بین الملل

هشدار برنامه جهانی غذا درباره سطوح فاجعه‌بار گرسنگی و قحطی در غزه

برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل هشدار داد تداوم جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه ارسال کمک‌های غذایی به این باریکه را غیرممکن می‌کند.

به گزارش نازک نارنجی، برنامه جهانی غذا اعلام کرد نگران این است که جنوب غزه به‌زودی شاهد همان سطوح فاجعه‌بار گرسنگی باشد که قبلاً در مناطق شمالی ثبت شده بود.

براساس گزارش شبکه خبری الجزیره، این نهاد همچنین اعلام کرد با تشدید جنگ در جنوب و مرکز غزه، تلفات جانی در صفوف غیرنظامیان ویرانگر و نابودکننده شده است.

برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل هشدار داد تداوم جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه ارسال کمک‌های غذایی به این باریکه را غیرممکن می‌کند.

برنامه جهانی غذا ضمن تاکید بر لزوم تداوم بهبود ارائه کمک‌ها در شمال و افزایش تضمین امدادرسانی‌های غذایی اعلام کرد که دسترسی به آب سالم، مراقبت‌های بهداشتی، سوخت لازم برای نانوایی‌ها و تجهیزات پزشکی نیز برای امنیت غذایی پایدار و باثبات ضروری است.

از زمان آغاز جنگ علیه نوار غزه، رژیم صهیونیستی گذرگاه‌های این منطقه را مسدود کرده و مانع از انتقال کالاها به آنجا می‌شود، این رژیم نوامبر گذشته اجازه داد مقادیر اندک و محدودی از کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه زمینی رفح در مرز مصر وارد نوار غزه شود اما در ادامه در تاریخ هفتم مه گذشته کنترل بخش فلسطینی این گذرگاه زمینی را به دست گرفت و روند کمک‌رسانی‌ها را مختل کرد، از آن زمان قاهره از هماهنگی با تل‌آویو در خصوص این گذرگاه خودداری می‌کند چراکه اشغال این گذرگاه را غیرقانونی می‌داند.

پیشتر وزارت بهداشت غزه اعلام کرد آمار قربانیان جنگ غزه از هفت اکتبر تاکنون به ۳۷ هزار و ۲۶۶ شهید و ۸۵ هزار و ۱۰۲ مجروح رسید.

رژیم اشغالگر از هفتم اکتبر جنگی خونین و ویرانگر را علیه مردم غزه به راه انداخت و بیشتر ساختمان‌ها و مراکز غزه را منهدم و ده‌ها هزار نفر را شهید و مجروح کرد. این جنگ فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای را ایجاد کرد که باعث شد تعدادی از مردم غزه به‌ویژه کودکان در نتیجه سوءتغذیه جان خود را از دست بدهند.

انتهای پیام

بخش مقالات بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با روشی زنده و غوطه‌ور در جزئیات. با تمرکز بر رویدادهای جهانی و تاثیرات آن‌ها بر جوامع، به شما نقشه‌ای دقیق از رویدادهای روز ارائه می‌دهم. با استفاده از شیوه‌های نوین گزارشگری، اطلاعات جذابی را برای شما فراهم می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا