استان ها

اعداد و ارقام درباره حج ۱۴۰۳ چه می‌گویند؟

اعداد و ارقام درباره حج ۱۴۰۳ چه می‌گویند؟

داده‌های آماری نشان می‌دهد که از یک میلیون و ۸۳۳ هزار و ۱۶۴ زائر حج امسال یک میلیون و ۶۱۱ هزار و ۳۱۰ نفر از خارج از این کشور به سرزمین وحی آمده‌اند.

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، بر اساس گزارش اداره کل آمار عربستان سعودی، در حج امسال در مجموع یک میلیون و ۸۳۳ هزار و ۱۶۴ زائر حضور داشتند که یک میلیون و ۶۱۱ هزار و ۳۱۰ نفر از خارج از این کشور به سرزمین وحی آمده‌اند.

تفکیک جمعیتی نشان داد که ۹۵۸ هزار و ۱۳۷ زائر مرد و ۸۷۵ هزار و ۲۷ زائر زن در مراسم حج امسال شرکت کرده‌اند. همچنین گروه بین‌المللی عمدتاً شامل ۶۳. ۳ درصد از کشور‌های غیر عرب آسیایی، ۲۲. ۳ درصد از کشور‌های عربی، ۱۱. ۳ درصد از کشور‌های غیرعرب آفریقایی و بقیه از اروپا، آمریکا، استرالیا و سایر مناطق بودند.

اکثریت قریب به اتفاق این زائران بین‌المللی که مجموعاً یک میلیون و ۵۴۶ هزار و ۳۴۵ نفر است، از طریق مرز هوایی و بقیه از طریق گذرگاه‌های مرزی زمینی و دریایی وارد عربستان شده‌اند.

از سوی دیگر بر اساس آنچه خبرگزاری‌های اعلام کرده‌اند، بیش از هزار و ۳۰۰ زائر هم جان خود را به دلیل گرمای شدیدی که امسال در حج حاکم بود جان سپردند.

همچنین روزانه بیش از ۴۰ میلیون بطری آب زمزم بین زائران اماکن متبرکه در موسم حج توزیع شده است.

با توجه به اینکه بسیاری از هموطنانمان به دنبال آن هستند تا مقداری از آب زمزم  را به عنوان تبرک همراه خود به ایران ببرند، متأسفانه امسال قوانین سختگیرانه اجازه حمل مایعات به درون هواپیما را در چمدان و ساک زانران نمی‌دهد.

از همین رو آن‌ها فقط می‌توانند مقدار کمی از آب زمزم را به عنوان مصرف شخصی به تعداد دو یا سه بطری‌ کوچک در کیف دستی خود به سالن ترانزیت و داخل هواپیما حمل کنند.

دکمه بازگشت به بالا