همایش استانی شعر بومی 《دل پئی 》

نازک نارنجی/مازندران به میزبانی شهرستان نور همایش استانی شعر بومی 《دل پئی 》در سالن همایش پیامبر اعظم(ص) رویان با حضور شعرا و مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد.

احسان آهنگر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران امروز در همایش استانی شعر بومی 《دل پئی 》که در سالن پیامبر اعظم(ص) برگزار شد گفت: عوامل مختلفی برای ماندگاری یک نهضت وجود دارد که یکی از آن ها اخلاص است.

وی با اشاره به اینکه نهضت های زیادی در طول تاریخ شکل گرفت اما طول عمر آن کوتاه بود، تصریح کرد: نهضت عاشورا و قیام سیدالشهدا (ع) به دلیل اخلاص ابا عبدالله الحسین(ع) و یارانش بعد از ۱۴۰۰ سال رو به روز در تمام نقاط جهان در حال گسترش‌ است.

اهنگر خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی با تأسی از قیام و نهضت عاشورا شکل گرفت و این اخلاص در امام راحل و حرکت مردم موج می زد که این گونه برکت پیدا کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه افراد زیادی سال های سال به شکل های مختلفی چون جنگ های نظامی، اقتصادی و فرهنگی تلاش کردند که به  این انقلاب خلل وارد کنند اما به واسطه حضور و پشتیبانی مردم، علیرغم وجود ضعف ها این مسیر هم چنان ادامه دارد.

وی تکریم و تعظیم را یکی دیگر از ماندگاری یک نهضت دانست و افزود: انقلابی که فرهنگ ایثار و شهادت را در خود نگه داشته باشد دوام خواهد داشت و همه وظیفه دارند نسبت به کسانی که برای دفاع دین و آیین جان خود را کف دست گرفتند و به شهادت رسید قدم برداند و چه ابزاری مهمتر از ابزار هنر که بالاترین تاثیرگذاری را دارد خصوصا اگر هنر جذاب و نافذ شعر باشد.

آهنگر ادامه داد: بسیاری از تحولاتی که در هر جامعه ایجاد می شود بخش اعظم آن متاثر از جامعه هنری خصوصا شاعران است.

همایش استانی شعر بومی 《دل پئی 》

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه تلاش برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت رسالت همه ما است، گفت: فرهنگ ایثار و شهادت بخشی از هویت ما است و باید به شکل های مختلف آرمان ها و اهداف شهدا بازگو شود. 

بیژن پولادی فرماندار شهرستان نور نیز در این همایش گفت: گویش ها در جای،جای مازندران متفاوت است اما در شهرستان نور لهجه نوری مختصرترین است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: رسالت هنرمندان در حوزه دفاع مقدس، بازنشر عملکرد رزمندگان و دلاور مردان و کسانی که در هشت سال دفاع مقدس به زبان هنر است.

فرماندار شهرستان نور افزود: شعر یکی از هنرهایی است که می تواند سال های سال در ذهن ها باقی بماند.

همایش استانی شعر بومی 《دل پئی 》

پولادی یادآور شد: بیان دفاع مقدس، نگاه انقلاب و جریان سیر تحول انقلاب از زبان یک هنرمند ارزشمند است. 

فرماندار شهرستان نور افزود: این شهرستان زادگاه بسیاری از ادبا و شعرا و هنرمندان است و ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه شعر دارد که در حال فعالیت اند و کلامشان را در قالب شعر بیان می‌کند.
 
وی گفت:متاسفانه دست چینی از خوبان در این مصیبت عظمی را از دست دادیم اما فراز و فرودهای انقلاب، ما را به تمدن سازی نزدیک می کند.

همایش استانی شعر بومی 《دل پئی 》

عبدالرضا رشیدی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور در حاشیه این همایش گفت: همایش استانی شعر بومی  «دل پئی 》 در راستای کنگره ۱۰۴۰۰ شهید استان مازندران، بخش ویژه شهدای خدمت از طرح قرارگاه شهید آوینی برگزار شد

وی افزود: در این همایش شاعران استان مازندران هریک به شعرخوانی پرداختند و همچنین نمایشگاه آثار هنرمندان در حوزه های تجسمی، خوشنویسی و صنایع دستی نیز در حاشیه این همایش برپا شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا