آتش سوزی چشمه ریزک منطقه حفاظت شده «سیوک» بویراحمد مهار شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

امید سجادیان در گفت وگو با خبرنگار آنلاین، افزود: منطقه حفاظت شده سیوک با ۱۲ هزار و ۸۵۸ هکتار مساحت یکی از مناطق حفاظت شده هفت گانه کهگیلویه و بویر احمد محسوب می‌شود.

وی ابراز داشت: نهضت سبز زاگرس با مشارکت خوب مردم منطقه به صورت مردمی، اقدام به آموزش‌های پیشگیری، تیم سازی و تجهیز ۶ تیم مردمی در این منطقه کرده و این تلاش منجر به کاهش ۸۵ درصدی آتش سوزی‌های این حوزه شده است.

سجادیان گفت: برای آتش سوزی سه عنصر مهم گرما، ماده سوختی و اکسیژن را داریم که با توجه به بارش‌های اخیر و افزایش گرما، خطر آتش سوزی در مناطق بالا می‌رود.

دبیر اجرایی نهضت سبز زاگرس تصریح کرد: هر گونه آتش کوچکی می‌تواند به یک آتش بزرگ و بحرانی تبدیل شود.

وی ابراز داشت: نهضت سبز زاگرس طی سه سال با یک تدوین و دستور عمل کاملاً مردمی در سطح ملی با همکاری دفتر کمک‌های کوچک در حوزه اطفا حریق، اقدامات مؤثری انجام داد.

سجادیان گفت: کارگاه‌های تحلیل ذینفعان، کارگاه‌های مشارکتی دلایل آتش سوزی و راهکاری که وجود دارد، آموزش گروه‌های دخیل در آتش سوزی، زنان، کودکان، کشاورزان، دامداران، دهیاران، آموزش و تشکیل تیم‌های واکنش سریع و تجهیز این تیم‌ها با وسایل کامل انفرادی تا تیمی، ایجاد منطقه قرق مردمی و ایجاد آتش بر و بستن مسیرهای قاچاق فرعی، تجهیز ۱۸ تیم در استان و ۱۰ تیم در سطح ملی، برگزاری بیش از ۱۰۰ کارگاه، همه با کمک گروه‌های مردمی و ذینفعان، به کاهش ۸۵ درصدی آتش سوزی و رکورد در مهار آتش منجر شد.

دکمه بازگشت به بالا