اقتصادی

سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیون دلاری هند در چابهار/ حمایت احزاب هندی از روابط با ایران

سفیر هند در تهران با اشاره برگزاری انتخابات سراسری در این کشور در هفته‌های گذشته و همچنین در پیش بودن برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران اظهار کرد: دوستی بین ایران و هند بسیار قوی است و هر کسی در این ۲ کشور قدرت را در دست می‌گیرد، طرفدار این دوستی است.

«رودرا گاوراو شرست» سفیر هند در تهران در گفت‌وگو با نازک نارنجی در ارتباط با توافق اخیر ایران و هند برای گسترش بندر چابهار گفت: حدود یک ماه پیش قرارداد تجهیز و بهره‌برداری از پایانه‌های کانتینری و کالای عمومی بندر شهید بهشتی چابهار بین ایران و  یک شرکت هندی به امضا رسید و این بندر برای ما بسیار مهم است.

این دیپلمات هندی در تهران با بیان اینکه «اجرای این توافق را به همراهی سازمان بنادر و کشتیرانی ایران به پیش می‌بریم»، گفت: بر اساس این توافق‌نامه حدود ۱۲۰ میلیون دلار در بندر چابهار سرمایه‌گذاری شده است.

وی همچنین به سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیون دلاری هند در حوزه زیرساخت‌های حمل و نقل بندر چابهار اشاره کرد و گفت: گسترش و توسعه این بندر برای هند مهم است.

سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیون دلاری هند در چابهار/ طرفداری همه احزاب هندی از روابط با ایران
امضای قرارداد ایران و هند برای توسعه بندر چابهار
سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیون دلاری هند در چابهار/ طرفداری همه احزاب هندی از روابط با ایران
«رودرا گاوراو شرست » سفیر هند در تهران

سفیر هند در ایران همچنین در پاسخ به این سوال که« به تازگی انتخابات سراسری در هند برگزار شده است و قرار است به زودی نیز انتخابات ریاست جمهوری در ایران برگزار شود و این ۲ انتخابات چه تاثیر احتمالی می‌تواند بر روابط ۲ کشور داشته باشد؟» خاطرنشان کرد: دوستی بین ایران و هند آن‌قدر قوی است که در ۲ کشور هر کسی قدرت را در دست بگیرد، طرف این دوستی است.

وی با بیان اینکه «در هند کل احزاب سیاسی طرفدار روابط با ایران هستند و در ایران نیز اراده مقامات این کشور در راستای ارتقا و گسترش روابط ۲ کشور است»، خاطر نشان کرد: بنابراین برگزاری انتخابات در ایران و هند تاثیر منفی بر دوستی ۲ کشور نخواهد گذاشت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا