۳۱ فقره پرونده تخریب و تصرف اراضی ملی در استان سمنان تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری نازک نارنجی استان سمنان ،علیرضا ابوطالبی اظهار کرد: در سه‌ ماهه نخست سال‌جاری تعداد ۳۱ فقره پرونده تخریب و تصرف اراضی ملی در استان به مساحت ۱۹۵هزارو ۶۸۰متر مربع برای متخلفین تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شده است.
وی افزود: در همین بازه زمانی با اخذ حکم قضایی تعداد ۱۴فقره به مساحت ۵۰۱هزار و ۶۳متر مربع از عرصه‌های منابع‌طبیعی توسط نیروهای یگان حفاظت از دست متخلفین خلع و رفع تصرف به اراضی ملی بازگردانده شده است.
فرمانده یگان حفاظت منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان سمنان تصریح کرد: براساس قانون هرگونه تغییرکاربری، تخریب‌ و تصرف و ساخت وساز غیر مجازدر اراضی که جز منابع‌طبیعی است ممنوع است، همچنین هرگونه قطع، آتش زدن، ریشه‌کن‌ کردن درختان جنگلی و گونه‌های گیاهی مرتعی ممنوع بوده و تخلف محسوب می‌شود.
وی اهم‌ اقدامات صورت گرفته این اداره‌کل جهت جلوگیری از تخریب ، تصرف اراضی ملی و آتش سوزی می‌توان ، انجام اقدامات اطلاع رسانی ؛ فرهنگی در فضای مجازی وکلاس‌های آموزشی و ترویجی، جهت جلب مشارکت مردمی در راستای کاهش عوامل تخریب در تمام روستاهای استان با مشارکت دهیاران و اعضای شورای روستاهای استان سمنان برگزار شد.
سرهنگ علیرضا ابوطالبی در پایان اضافه کرد: در راستای پیشگیری و مقابله با هرگونه تخلف ، جرائم و حوادث مرتبط با عرصه های منابع طبیعی با تشدید گشت ، مراقب و حضور فیزیکی عوامل یگان حفاظت در عرصه های منابع طبیعی سطح استان اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار دارد و همچنین تاکید داشتند مردم بزرگوار هر گونه حوادث ، جرائم و تخلفات مرتبط با عرصه های منابع طبیعی قطع درخت و بوته ، آتش سوزی ، تخریب و تصرف اراضی ملی ، ساخت و ساز غیر مجاز ، چرای غیر مجاز و …. در راستای کاهش عوامل تخریب و برقراری تلفن ارتباط مردمی ۱۵۰۴و ۱۳۹ بصورت شبانه‌روزی برای اخذ گزارشات مردمی آماده است

دکمه بازگشت به بالا