عمومیمطالب کسب و کار

نحوه تعویض فشنگی روغن سمند

نحوه تعویض سنسور فشار روغن

اگر فشار سنج روغن شما درست خوانده نشده است – اما هیچ صدای غیرطبیعی از موتور نمی شنوید – ممکن است سنسور فشار روغن معیوب داشته باشید. از آنجا که نظارت بر فشار روغن موتور شما مهم است، شما می خواهید بلافاصله مشکل را تشخیص داده و آن را برطرف کنید. خبر خوب این است که لازم نیست نگران باشید که اگر فشنگی روغن خراب باشد چه میشود؛ زیرا تا زمانی که بتوانید به راحتی به سنسور فشار روغن دسترسی پیدا کنید ، آزمایش و تعویض آن بسیار ساده است.

سنسور فشار روغن خودرو

سنسور فشار روغن (یا فرستنده فشار روغن) مبدل فشار است که فشار روغن را اندازه گیری می کند.

نحوه تست سنسور یا سوئیچ فشار روغن

دو نوع دستگاه اصلی برای کنترل فشار روغن وجود دارد: سنسورهای فشار روغن و کلیدهای فشار روغن. سنسور فشار روغن (که به آن فرستنده فشار روغن نیز گفته می شود) مبدل فشار است که فشار روغن را اندازه گیری می کند. مقاومت داخلی سنسور در پاسخ به نوسانات فشار روغن تغییر می کند. در همین حال ، یک سوئیچ فشار روغن دقیقاً همین است – یک سوئیچ که وقتی فشار روغن به زیر آستانه خاصی می رسد ، بسته می شود.

قبل از تعویض سنسور فشار روغن یا سوئیچ ، می خواهید عیب یابی کنید. شما می خواهید تأیید کنید که قطعه معیوب است ، ضمن اینکه تأیید می کنید موتور از فشار روغن پایین رنج نمی برد. برای انجام کار مراحل عیب یابی زیر را دنبال کنید.

بازرسی مقدماتی انجام دهید

اگر ابزار دقیق داشبورد شما فشار کم روغن را نشان می دهد ، اولین کاری که می خواهید انجام دهید بررسی سطح روغن موتور است. سطح پایین روغن می تواند منجر به کمبود فشار روغن – و آسیب دیدگی موتور شود.

در مرحله بعدی ، شما می خواهید یک حس بازرسی بصری از سنسور فشار روغن یا سوئیچ را انجام دهید. به دنبال مواردی مانند سیم های خراب و اتصالات ضعیف باشید.

اگر همه چیز خوب به نظر می رسد ، می توانید به سمت کنترل فشار روغن موتور با یک سنج مکانیکی بروید.

بازرسی سطح روغن موتور

سطح پایین روغن می تواند منجر به کمبود فشار روغن – و آسیب دیدگی موتور شود.

فشار روغن موتور را با یک سنج مکانیکی بررسی کنید

مورد بعدی که می خواهید انجام دهید بررسی فشار روغن موتور با یک سنج مکانیکی است. با انجام این کار وضعیت فشار روغن پایین در موتور رد می شود.

قبل از اتصال گیج ، ابتدا باید سنسور فشار روغن (یا سوئیچ) را بردارید. برای دریافت ایده در مورد نحوه حذف سنسور ، بخش مربوطه را در انتهای این مقاله بخوانید.

پس از حذف سنسور ، می توانید آداپتور سنج را در موتور نصب کنید. سپس گیج را به آداپتور وصل کنید. موتور را روشن کرده و میزان خواندن آن را روی اندازه گیری یادداشت کنید. اگر گیج فشار روغن طبیعی را نشان دهد ، مسئله با سنسور فشار روغن ، مدار آن یا ابزار داشبورد است.

از آنجا که سنسورهای فشار روغن نسبتاً ارزان هستند ، بیشتر افراد در این مرحله تعویض سنسور را انتخاب می کنند. اگر قطعه جایگزین مشكلی را برطرف نكرد ، برای اطلاع از عیب یابی بقیه مدار و نحوه نگهداری از فشنگی روغن، یك دفترچه راهنمای تعمیر مطالعه کنید و یا پایگاه داده تعمیرات مشورت كنید.

نحوه تعویض سنسور یا سوئیچ فشار روغن

در بیشتر موارد ، تعویض سنسور فشار روغن یا سوئیچ کاری کاملاً ساده است. اما روند کار بسته به سال ، ساخت و مدل خودرو متفاوت خواهد بود. برای دسترسی به سنسور ، در بعضی از اتومبیل ها ممکن است لازم باشد اجزای اضافی را حذف کنید. بنابراین ، بهتر است با راهنمای تعویض برنامه خود در یک کتابچه راهنمای تعمیر یا پایگاه داده تعمیرات مشورت کنید. اما برای یک بررسی کلی از مواردی که معمولاً با تعویض سنسور فشار روغن درگیر می شود ، به اطلاعات زیر مراجعه کنید.

بررسی مکانیکی سنسور فشار روغن

قبل از تعویض سنسور فشار روغن یا سوئیچ ، ابتدا معیوب بودن قطعه را تأیید کنید و همچنین تأیید کنید که موتور از فشار روغن پایین رنج نمی برد.

ابزار و تجهیزات مورد نیاز برای جایگزینی سنسور فشار روغن

ابزارهای مورد نیاز برای تعویض سنسور فشار روغن بسته به نوع اتومبیل شما متفاوت خواهد بود.

به طور کلی ، شما به موارد زیر احتیاج خواهید داشت:

جک و جک می ایستد

سوکت سنسور فشار روغن (توصیه می شود)

ست راتچ و سوکت

دستی تعمیر یا دسترسی به پایگاه داده تعمیرات

عینک ایمنی

آچار گشتاور

گرفتگی چرخ

دستورالعمل های تعویض سنسور فشار روغن

اکنون ، بیایید شروع به تعویض سنسور فشار روغن خود کنیم. مراحل زیر به شما ایده می دهد که این شغل معمولاً به چه معناست

توجه: موارد زیر فقط رهنمودهای کلی فقط برای اهداف آموزشی و سرگرمی است. برای راهنمایی های خاص تعمیرات و روش های ایمنی توصیه شده ، با اطلاعات کارخانه خودرو خود مشورت کنید.

روغن پیش حذف سنسور ssure:

عینک ایمنی خود را بزنید.

کابل منفی باتری را جدا کنید.

با استفاده از جک و پایه های جک با خیال راحت وسیله نقلیه را بالا و پشتیبانی کنید ترمز دستی را تنظیم کنید و چرخهای عقب را خفه کنید.

اتصال برق را از سنسور فشار روغن جدا کنید.

برای شل کردن سنسور از جغجغه و سوکت سنسور فشار روغن استفاده کنید. در برخی موارد ، ممکن است بتوانید از سوکت معمولی یا آچار به جای سوکت سنسور اختصاصی استفاده کنید.

سنسور فشار روغن را از خودرو خارج کنید.

سنسور فشار روغن جایگزین

اگر فشار سنج روغن شما به درستی خوانده نمی شود اما صداهای غیرطبیعی از موتور نمی شنوید ، ممکن است سنسور فشار روغن معیوب داشته باشید.

نصب سنسور فشار روغن:

سنسور فشار روغن جدید را با سنسور فشار روغن قدیمی مقایسه کنید تا اطمینان حاصل کنید که هر دو طراحی یکسانی دارند.

نخ های سنسور فشار روغن را با مهر و موم بپوشانید (اگر سنسور جدید با مهر و موم از قبل اعمال نشده باشد) ،

سنسور فشار روغن جدید را در موتور نصب کنید. از آچار گشتاور استفاده کنید تا سنسور را با توجه به مشخصات سازنده محکم کنید.

اتصال برق سنسور فشار روغن را دوباره وصل کنید.

با اطمینان پایه های جک را برداشته و وسیله نقلیه را پایین بیاورید.

کابل باتری منفی را دوباره وصل کنید.

برای یافتن سنسور فشار روغن با کیفیت بالا برای وسیله نقلیه خود ، طیف گسترده ای از محصولات جایگزین ما را بررسی کنید.

آتوسا خوش خواهد

من آتوسا، خبرنگاری که تعهدی عمیق به خدمت به مردم دارم. در این سایت، با تمرکز بر مسائل مهم اجتماعی و اقتصادی، تلاش می‌کنم تا صدای گروه‌ه‌های نادیده گرفته شده را به گوش شما برسانم و برای ایجاد عدالت و برابری در جامعه تلاش کنم.
دکمه بازگشت به بالا