اقتصادی

بیش از ۱۰۰۰ خودرو دپو شده ترخیص شد

آخرین وضعیت مجوز وسایل نقلیه انبار نشان می دهد که در چند روز گذشته بیش از هزار دستگاه وسیله نقلیه حذف شده و اقدامات نسبت به بقیه انجام شده است.

به گزارش نازک نارنجی ، در فوریه سال گذشته هیئت مدیره تصمیم گرفت وظایف حدود 5 هزار خودرو را که در گمرک باقی مانده بود و در شرایط خاصی از گمرک ترخیص نشده بود ، تعیین کند و به همین دلیل این فرمان برای اجرا اعلام شد. که در طی آن صاحبان خودرو می توانند سه ماهه را تعیین کنند. طبق معیارهای تعیین شده ، اتومبیل های خود را لغو کنید. کمتر از 15 روز مانده به مهلت تعیین مجوز خودرو ، مشخص نیست که در این رابطه چه اقداماتی انجام شده است و آیا وسیله نقلیه حذف شده است.

این در حالی است که طی چند روز گذشته ، وزارت صنعت ، معدن و تجارت دستورالعمل ترخیص کالا از گمرک را ابلاغ کرده است و گمرک در آخرین اطلاعیه خود وضعیت وسایل نقلیه انبار را اعلام کرده است.

به گفته آرونوگی ، معاون امور فنی و گمرکی ، از 1.048 وسیله نقلیه مجاز و غیرمجاز ، 1000 دستگاه وسیله نقلیه حذف شده و 48 دستگاه از این خودروها به دلیل این پرونده و سایر مشکلات قادر به ترک آن بودند. آنها از طریق گمرک ترخیص نشده اند. علاوه بر این ، از 340 ماشین غیرمجاز ، حدود 77 در پایان فرمان قبلی تصویب شد.

در مورد وسایل نقلیه اروندی ، از 227 دستگاه خودروی گمرک خرمشهر (منطقه آزاد اروند) که طبق آمار قبلی 73 مورد سفارش ایالات متحده و 154 دستگاه بیش از 2500 سی سی بود ، 144 دستگاه خودرو از طریق گمرک برای تردد در منطقه آزاد ترخیص شد. و طبق مقررات مربوط عمل كرد.

اما در رابطه با وسایل نقلیه گمرکی قبل از سپتامبر 2014 ، 104 دستگاه دفع نشده است و ظاهراً صاحبان آنها برای انجام کارهایی که در رابطه با تمدید ثبت سفارشها و سایر موارد مرتبط با آنها انجام شده ، به مراجع ذیصلاح ارجاع نشده اند.

در حالی که تعدادی از خودروهای انبار دارای یک پرونده دادگاه بودند ، از میان 2289 اتومبیل در نظر گرفته شده توسط مرجع قضایی ، با توجه به صدور رأی برای ترخیص گمرک 668 دستگاه خودرو (در سال 2009) ، صاحب کالا برای انجام تشریفات گمرکی برای گفت: خودروها ، گزارش 358 دستگاه خودرو را به مقامات اجرایی ذیصلاح اعلام کرده اند و تشریفات گمرک مربوطه در حال انجام است.

اما از بین 1100 وسیله نقلیه که سفارش ثبت شده یا دستور لغو آن را ندارند ، امکان گزارش به گمرک اجرایی وجود ندارد و هیچگونه اظهارنامه ای صادر نشده است.

اما به گفته معاون وزیر فنی و گمرکی ، بدیهی است در صورت اعلام خودروها به گمرک کشور ، اگر شرایط خودروها مطابق مقررات کابینه باشد ، دستورالعمل معتبری برای اعلام کالا ارائه می دهند ، کد رهگیری یا رضایت بانکی انتشار مجوزهای قانونی و نظارتی مشمول بازرسی های معمول خواهد بود و متعاقباً با رعایت آیین نامه ، ترخیص کالا از گمرک کالا انجام می شود.

اتفاقی که از ابتدا افتاد حاکی از آن است که حدود 12261 خودرو در سالهای اخیر وارد گمرک شده اند ، اما به دلیل تغییر در شرایط تبادل ، مقررات و همچنین ممنوعیت ثبت سفارش و واردات خودرو ، مجوز صادر شده است. از این اتومبیل متوقف شد اینکه در سال 1397 و ژانویه همان سال هیئت مدیره زمان صدور مجوز خودرو را تعیین کرد. تمدید یک بار در اواسط ماه مه سال گذشته منقضی شد و دولت گفت که هیچ برنامه ای برای تمدید آن ندارد.

در پایان این دوره ، 7153 مجوز و 5108 مجوز دیگر باقی مانده است. مشاوره های بی شماری در این زمینه صورت گرفته است ، اما بدون نتیجه ، تا ژانویه سال گذشته با پیشنهاد وزارت اقتصاد به شورای وزیران طی جلساتی که برگزار شد ، توافق نهایی در شورای وزیران برای ترخیص خودروهای باقیمانده ، که هم اکنون در حال انجام است. .

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا