اقتصادی

برنامه ریزی تولید مستلزم ادامه فعالیت های کشاورزی است



نازک نارنجی / کردستان معاون هماهنگی اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان گفت: در شرایط فعلی که میزان مصرف کاهش یافته است ، برنامه ریزی برای تولید محصولات کشاورزی بسیار مهم است تا بتوانیم این بخش را حفظ کنیم.

امروز (6 آوریل) ، خالد جعفری در ادامه جلسات بحث و تبادل نظر در مورد مضرات و تأثیرات کرونا در میادین اقتصادی استان ، در بین مدیران و فعالان کشاورزی گفت: بیایید باشیم.

وی افزود: شناسایی صنایع فرآوری ، مرغداری ها ، مزارع دام ، تولید کنندگان ماهی بویژه ماهی های زینتی ، گل ها و مرغ های زینتی ، قارچ ، سبزیجات و غذاهای دریایی از جمله مناطق آسیب دیده کشاورزی کردستان پس از شیوع کرونا است. دولت لازم و مهم است.

در مورد مسائل مربوط به دامداری طیور ، معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار بر لزوم جلوگیری از تلفات بیشتر در این بخش تأکید کرد و گفت: “با افزایش خرید حمایت از دام ، هم مازاد در بازار و هم ذخیره آن می توان جمع آوری کرد.” .

جعفری تشویق مصرف و صادرات را دو اقدام اساسی دیگر در جهت کاهش تلفات فعالان کشاورزی عنوان کرد و افزود: تبلیغات منفی و غیر علمی باعث کاهش برخی موارد اساسی مانند مرغ ، ماهی و شیر شده است که باید این تبلیغات منفی را امتحان کنیم. برای جلوگیری از ” .

وی خواستار نظارت کافی بر واحدهای تولید غلات شد و خاطرنشان کرد: مرغداران باید اطمینان حاصل کنند که جهاد کشاورزی قیمت دانه را کنترل و کنترل می کند.

جعفری با تأکید بر لزوم شناسایی واحدهای فعال متاثر از شیوع تاج در همه بخش های کشاورزی به منظور بهره مندی از شرایط تعویق یا پرداخت تسهیلات 12 درصدی و بیمه و کمک مالی پرداخت.

وی گفت: “ما همچنین باید صادرات را گسترش دهیم زیرا میزان مصرف داخلی به دلیل شرایط فعلی و عدم برگزاری مراسم و تجمعات کاهش یافته است.”

در این جلسه ، معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار پیشنهاد کرد: مردم با حضور کارشناسان بهداشت و کشاورزی در پخش رادیو و تلویزیون از لزوم مصرف دام و محصولات کشاورزی مطلع و آگاه شوند. استان e

انتهای پیام


این نوشته از سایت طبق سامانه آنلاین، اقدام به نشر محتوا می نماید، به همین خاطر مسوولیت این مقاله بر عهده مراجع اصلی بوده و سامانه آنلاین نازک نارنجی هیچ مسوولیتی در قبال کلیه محتوای این سایت نخواهد داشت.

دکمه بازگشت به بالا