استان ها

برگزاری انتخابات امتیاز بزرگی برای کشور میزبان است

سرپرست حجاج ایرانی:

برگزاری انتخابات امتیاز بزرگی برای کشور میزبان است

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به حضور‌ زائران ایرانی در ایام حج در کشور میزبان اظهار داشت: برگزاری انتخابات در سرزمین وحی می‌تواند یک نو‌آوری باشد.

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در دیدار با نیرو‌های اعزامی به مدینه بعد با اشاره به بازگشت بخشی از زائران بیت‌الله الحرام به مدینه، اظهار داشت: کار مدینه بعد بسیار سخت است چرا که زائران مدینه قبلی‌امیدوار هستند و هنوز سختی‌های سفر سراغ آن‌ها نیامده است، اما زائران مدینه بعد شرایط متفاوتی دارند. بنابراین باید فرصت حضور زائران را در مدینه بعد به خوبی و با جذابیت بیشتری درک کنیم به این دلیل که هر کدام از زائران در بازگشت به کشور یک سفیر هستند و به ارزیابی شرایط و خدمات می‌پردازند.

در این دیدار که آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری جانشین سرپرست حجاج ایرانی در مدینه بعد نیز حضور داشت، حجت الاسلام والمسلمین نواب ضرورت هوشیار‌سازی زائران در سفر حج را یادآورشد و تصریح کرد: اگر این کار به خوبی انجام نشود و زائر را نسبت به سفرش متوجه و هوشیار نکنیم ممکن است به صورت طلبکار یا ناسپاس به میهن بازگردد. همچنین  که ناظر بر عملکرد بخش‌های اجرایی است، با کار فرهنگی اوقات فراغت زائران را غنی می‌کند‌.

سرپرست حجاج ایرانی گفت: در مدینه بعد تعداد زائران خیلی کمتر از مدینه قبل نیست و زائران باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرند و به نیت کار برای خدا برای زائران وقت بیشتری گذاشته شود به این دلیل که برخی از زائران تصور دارند که خدمات مطلوبی دریافت نکرده‌اند. 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: من ارتباطات چهره به چهره فراوانی با زائران داشتیم و آن‌ها انتقاد داشتند ولی وقتی حرف شان را می‌شنیدیم و به آن‌ها توجه می‌کردیم و از واقعیات صحبت میشد تشکر می‌کردند و حتی در منا به دلیل فضای محدودی که وجود داشت تعدادی از چادر‌ها را که به محل کار روزانه اختصاص داشت، آماده استراحت تعدادی از زائران کردیم و همین باعث شد تا آن‌ها تشکر کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب گفت: فلسفه وجودی ما در برنامه حج زائر است و وقتی زائران حضور دارند باید برایشان خدمتگزاری کنم به همین دلیل هم  ما لباس خدمت به تن کرده‌ایم تا خدمات بیشتری به آن‌ها ارائه دهیم. در همین زمینه آیت الله حسینی بوشهری با همه دغدغه و برنامه‌هایشان در ایران به ما لطف دارند و اکنون به عنوان جانشین در خدمت زائران خانه خدا در مدینه بعد خواهند بود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تأکید بر این اصل که در مسئله انتخابات تعامل و رفتار ما همان نگاه مقام معظم رهبری است بیان کرد که با وجود  کم و کاستی‌ها و نحوه تعامل برخی از مقامات کشور میزبان باید در مسئله انتخابات سرمایه گذاری کرد. بنابراین حرف یک کلمه است و آن هم حضور ۱۰۰ درصدی در انتخابات خواهد بود و ما هم به عنوان خادمان ضیوف الرحمن نباید از نامزد خاصی حمایت کنیم و رهنمود‌های مقام معظم رهبری را در نظر داشته باشیم.

سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه برگزاری انتخابات در سرزمین وحی می‌تواند یک نو‌آوری باشد، گفت: برگزاری انتخابات امتیاز بزرگی برای کشور میزبان است. چراکه در آن ایام بیش از ۵۵ هزار زائر در مکه و بیش از ۱۰ هزار زائر دیگر هم در مدینه حضور دارند. اکنون مقدمات برگزاری انتخابات چنانچه مقامات کشور میزبان موافقت کنند فراهم است. اگر این امر تحقیق یابد به سود دو کشور است و نشاندهنده تعامل مثبت با  کشور همسایه می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب در پایان یادآور شد: یکی از تفاوت‌ها در مدینه بعد، حضور ۹۶ کاروان اهل سنت است و باید برنامه های ویژه این زائران به خوبی پیگیری شود.

در ادامه این دیدار، آیت الله بوشهری جانشین نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در مدینه بعد با بیان روایتی از سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) درباره رفع حاجت و نیاز‌های مردم، بیان کرد: هرکسی در جایگاهش در مرکز حوائج مردم است و به تعبیر امام حسین (ع) باید درخواست مردم را به عنوان نعمتی از نعمت‌های خدا نسبت به خودمان تلقی کنیم و ازمواجه شدن با خواسته‌های مردم احساس خستگی ننماییم و به بهترین شکل حرفشان را گوش دهیم چرا که اگراحساس خستگی کنیم خدا این نعمت خدمت‌گزاری را از ما خواهد گرفت.

وی ادامه داد: خادمان حج و زیارت باید از کار ضیوف الرحمن گره گشایی کنند و خدا را شکر، آنچه که من در این روز‌ها شاهد بودم حاکم بودن فضای صمیمی است و جلسات در راستای رفع حاجات زائران به طور منظم و به درستی برگزار می شود و خوشا به حال زائرین مدینه بعد که پس از حج، مرقد پیامبر(ص) را زیارت می‌کنند.

درپایان این دیدار چند تن از نیرو‌های اعزامی به مدینه بعد با ارائه گزارشی، یاد‌آور شدند که تمام جلسات و برنامه‌ها در بازه زمانی حضور زائران در شهر پیامبر دقیق برگزار خواهد شد و علی رغم مشکلات و سختی‌های حج امسال، کار‌ها تاکنون روان پیش رفته است و از انسجام خوبی هم برخوردار بوده و تدابیر به ثمر نشسته است.

دکمه بازگشت به بالا