بین الملل

در دومین نشست مشترک استانداران استان های همجوار ایران با اقلیم کردستان عراق چه گذشت؟  

دومین نشست مشترک استانداران استان‌های همجوار جمهوری اسلامی ایران با اقلیم کردستان عراق و دهوک، در اربیل و با حضور وزیر داخلی و استانداران ذیربط اقلیم کردستان برگزار شد.

به گزارش نازک نارنجی، در روز پنچ شنبه ۱۷ مردادماه آقایان صحرایی، معتمدیان و زارعی کوشا استانداران  کرمانشاه، آذربایجان غربی و کردستان، در دومین نشست مشترک استانداران استان‌های همجوار جمهوری اسلامی ایران با اقلیم کردستان عراق و دهوک، در اربیل شرکت و با وزیر داخلی  و استانداران ذیربط اقلیم کردستان دیدار و گفتگو کردند.

در این نشست که با میزبانی «ریبر احمد» وزیر داخلی و استانداران اربیل، سلیمانیه، منطقه مستقل سوران، منطقه مستقل گرمیان و دهوک برگزار شد، طرفین طیف وسیعی از موضوعات همکاری را مورد بحث و بررسی قرار دادند.  

مسائل مرزی و افزایش گذرگاه‌های مسافرتی و تجاری، ارائه بهتر و بیشتر تسهیلات گمرکی، توسعه زیرساخت‌های لازم برای افرایش حجم تجارت فی‌مابین، زمینه‌های فرهنگی روابط و هماهنگ‌سازی حداکثری دو طرف برای تسهیل تردد زائران اربعین حسینی (ع) از جمهوری اسلامی ایران از طریق خاک اقلیم کردستان عراق به عتبات عالیات مهمترین موضوعات مذاکرات را در بر می‌گرفت.  

طرفین بر ضرورت توسعه همه جانبه روابط و رفع موانع موجود، بر اهتمام بیشتر برای افزایش مراودات تجاری، سیاسی، فرهنگی و بخصوص تشکیل کارگروه‌های لازم برای بررسی و رفع موانع موجود تاکید کردند.

به گزارش نازک نارنجی در این نشست علیزاده طباطبایی رییس ستاد عراق وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشت.

انتهای پیام

بخش مقالات بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با روشی زنده و غوطه‌ور در جزئیات. با تمرکز بر رویدادهای جهانی و تاثیرات آن‌ها بر جوامع، به شما نقشه‌ای دقیق از رویدادهای روز ارائه می‌دهم. با استفاده از شیوه‌های نوین گزارشگری، اطلاعات جذابی را برای شما فراهم می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا