اقتصادیمطالب کسب و کار

معرفی و بررسی دیگ چدنی شوفاژکار

بررسی اجمالی دیگ چدنی شوفاژکار

دیگ چدنی شوفاژکار در اکثر موتورخانه های مرکزی و هر کجا که نیاز به تولید انرژی گرماییست دیده می شود . ویژگیها و امکانات دیگ چدنی به اندازه ای میباشد که در حال حاضر به پرفروش ترین و محبوب ترین بویلر آب داغ تبدیل شده است . گروه صنعتی شوفاژکار در راستای پوشش تمام سلیقه‌ها و رفع نیازهای تمامی کاربردها انواع مختلف دیگ های چدنی با ظرفیت های متفاوت را به بازار عرضه کرده است؛ تا بتواند حتی در بازارهای جهانی نیز محصولات خود را ارائه کند نسل جدید دیگ های امروزی برگرفته از مدل اولیه و اولین محصول گروه صنعتی شوفاژکار که همان دیگ ۳۰۰ سولار می باشد که در حال حاضر با بهره گیری از اعجاز طراحی مهندسی سبد محصولات تکامل یافته‌ای را در خود می‌بیند.

مشخصات تماس با کارشناسان پایپ تهران

پایپ تهران به عنوان یکی از برترین مجموعه‌های بازرگانی کشور از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را با هدف تأمین، تجهیزات و تاسیسات صنعتی و ساختمانی آغاز نمود و در بیش از دو دهه فعالیت خود توانست بخش وسیعی از نیازمندی‌های صنایع مختلف کشور از قبيل صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، تأسیسات سرمایشی و گرمایشی ساختمان، صنایع غذایی

آدرس تهران ،چهار راه گلوبندک خیام شمالی روبروی دادگاه جرائم اقتصادی پلاک928 (بازار تهران)
تلفن1 2155699825
تلفن2 2155699826
تلفن3 2155610448
تلفن4 2155610449

آیا شما هم قصد دارید برای موتورخانه‌‌ای که دارید یک دیگ چدنی مناسب انتخاب کنید؟ آیا نمی‌دانید که چه دیگی می‌تواند برای شما مناسب باشد؟ بدون شک پاسخ شما در دستان ماست. فقط کافی است که همراه ما باشید. یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین اجزایی که در هر موتورخانه‌ای وجود دارد، دیگ آب گرم است. این دیگ‌ها بنا بر کاربرد و استفاده‌ای که دارند، از جنس و انواع مختلفی نیز برخوردار هستند. معمولاً یکی از رایج‌ترین دیگ‌هایی که در صنایع مختلف مورداستفاده قرار می‌گیرد، دیگ‌های چدنی هستند. کار اصلی این دیگ‌ها بالابردن درجه حرارت سیال داخل آن از طریق حرارتی است که به‌واسطه سوختن انواع ماده‌ها در مشعل ایجاد می‌شود است.

دیگ چدنی چیست؟

در تولید این نوع دیگ ها از چدن خاکستری استفاده می شود. تولید دیگ های چدنی در ظرفیت های مختلف ، به صورت پره ای و معمولاً به روش ریخته گری انجام می شود. تعداد پره های تشکیل دهنده این دیگ ها متاثر از ظرفیت حرارتی مورد نیاز است و هر چه به ظرفیت بالاتری نیاز باشد ، لازم است که از دیگ چدنی با پره های بیشتر استفاده به عمل آید.

این پره ها بوسیله بوش به یکدیگر متصل می شوند. بین پره های انتهایی با هم و با پره های وسطی تفاوت وجود دارد ، حال آنکه تمام پره های وسط یکسان هستند. شعله مشعل در فضای وسط پره ها قرار می گیرد. به منظور افزایش راندمان دیگ و استفاده حداکثری از انرژی حرارتی تولید شده از احتراق ماده سوختنی ، مجراهای خاصی در محیط پره ها تعبیه می شود. که گازهای حاصل از احتراق با عبور از آنها ، انرژی خود را به داخل دیگ منتقل می کنند.

استفاده از انواع دیگ های چدنی برای فشارهای پایین و حداکثر برای فشار ۵ بار توصیه می شود. با توجه به پره ای بودن ساختار این دیگ ها ، می توان ظرفیت حرارتی آنها را افزایش داد. همین ویژگی سبب سهولت حمل و نقل آسان آنها نیز می شود.

نحوه محاسبه تقریبی قدرت دیگ شوفاژکار چدنی

برای محاسبه قدرت دیگ شوفاژ چدنی مورد نیاز در شرایط آب و هوایی مانند تهران ، ابتدا متراژ زیربنای مفید ساختمان را در عدد ۱۰۰ (کیلو کالری) ضرب نمایید. سپس برای هر واحد مسکونی نیز عدد ۶۰۰۰ (کیلو کالری) بابت تامین آبگرم مصرفی را به آن اضافه نمائید. مثلا برای یک ساختمان با متراژ ۲۵۰۰ مترمربع زیر بنای مفید و دارای ۱۸ واحد آپارتمانی قدرت گرمایش دیگ مورد نیاز عبارتست از: کیلوکالری ۳۵۸,۰۰۰=(۱۸×۶۰۰۰)+(۱۰۰×۲۵۰۰) معمولاً پس از محاسبه فوق ، تا ۲۰ درصد به عنوان ضریب اطمینان به ظرفیت محاسبه شده دیگ آبگرم موتورخانه اضافه می گردد.

تولید دیگ‌های چدنی

یکی از انواع ویژگی‌های دیگ شوفاژ چدنی، قدرت و استقامت بالای آن است. این دیگ‌ها به‌صورت کلی با استفاده از چدن‌های خاکستری تولید می‌شوند. برای استفاده بهینه و مناسب، دیگ شوفاژ را در سایزها و ظرفیت‌های متفاوت تولید می‌کنند. همچنین این دیگ‌ها به‌صورت ریخته‌گری تولید و روانه بازار می‌شوند.

یکی دیگر از موارد مهمی که در خرید دیگ چدنی باید به آن توجه کنید، نحوه نصب آن است. توجه کنید؛ به‌هیچ‌عنوان خودتان بدون آگاهی اقدام به نصب این دیگ‌ها نکنید. برای استفاده بهینه از دیگ های چدنی، نصب آن ها را به سرویس‌کاران متخصص بسپارید.

دیگ‌های چدنی معمولاً بر اساس ظرفیتی که دارند، از پره جلو و عقب برخوردار هستند. علاوه بر این، تعدادی پره میانی نیز در آن‌ها وجود دارد. این پره ها به وسیله بوش‌های مخصوص، به یکدیگر متصل می‌شوند.

دیگ چدنی آبگرم شوفاژکار

شرکت شوفاژکار را می‌توانیم بزرگترین تولید کننده دیگ چدنی در ایران با بیش از صد نمایندگی فروش بدانیم. این مجموعه توانسته بهترین سیستم‌های حرارت مرکزی و همچنین دیگ‌های چدنی را تولید و روانه بازار کند.

شرکت صنعتی شوفاژکار، قدمتی بیش از ۵۰ سال در این زمینه را دارد. همین موضوع توانسته کمک شایانی به مجموعه شوفاژکار برای تولید بهترین دیگ های چدنی در ایران بکند. پس اگر دوست دارید خیال خود را از بابت  انتخاب یک خرید مطمئن راحت کنید، از شرکت صنعتی شوفاژکار اقدام به خرید کنید. این شرکت با شعار شوفاژکار، پنجاه سال گرم و ماندگار در کنار شما عزیزان است.

کاربردهای دیگ چدنی شوفاژکار

از آنجاکه دیگ موتورخانه شوفاژکار ، سالهاست گرمابخش زندگی مردم ایران زمین میباشد ، لذا کاربردهای فراوانی را پوشش میدهد . از جمله موتورخانه مرکزی ساختمانها ، ویلاها ، مجتمعهای مسکونی و تجاری ، رستوران و تالار پذیرایی ، استادیوم و سالنهای ورزشی چند منظوره ، کارخانجات صنعتی و تولیدی ، خطوط تولید مواد غذایی ، و کاربردهای متفاوت دیگر ….

دیگ چدنی ، علاوه بر موارد ذکر شده ، بهترین گزینه برای موتورخانه های صعب العبور بوده و مناسبترین جایگزین دیگهای فولادی حجیم و سنگین وزن میباشد .

کارکرد دیگ چدنی

با روشن شدن مشعل شوفاژ در محفظه احتراق دیگ ، حرارت حاصل از شعله با تماس به جداره های دیگ ، از طریق انتقال دما ، آب داخل کانالهای دیگ را به درجه ایده ال میرساند . اما نکته اینجاست که این حرارت با بهره گیری از تکتولوژی و طراحی منخصر بفرد ، نه تنها مستقیماً از دیگ خرج نشده ، بلکه در دو مرحله دیگر فرایند جذب حرارت توسط جداره و فینهای دیگ صورت میپذیرد .

استفاده حداکثری از حرارت تولید شده و صرفه جویی در مصرف انرژی ، مهمترین هدف در پیاده سازی فناوری دیگ چدنی سه پاس در گروه صنعتی شوفاژ کار میباشد .

مزایای دیگ چدنی

  • مقاوم در برابر اکسید شدن ( زنگ زدگی ) و فرسودگی
  • حمل و نقل آسان و راحت به دلیل قابلیت جداسازی پره ها
  • قابلیت تعویض پره ها و جایگزینی با پره نو در صورت سوراخ شدن و آسیب دیدن هر یک از پره های دیگ چدنی.

معایب دیگ های چدنی

  • از مشکلات اصلی دیگ ها ترک برداشتن جدار پره ها در اثر تنش های حرارتی ، فشار زیاد سیستم ، ایجاد رسوب روی سطح داخلی پره ها است که در این صورت پره باید توسط فرد متخصص تعویض شود. در صورتی که هنگام تعویض پره دقت کافی به عمل نیاید دیگ مشکل آب بندی و دود بندی پیدا می کند.
  • راندمان حرارتی آن ها نسبت به دیگ های سه پاس فولادی کمتر است.
  • مقاومت آن ها در برابر برخورد مستقیم شعله پایین است. درصورتیکه در داخل دیگ آب نباشد و مشعل بیشتر از ۵ دقیقه روشن بماند کل پره را باید تعویض کرد.
  • برای مناطق خیلی سرد که امکان شوک حرارتی وجود دارد مناسب نمی باشند.

آتوسا خوش خواهد

من آتوسا، خبرنگاری که تعهدی عمیق به خدمت به مردم دارم. در این سایت، با تمرکز بر مسائل مهم اجتماعی و اقتصادی، تلاش می‌کنم تا صدای گروه‌ه‌های نادیده گرفته شده را به گوش شما برسانم و برای ایجاد عدالت و برابری در جامعه تلاش کنم.
دکمه بازگشت به بالا