بیش از ۱۰۰۰ خودرو دپو شده ترخیص شد

آخرین وضعیت مجوز وسایل نقلیه انبار نشان می دهد که در چند روز گذشته بیش از هزار دستگاه وسیله نقلیه حذف شده و اقدامات نسبت به بقیه انجام شده است.

به گزارش نازک نارنجی ، در فوریه سال گذشته هیئت مدیره تصمیم گرفت وظایف حدود 5 هزار خودرو را که در گمرک باقی مانده بود و در شرایط خاصی از گمرک ترخیص نشده بود ، تعیین کند و به همین دلیل این فرمان برای اجرا اعلام شد. که در طی آن صاحبان خودرو می توانند سه ماهه را تعیین کنند. طبق معیارهای تعیین شده ، اتومبیل های خود را لغو کنید. کمتر از 15 روز مانده به مهلت تعیین مجوز خودرو ، مشخص نیست که در این رابطه چه اقداماتی انجام شده است و آیا وسیله نقلیه حذف شده است.

این در حالی است که طی چند روز گذشته ، وزارت صنعت ، معدن و تجارت دستورالعمل ترخیص کالا از گمرک را ابلاغ کرده است و گمرک در آخرین اطلاعیه خود وضعیت وسایل نقلیه انبار را اعلام کرده است.

به گفته آرونوگی ، معاون امور فنی و گمرکی ، از 1.048 وسیله نقلیه مجاز و غیرمجاز ، 1000 دستگاه وسیله نقلیه حذف شده و 48 دستگاه از این خودروها به دلیل این پرونده و سایر مشکلات قادر به ترک آن بودند. آنها از طریق گمرک ترخیص نشده اند. علاوه بر این ، از 340 ماشین غیرمجاز ، حدود 77 در پایان فرمان قبلی تصویب شد.

در مورد وسایل نقلیه اروندی ، از 227 دستگاه خودروی گمرک خرمشهر (منطقه آزاد اروند) که طبق آمار قبلی 73 مورد سفارش ایالات متحده و 154 دستگاه بیش از 2500 سی سی بود ، 144 دستگاه خودرو از طریق گمرک برای تردد در منطقه آزاد ترخیص شد. و طبق مقررات مربوط عمل كرد.

اما در رابطه با وسایل نقلیه گمرکی قبل از سپتامبر 2014 ، 104 دستگاه دفع نشده است و ظاهراً صاحبان آنها برای انجام کارهایی که در رابطه با تمدید ثبت سفارشها و سایر موارد مرتبط با آنها انجام شده ، به مراجع ذیصلاح ارجاع نشده اند.

در حالی که تعدادی از خودروهای انبار دارای یک پرونده دادگاه بودند ، از میان 2289 اتومبیل در نظر گرفته شده توسط مرجع قضایی ، با توجه به صدور رأی برای ترخیص گمرک 668 دستگاه خودرو (در سال 2009) ، صاحب کالا برای انجام تشریفات گمرکی برای گفت: خودروها ، گزارش 358 دستگاه خودرو را به مقامات اجرایی ذیصلاح اعلام کرده اند و تشریفات گمرک مربوطه در حال انجام است.

اما از بین 1100 وسیله نقلیه که سفارش ثبت شده یا دستور لغو آن را ندارند ، امکان گزارش به گمرک اجرایی وجود ندارد و هیچگونه اظهارنامه ای صادر نشده است.

اما به گفته معاون وزیر فنی و گمرکی ، بدیهی است در صورت اعلام خودروها به گمرک کشور ، اگر شرایط خودروها مطابق مقررات کابینه باشد ، دستورالعمل معتبری برای اعلام کالا ارائه می دهند ، کد رهگیری یا رضایت بانکی انتشار مجوزهای قانونی و نظارتی مشمول بازرسی های معمول خواهد بود و متعاقباً با رعایت آیین نامه ، ترخیص کالا از گمرک کالا انجام می شود.

اتفاقی که از ابتدا افتاد حاکی از آن است که حدود 12261 خودرو در سالهای اخیر وارد گمرک شده اند ، اما به دلیل تغییر در شرایط تبادل ، مقررات و همچنین ممنوعیت ثبت سفارش و واردات خودرو ، مجوز صادر شده است. از این اتومبیل متوقف شد اینکه در سال 1397 و ژانویه همان سال هیئت مدیره زمان صدور مجوز خودرو را تعیین کرد. تمدید یک بار در اواسط ماه مه سال گذشته منقضی شد و دولت گفت که هیچ برنامه ای برای تمدید آن ندارد.

در پایان این دوره ، 7153 مجوز و 5108 مجوز دیگر باقی مانده است. مشاوره های بی شماری در این زمینه صورت گرفته است ، اما بدون نتیجه ، تا ژانویه سال گذشته با پیشنهاد وزارت اقتصاد به شورای وزیران طی جلساتی که برگزار شد ، توافق نهایی در شورای وزیران برای ترخیص خودروهای باقیمانده ، که هم اکنون در حال انجام است. .

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا