بین الملل

انتخابات روز نشاط و مشارکت ایرانیان برای آینده روشن

در آنا بخوانید؛

انتخابات روز نشاط و مشارکت ایرانیان برای آینده روشن

مشارکت بالای مردم برای انتخاب نهمین رئیس جمهور انقلاب اسلامی، مشت محکمی بر دهان کسانی است که با هر روشی می خواستند از مشارکت مردم در انتخابات هشتم تیرماه جلوگیری کند.

گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ از زمان شهادت آیت الله سید ابراهیم رییسی و زمزمه انتخاب رئیس جمهور نهم، شبکه های معاند و دشمنان نظام کارخود را شروع کردند. هدف جلوگیری از مشارکت مردم در انتخابات چهاردهم ریاست جمهوری بود. در این مدت شبکه های مجازی نیز برای عدم مشارکت مردم دست به هر حربه ای زدند. آنها از بی اعتبار کردن وعده های کاندیداهای انتخاباتی شروع کردند تا ترساندن مردم برای انتخاب افرادی که به قول خودشان زندگی را برای آنها سخت تر می کنند. 

اما هشتم تیرماه 1403 طور دیگری رقم خورد و بازی مخالفان انقلاب اسلامی را به هم زد. از ساعت 8 صبح با شروع رای گیری انتخابات چهاردهم ریاست جمهوری حضور گسترده مردم پای صندوق های رای مشاهده شد. رهبر انقلاب اسلامی نیز روز انتخابات را را برای ایرانیان «روز نشاط و شادی» خواندند و از ملت ایران خواستند موضوع رأی‌ دادن و حضور در این «آزمون مهم سیاسی» را جدی بگیرند. 

رای اولی ها گل کاشتند

با اینکه شبکه های معاند به خیال خیام خود تاثیر منفی بر روی قشر جوان و به اصطلاح رای اولی ها حساب باز کرده بود اما رای اولی ها گل کاشتند و حضور آن‌ها در پای صندوق های رای شگفت انگیز بود. بیشتر از هر چیز استدلال آنها برای کاندیدای مورد نظرشان قابل توجه بود. رای اولی ها که نشان دادند زیر بار کارشکنی های کشورهای غربی نخواهند رفت پای صندوق های رای آمدند و به اصطلاحی گل کاشتند و نشان دادند حضور پرشور آنها در پای صندوق‌های رای، اقتدار جمهوری اسلامی ایران را به جهانیان گوشزد می‌کند.

انتخابات روز نشاط و مشارکت ایرانیان برای آینده روشن

دقیقه‌ایی خلوت در حسینه ارشاد وجود ندارد 

در روز انتخاب نهمین رئیس جمهور، می توان گفت تا این لحظه حسینه ارشاد یکی از شلوغ ترین مراکز اخذ رای محسوب شده است.

مجید احمدی مسئول شعبه اخذ رای حسینیه ارشاد با اشاره به روند برگزاری انتخابات گفت: در حسینیه ارشاد تهران در خصوص امنیت و سلامت انتخابات در این شعبه، اخذ رای عالی بوده است. نمایندگان کاندیداها در این شعبه حضور دارند. از هر چهار کاندیدایی که اکنون هستند در این شعبه نماینده دارند. از شورای نگهبان و فرمانداری نیز برای بازدید آمدند و همه راضی بودند.  ما هم که در بخش اجرا هستیم کار با روال خوب و منطقی طی می‌شود. حتی با توجه به اینکه هوا گرم بود و جمعیت شرکت‌کنندگان بالا بود یک صندوق سیار نیز به این شعبه اضافه کردیم. میزان مشارکت نیز بالا است. از صبح جمعیت بالایی را پذیرا بودیم. به طوری که درخواست صندوق سیار کردیم. برای ساعت پنج و شش بعدازظهر نیز درخواست صندوق سیار دیگری کردیم. از صبح ما دقایقی خلوت در حسینیه ارشاد نداشتیم. 

برای ساعت پنج و شش بعدازظهر نیز درخواست صندوق سیار دیگری کردیم. از صبح ما دقایقی خلوت در حسینیه ارشاد نداشتیم

 حضور و مشارکت مردم با پوشش‌ها و قومیت‌های بسیار متنوع
 
مصطفی امامی‌پور مسئول شعبه مسجد لرزاده هم گفت: مشارکت و امنیت و سلامت چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شعبه مسجد لرزاده بی‌نظیر است. مشارکت بی‌نظیری را با وجود خستگی زیاد کار شاهدیم. مشارکتی که من امروز در مسجد لرزاده دیدم حکایت از بصیرت و همراهی مردم با درخواست مقام معظم رهبری برای شرکت در انتخابات است. با وجودی که در منطقه مومن خیز و مذهبی قرار داریم اما حضور و مشارکت مردم با پوشش‌ها و قومیت‌های بسیار متنوع را پای صندوق‌های رای شاهدیم. این بسیار مهم است که مردم با تنوع فکری زیاد به درخواست مقام معظم رهبری لبیک گفتند. ما نیز چون موضوع را پیش بینی می‌کردیم در این دوره از انتخابات دو برابر تعداد تعرفه‌های قبل از وزارت کشور تعرفه گرفتیم. در بهترین حالت در انتخابات گذشته هزار تعرفه در شعبه لرزاده مصرف می‌شد اما ما تا این لحظه ۲۰۰۰ تعرفه از وزارت کشور دریافت کرده‌ایم که بخش قابل توجهی از آنها توسط رای دهندگان استفاده شده است. سلامت صندوق‌های رای با حضور ناظران شورای نگهبان و بازرسان وزارت کشور و حضور برخی کاندیداها سر صندوقها به خوبی تضمین شده و خوشبختانه تا این لحظه هیچ مشکلی نداشتیم. 

با وجودی که در منطقه مومن خیز و مذهبی قرار داریم اما حضور و مشارکت مردم با پوشش‌ها و قومیت‌های بسیار متنوع را پای صندوق‌های رای شاهدیم. این بسیار مهم است که مردم با تنوع فکری زیاد به درخواست مقام معظم رهبری لبیک گفتند

گمانه زنی ها حکایت از آن دارد که انتخابات به دور دوم کشیده شود و هشتم تیرماه پایان ماراتن انتخاباتی نباشد. اما می توان مطمئن باشیم که این مردم باز هم برای انتخاب رئیس جمهورمنتخب حود به پای صندوق های رای خواهند آمد و باز هم می توان به این مردم افتخار کرد که با حضور خود برگ زرین و افتخار دیگری برای نظام جمهوری اسلامی ایران رقم بزنند. مردم کشور ما بارها در روزهای حساس کشور نشان داده اند نه تنها مرید و گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی هستند بلکه حتی با وجود کاستی ها به پای ارزش های انقلاب اسلامی نیز ایستاده اند.

دکمه بازگشت به بالا