حوادث

کاهش ۶۲ درصدی تلفات غرق شدگی در سال ۱۴۰۲/ ورود هلال احمر در طرح سالم سازی دریا

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در گلستان با اشاره به ورود هلال احمر با تمام توان در طرح سالم سازی دریا، گفت: سال ۱۴۰۲ با همکاری تمامی دستگاه‌ها میزان تلفات غرق شدگی ۶۲ درصد کاهش یافته است.

به گزارش نازک نارنجی، با حضور رئیس سازمان امداد و نجات کشور جلسه هماهنگی طرح ساحلی استان‌های حاشیه دریای خزر در استان گلستان برگزار شد.

مهندس محمودی در این جلسه اظهار کرد: سازمان امداد و نجات با توجه به طرح‌های تابستانه و زمستانه جلسات هماهنگی برگزار می‌کند و در این مرحله گلستان میزبان برنامه است و برای حوادث احتمالی که در پیش است براساس اعلام گزارشات ستاد مدیریت بحران کشور جلسات هماهنگی برگزار می‌شود.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر از تمام کشور تجهیزات و امکانات لازم را برای طرح استان‌های ساحل خزر ارسال می‌کند، گفت: سال گذشته با تأکید دکتر کولیوند، هلال احمر با تمام توان در طرح ساحلی حضور پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته با همکاری هلال احمر تمامی دستگاه‌ها و ورود استانداران تمام ظرفیت بکار گرفته شد، افزود: طرح ساحلی سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۶۲ درصد کاهش تلفات داشته است و امیدواریم امسال هم با حداقل آسیب، مردم بتوانند از نعمت سواحل و دریاها استفاده کنند.

محمودی گفت: طی ۵ سال گذشته بالغ بر ۵۰۰۰ عملیات ساحلی صورت گرفته که بالغ بر ۳۰۰۰ عملیات آن موفق بوده است. عمده ترین تلفات در اوقات غروب و شب که نیروهای امدادی از ساحل خارج شدند و یا در مناطق دور دست خارج از طرح سالم سازی دریا، صورت گرفته است.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، وی خاطرنشان کرد: بسیاری از غرق شدگی‌ها به دلیل توجه نکردن به تابلوها و هشدار اتفاق می افتد همچنین مسافران استان‌های دیگر به خاطر آشنا نبودن با شرایط جغرافیایی و محیط دریایی خزر دچار حادثه می‌شوند.

انتهای پیام

بخش مقالات حوادث

نویسنده حوادث با توانایی نقل و انتقال داستان‌های پنهان در پشت پرده رویدادها هستم. با استفاده از زبانی شیوا و جذاب، به توصیف و تفسیر وقایع می‌پردازم تا خوانندگان را به دنیای پنهان و پر هیجان حوادث کشانده و آنها را با آثار و پیامدهای آنها آشنا سازم.
دکمه بازگشت به بالا