ورزشی

لبیک ستادهای انتخاباتی نامزدها به توصیه رهبری / رکوردشکنی تازه رونالدو

ادامه فعالیت‌های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری، ساخت ۷ هزار مدرسه در دولت سیزدهم، شکسته‌شدن یک رکورد دیگر توسط رونالدو، اولین حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه التنف و تجلیل چینی‌ها از یک فیلم ایرانی از مهمترین اخبار نازک نارنجی در شامگاه دوم تیر بود.

به گزارش نازک نارنجی، شامگاه شنبه ۲ تیر  ۱۴۰۳ خبرنگاران نازک نارنجی به تهیه و تولید اخبار مختلفی در حوزه‌های گوناگون پرداختند که در ادامه مهمترین این اخبار را مرور می‌کنیم:

از نامزدهای انتخابات و ستادهایشان چه خبر؟

سیاسی:

در ادامه برنامه‌های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری، این نامزدها وعده‌ها و اظهارات جدیدی را مطرح کردند.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در توضیح نحوه اعطای کارت اعتباری انرژی به نازک نارنجی گفت:«یکی از برنامه‌های دولت خانواده و دولت مردم، اعطای کارت اعتباری انرژی به تمامی خانواده‌های ایرانی است. این کارت اعتباری جدا از برنامه یارانه تدوین شده است. این کارت اعتباری انرژی در سال اول ۴۰ میلیون تومان، در سال دوم ۶۰ میلیون تومان و در سال سوم ۹۰ میلیون تومان خواهد بود.»

وی همچنین در گفت‌وگوی ویژه خبری گفت: «در فرهنگ ایرانی خانه‌داری یک شغل است و از خانم خانه‌دار باید پشتیبانی شود.»

 سعید جلیلی در برنامه بدون تعارف از لزوم شکسته شدن انحصارها گفت. او در پاسخ به این پرسش که اگر دولت تشکیل دهید، چه گروه‌هایی منتقد شما می‌شوند؟ اظهار کرد: «اگر می‌خواهید کشور پیشرفت کند، باید انحصارات را بشکنید، تبعیض‌ها را کنار گذاشته و از برخی از فضاهای سیاسی عبور کنید. کشور را با تعارف و نمایش نمی‌توان اداره کرد. برخی مناسبات غلط سیاسی شکل گرفته است که باید عوض شود. اگر می‌خواهیم موفقیت شکل گیرد، باید انحصارات شکسته شود و چه بسا موجب شود برخی که از این مناسبات نفع می‌برند، مقاومت کنند و ناراحت شوند.»

جلیلی همچنین امروز در جمع مردم اصفهان گفت:«بحث آب و فرونشست را نه‌تنها باید حل کرد، بلکه باید بستری برای جهش مردم اصفهان فراهم کنیم. نه تنها مشکل حق‌آبه باید حل شود، بلکه باید منابع جدید ایجاد شود. فقط نباید به راه‌حل‌های حداقلی اکتفا کنیم. حتما باید این برنامه‌ها دنبال شود.»

محمدباقر قالیباف نیز در جمع مردم قزوین بیان کرد: «افرادی که امروز تحریم را بهانه می‌کنند و کارنامه‌ای نیز ندارند، می‌خواهند ما را به ریل گذشته برگردانند، امروز باید سؤال کنیم که چرا دهه ۹۰ دهه سختی برای مردم ما بود چون در دهه ۹۰ رشد اقتصادی کشور کمتر از یک‌درصد ولی نقدینگی کشور ۲۶ برابر شده است.»

همچنین محمد انور بجارزهی سخنگوی ستاد تبلیغاتی محمدباقر قالیباف خبر کناره گیری این نامزد انتخابات را تکذیب کرد. او به نازک نارنجی گفت: «متاسفانه برخی رسانه‌ها به نقل از یک اکانت جعلی در شبکه اجتماعی ایکس، خبری را در خصوص کناره‌گیری آقای دکتر قالیباف به نفع آقای جلیلی کار کرده‌اند که صحت ندارد.»

مسعود پزشکیان در جمع مردم اهواز با بیان این‌که «قول می‌دهم اگر روزی به قدرت رسیدم اولین اولویتم، حل مشکلات خوزستان باشد»، گفت:« اقوام عرب، بختیاری و لُر عزیز، من تاکنون وعده دروغ به کسی نداده‌ام. قول می‌دهم پیگیر مشکلات شما باشم.»

لبیک ستادهای انتخاباتی نامزدها به توصیه رهبری / رکوردشکنی تازه رونالدو

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار مسئولان قوه ‌قضائیه، تاکید کردند که «مباحث نامزدها در تلویزیون یا اظهارات دیگر آنها موجب نشود که یک نامزد برای غلبه بر رقیب، حرف دشمن‌پسند و دشمن شادکن بزند.»

در همین راستا علی نیکزاد  رئیس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف، شهاب‌الدین صدر رئیس ستادهای انتخاباتی مردمی حجت‌الاسلام پورمحمدی، علی تاجرنیا رئیس ستاد انتخابات استان تهران مسعود پزشکیان، محمدرضا میرشمسی رئیس ستاد مرکزی قاضی‌زاده هاشمی در گفت‌وگوهای جداگانه با نازک نارنجی تاکید کردند که باید توصیه‌های رهبر معظم انقلاب مورد توجه نامزدهای انتخابات قرار گیرد.

محمدتقی شاهچراغی رئیس ستاد انتخابات کشور نیز در همین زمینه به نازک نارنجی گفت: «رقابت بین نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری مشهود است و این رقابت ادامه دارد، ولی همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، نامزدها مراقبت کنند که برای جلب آراء، سخنان دشمن شادکن مطرح نکنند که موجب یاس مردم شود.»

محمدحسن صادقی‌مقدم معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان نیز تاکید کرد که «شورای نگهبان به عنوان «مدافعان حریم مردم‌سالاری دینی» با هوشیاری کامل از آرای مردم صیانت و به عنوان امانت از آن پاسداری خواهند کرد.»

اولین حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه التنف

جهان:

مقاومت اسلامی عراق شنبه‌شب اعلام کرد، برای اولین‌بار طی پنج ماه گذشته، پایگاه آمریکایی «التنف» واقع در جنوب‌شرقی سوریه (نزدیکی مرز عراق و سوریه) را هدف حمله پهپادی قرار داده است.

لبیک ستادهای انتخاباتی نامزدها به توصیه رهبری / رکوردشکنی تازه رونالدو

ادامه جنایات صهیونیست ها در غزه

منابع پزشکی فلسطین از شهادت ۵۴ نفر در حملات امروز ارتش اشغالگر صهیونیستی به نوار غزه خبر دادند. شدیدترین حملات امروز اشغالگران به مناطقی در شهر غزه از جمله محله‌های شجاعیه، الزیتون، التفاح و اردوگاه الشاطئ بوده است

ساخت ۷ هزار مدرسه در دولت سیزدهم

اجتماعی:

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاحیه اولین مدرسه اُتیسم کرمانشاه، با بیان این‌که در دولت سیزدهم  نهضت مدرسه‌سازی در کشور راه افتاد، گفت: در دوره ریاست‌جمهوری آیت‌الله رئیسی حدود هفت هزار مدرسه با ۳۲ هزار کلاس درس در کشور ساخته شد که ۳.۵ میلیون مترمربع به فضاهای آموزشی کشور اضافه کرد.

وی با بیان این‌که با تلاش دولت برای مردمی کردن مدرسه‌سازی نیمی از هزینه‌های ساخت این مدارس در سراسر کشور از سوی خیرین پرداخت شده است، گفت: ۶۴ درصد آنها در مناطق محروم و روستاها و برای افراد با نیازهای ویژه ساخته شده است.

تجلیل چینی‌ها از یک فیلم ایرانی

هنری:

به گزارش نازک نارنجی، فیلم سینمایی «مرد خاموش» به کارگردانی احمد بهرامی و تهیه‌کنندگی محمد حسین‌خانی در اولین حضور جهانی، جایزه دستاورد هنری جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای را دریافت کرد.

لبیک ستادهای انتخاباتی نامزدها به توصیه رهبری / رکوردشکنی تازه رونالدو

این فیلم با مدیریت فیلمبردای مسعود امینی تیرانی در ۲۶ اُمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای، در بخش اصلی حضور داشت. این رویداد از تاریخ ۱۴ تا ۲۳ ژوئن (۲۵ خرداد تا ۳ تیر) در شهر شانگهای چین برگزار شد.

دشت مدال‌های رنگارنگ توسط فرنگی‌کاران نوجوان

ورزشی:

در پایان رقابت‌های ۷ وزن نخست کشتی فرنگی نوجوانان آسیا در اردن، فرنگی‌کاران ایران به ۲ مدال طلا، ۲ مدال نقره و ۴ مدال برنز دست یافتند.

حضور گل‌محمدی در اهواز 

مسئولان باشگاه فولاد و یحیی گل‌محمدی در جلسه امشب برای همکاری به توافق رسیدند و قرارداد همکاری به مدت دو سال امضا کردند. گل‌محمدی که در گذشته به عنوان بازیکن در فولاد توپ زده، اینک قرار است در قامت سرمربی به فولادی‌ها کمک کند.

رونالدو یک رکود دیگر را شکست

کریستیانو رونالدو مهاجم تیم ملی فوتبال پرتغال بهترین پاسور تاریخ یورو شد.

 او در بازی دور دوم مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴ با ترکیه، در دقیقه ۵۶ یک پاس گل به برونو فرناندس داد که هفتمین پاس گل او در تاریخ جام ملت‌های اروپا است و به این ترتیب او بهترین پاسور تاریخ رقابت‌ها شد.

لبیک ستادهای انتخاباتی نامزدها به توصیه رهبری / رکوردشکنی تازه رونالدو

پرتغال هم با کسب دومین بردش در یورو در مقابل ترکیه، جواز حضور در دور یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ را به دست آورد. 

در دیدار دیگر هم گرجستان و جمهوری چک به تساوی رسیدند. 

انتهای پیام

گروه تحریریه علوم ورزشی

با استفاده از مهارت‌های تحلیلی و تجزیه و تحلیل داده‌ها، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی گزارش‌ها و آمارهای مفید و کاربردی درباره‌ی روند و عملکرد تیم‌ها و بازیکنان در ورزش می‌پردازم. هدفمندی خود را در بهبود دانش و اطلاعات ورزشی خوانندگان قرار می‌دهم. همراه با من را بپذیرید و به دنیای آمارها و تحلیل‌های جذاب ورزشی همراه شوید.
دکمه بازگشت به بالا