اقتصادی

بیمه ناعادلانه به کارگران تحت تأثیر کرونا پرداخت شد



در حالی که دولت هفته گذشته وام 5 میلیارد دلاری را برای كمك به صندوق بیمه بیكاری در پرداخت حقوق كارگران تحت تأثیر كرونا تصویب كرد ، به نظر می رسد با افزایش تعداد ثبت نام كنندگان در سیستم بیمه بیكاری محدودیت هایی در زمینه تخصیص مزایای بیمه بیکاری به حدی که طبق گفته مدیرکل حمایت از شغل و بیمه بیکاری ، معیارهای وزارت کار برای پرداخت مزایای بیکاری تنها ثبت نام در سایت نیست ، کارگرانی که متقاضی بیمه بیکاری هستند باید طبق قانون کار ملزم شوند ، قانون بیمه بیکاری و قانون تأمین اجتماعی.

به گزارش نازک نارنجی ، هفته گذشته و در یک جلسه اقتصادی ستاد تاجگذاری ، تصویب شد مبلغ 5 هزار میلیارد تومان منابع مالی به صندوق بیمه بدون طبقه برای کمک به کارگران آسیب دیده از کرونا اختصاص یابد.

در زمان اعلام شد که این مبلغ به کلیه کارگران و مشاغل و کلاس هایی که کرونا با آن روبرو هستند پرداخت می شود بسیاری از مقامات کارگری وی همچنین اعلام کرد براساس جلسات برگزار شده توسط وزارت کار و پیشنهادات پیشنهادی ، محدودیت هایی از جمله داشتن یک سال سابقه کار برداشته شده و کارگرانی که سه یا چهار ماه سابقه کار دارند اما به دلیل کرونا شغل خود را از دست داده اند. آنها می توانند برای بیمه بیکاری اقدام کنند. علاوه بر این ، بسیاری از کارگرانی که توسط Corona در سیستم bimebikari.mcls.gov.ir پیدا شده اند که برای این منظور در وزارت کار راه اندازی شده است ، درخواست های خود را برای بیمه بیکاری ثبت کرده اند و طبق آخرین آمار ، بیش از 70،000 نفر در سیستم ثبت شده است

براساس این قانون ، به دلیل حوادث غیرمترقبه مانند سیل ، زلزله ، آتش سوزی و غیره ، مزایای بیمه بیکاری به کسانی که بطور غیر ارادی بیکار هستند پرداخت می شود. همچنین طبق قانون بیمه بیکاری افراد باید تحت پوشش قانون تأمین اجتماعی قرار بگیرند و حق بیمه ماهانه خود را پرداخت کنند که از این میزان 3٪ مربوط به بیمه بیکاری است.

طبق ماده 6 قانون بیمه بیکاری ، افراد بیکار موظفند بیکاری خود را به دفاتر اشتغال شهرستان که حداکثر 30 روز در آن زندگی می کنند گزارش دهند و سامانه ثبت نام بیمه بیکاری را برای کارگران آسیب دیده اعلام کنند. تاج ساخته شده است. .

مسعود بابایی ، مدیرکل حمایت از کار و بیمه بیکاری وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به پایگاه اطلاع رسانی دولت گفت: سیستمی در وزارت کار در bimebikari.mcls.gov.ir طراحی شده است ، بنابراین مردم هستند. تابع قانون قانون کار و تأمین اجتماعی که شامل قانون بیمه بیکاری نیز می شود ، می تواند با معرفی این سیستم و وارد کردن اطلاعات شغلی و شخصی ، این برنامه را تکمیل کند.

وی دستورالعمل مشترکی را كه به امضاء معاون وزیر روابط كار وزارت تعاون ، كار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در 18 مارس 2017 اعلام شده است ، و آیین نامه اجرایی این دستورالعمل مورد تأیید ادارات کل پشتیبانی شغلی قرار گرفته اند. بیمه های بیکاری و بیمه های سازمان تأمین اجتماعی برای اجرای و بهره مندی از متقاضیان بیمه بیکاری باید فراهم شوند.

طبق اطلاعیه مدیرکل حمایت از شغل و بیمه بیکاری وزارت کار در این سیاست که به امضای معاون وزیر کار کار وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی رسیده است در تاریخ 1 آوریل 2011 و به همه استانها ابلاغ شده است. 10 گروه از فعالیت های اقتصادی و زیر بخش ها و همچنین فعالیت های تحت تأثیر کورو ویروس و مشاغل آنها به طور غیر منتظره آسیب دیده است و کارگران این فعالیت ها نیز مشمول قانون کار هستند و بیمه بیکاری می تواند به مدت سه ماه از بیمه بهره مند شود. عدم توانایی سود طبق قوانین قانونی.

همچنین شرکتهای دیگری که جزو 10 گروه کار نیستند اما مجبور هستند فعالیت خود را محدود کرده و بخشی از نیروی کار خود را تعدیل کنند به دلیل اثرات این ویروس می توانند با شناخت تعاونی های عمومی از بیمه بیکاری بهره مند شوند. رفاه اجتماعی و تأمین اجتماعی. استفاده کنید

به گفته مدیرکل حمایت از اشتغال و بیمه بیکاری وزارت کار ، ملاک دریافت مزایای بیمه بیکاری فقط ثبت نام در سایت نیست و بیمه بیکاری فقط به افرادی تعلق می گیرد که سه شرط قانون اشتغال را رعایت می کنند ، قانون تأمین اجتماعی و قانون بیمه. بیکار باشید.

با توجه به این شرایط می توان گفت سایر بیمه شدگان از جمله بیمه گذار ویژه ، خود اشتغالی ، خود اشتغالی ، کارگران ساختمانی ، کارگران وب فرش ، رانندگان تاکسی و حمل و نقل شهری که سه درصد بیمه بیکاری پرداخت نمی کنند و قوانین فوق الذکر را شامل می شود. نمی توانید درخواست بیمه بیکاری کنید.

علاوه بر این ، علاوه بر مشاغل ذکر شده در بالا ، بخش بزرگی از جامعه طبقه کارگر از جمله شرکتهای فرعی ، کارگران فصلی و خانه های سالمندان که تحت قانون کار و تأمین اجتماعی و حق بیمه بدون پرداخت حقوق قرار نمی گیرند ، به دلیل کرونا بیکار یا گرفتار هستند. کارگاه های بسته در شرایط فعلی از مزایای بیمه بیکاری پاداش نخواهند گرفت.

پیش از این وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی از اختصاص 3 هزار میلیارد تومان برای ارائه تسهیلات و پرداخت بیمه بیکاری به شرکتهای بسته ، تأمین کنندگان و افرادی که قرارداد رسمی ندارند ، خبر داد.

اگرچه در آیین نامه جدید وزارت کار و سازمان تأمین اجتماعی به 10 گروه فعالیت و تقسیمات اقتصادی اشاره نشده است ، اما سه شرط قانون اشتغال ، قانون تأمین اجتماعی و بیمه بیکاری را برای متقاضیان بیمه بیکاری در نظر بگیرید ، احتمالاً در روزهای آینده. شاهد حضور کارگرانی خواهیم بود که برای به دست آوردن معاش و درآمدزایی یا فروش معیشت خود باید به خیابانها بیایند.

انتهای پیام


تمامی محتوای منتشر شده در سایت به وسیله سامانه جامع و هوشمند بررسی و درج خودکار اخبار، اقدام به خبررسانی می نماید، فلذا مسوولیت این نوشته از سایت بر عهده منابع خبری بوده و سایت نازک نارنجی هیچ مسوولیتی در قبال نوشته های سایت ندارد.

دکمه بازگشت به بالا