استان ها

ثبت نام ۲ هزار و ۵۱۹ نفر برای وام ازدواج درچهارمحال وبختیاری

به گزارش خبرگزاری نازک نارنجی چهارمحال وبختیاری، رسول غلامی معاونت فرهنگی و امور جوانان استان امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ در این استان ۳۰۰ کارگاه و ۷۶ دوره آموزشی با موضوع آموزش‌های قبل، بعد و حین ازدواج برگزار شد و ۷ هزار و ۵۴ نفر از این ۵۷۶ ساعت آموزش استفاده کردند.

وی با اشاره به صدور مجوز برای ۱۱ مراکز مشاوره در استان طی سه سال گذشته تصریح کرد: طی سه ماهه نخست سال ۱۴۰۳، مجوز ۶ مرکز آموزش ازدواج ویژه جوانان اضافه شد و می‌توان گفت پیشرفت ۳۰۰ درصدی داشته است.

معاون فرهنگی و امور جوانان ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری با اشاره به پیش‌بینی برگزاری ۱۳۵ کارگاه آموزشی از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا پایان خرداد افزود: در سال ۱۴۰۲ ورزش و جوانان ۳ هزار و ۴۱۶ جلسه مشاوره رایگان ویژه گروه سنی ۱۸ تا ۳۵ سال برگزار کرد و ۲ هزار و ۴۰۷ نفر از این دوره‌ها استفاده کردند.

غلامی به ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به جوانان در طول سال اشاره و بیان داشت: در فروردین امسال در چهارمحال و بختیاری ۲ هزار و ۵۱۹ نفر برای وام ازدواج ثبت‌نام کردند و از این تعداد ۲ هزار و ۹۰ نفر در صف انتظار بوده و فقط ۵۹ نفر موفق به دریافت وام شدند و تقریبا سه درصد از ثبت‌نام‌کنندگان وام دریافت کردند. و در رتبه ۲۶ در کشور قرار داریم.

وی اضافه کرد: آمار پرداخت وام‌ها در خرداد به ۱۶ درصد افزایش یافته و علت کم بودن این آمار به این دلیل است که پرداخت تسهیلات همه ساله در فروردین‌ماه معوق می‌شود اما امید است تا پایان سال پرداخت شود.

46

دکمه بازگشت به بالا