از جمله محفل ادبی، نشست‌های معرفی و نقد و بررسی کتاب، حضور کتابداران در مدارس برای معرفی کتاب و امانت کتاب به دانش آموزان، کلاس‌های آموزشی و مسابقات کتابخوانی اجرا می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا