فرهنگ و هنر

انتخاباتی که هنوز نامزدهای آن مشخص نشده‌اند!

در حالی‌که‌ قرار است انتخابات خانه تئاتر فردا برگزار ‌شود، هنوز فهرست نامزدهای آن به طور رسمی اعلام نشده است.

به گزارش نازک نارنجی، مجمع عمومی خانه تئاتر شنبه، ۲۶ خرداد ماه برگزار می‌شود. این مجمع به منظور انتخاب هیات مدیره مرکزی خانه تئاتر برگزار می‌شود و اگر تعداد اعضای حاضر به حد نصاب برسد، انتخابات برپا می‌شود و اعضای هیات مدیره جدید برای دو سال آینده انتخاب می‌شوند.

ضمنا مدیرعامل و بازرس هیات مدیره مرکزی نیز گزارش‌های خود را ارایه می‌کنند.

بر اساس آیین‌نامه خانه تئاتر، فهرست نامزدهای هیات مدیره باید ۷۲ ساعت پیش از برگزاری انتخابات به صورت قطعی مشخص شود و این فهرست ۴۸ ساعت پیش از برگزاری انتخابات به صورت رسمی در اختیار اعضا قرار بگیرد تا آنان بتوانند درباره انتخاب نامزدها تصمیم‌گیری کنند.

این در حالی است که هنوز فهرست این اسامی به صورت رسمی منتشر نشده  اما در برخی از گروه‌های خانه تئاتر به صورت غیررسمی اعلام شده و این در حالی است که همه اعضای خانه تئاتر الزاما عضو این گروه‌ها نیستند و به این اطلاعات دسترسی ندارند.

طبق پیگیری نازک نارنجی این احتمال وجود دارد که در صورت به حد نصاب نرسیدن مجمعِ فردا و موکول شدن انتخابات به مجمع دوم، افراد جدیدی به فهرست نامزدهای هیات مدیره اضافه شوند. ظاهرا در آیین‌نامه خانه تئاتر درباره قانونی بودن یا غیرقانونی بودن این موضوع مطلبی اعلام نشده است و شاید این موضوع از جمله خلاءهایی باشد که لازم است در آیین‌نامه مورد بازنگری قرار بگیرد.

حذف گزارش عملکرد مدیرعامل خانه تئاتر در روزهای گذشته از سایت این نهاد، دیگر نکته قابل تأملی است که در این میان پرسش‌برانگیز است. روز ۲۱ خرداد ماه گزارش مقصود نعیمی ذاکر، مدیر عامل خانه تئاتر که قرار است در مجمع عمومی فردا به اطلاع اعضا و هیات رییسه مجمع برسد، بر خروجی سایت خانه تئاتر قرار گرفت اما این گزارش به فاصله چند ساعت بدون هیچ توضیحی، پاک شد.

لازم به یادآوری است که مجمع عمومی خانه تئاتر ساعت ۱۷ فردا، شنبه ۲۶ خرداد ماه در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر برگزار می‌شود. در صورتی که تعداد اعضای حاضر در این مجمع، با احتساب افرادی که وکالت داده‌اند، به نصف به علاوه یک تن برسد، انتخابات برگزار می‌شود و اگر این اتفاق رخ ندهد، خانه تئاتر موظف است بین دو هفته تا یک ماه آینده، مجمع عمومی نوبت دوم را برگزار کند که بر اساس قانون با حضور هر تعداد از اعضا قطعا برگزار می‌شود.

انتهای پیام      

تیم خبری علوم هنری

هر کلمه را با قدرت خلاقیتم تنظیم کرده و به شما دنیایی جدید می‌آورم.
دکمه بازگشت به بالا