عمومی

آخرین خبرها برای ساکنان حاشیه «کمندان» – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، ابوطالب شفقت امروز جمعه در پایان سفر خود به شهرستان ازنا با اشاره به پروژه جاده ازنا – اراک، اظهار داشت: تلاش می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم منابع این پروژه را تأمین کنیم.

وی عنوان کرد: بخشی از این پروژه در لرستان و بخش دیگری در استان مرکز است، در این راستا با استاندار محترم مرکزی هم تلفنی صحبت کردیم، ایشان هم قول دادند این پروژه را در دستور کار خود قرار دهند و آن را دنبال کنند.

استاندار لرستان در ادامه سخنان خود با بیان در این سفر، از چند مورد از واحدهای صنعتی شهرستان ازنا بازدید کردیم، گفت: دو واحدی که بازدید کردیم، واحدهای بسیار فعال و خوبی بودند، یکی کارخانه سیمان بود که از سوی این دولت موردتوجه ویژه قرار گرفته، تسهیلات به آن پرداخت شده و تقریباً کارهای اصلی آن انجام‌گرفته است، امیدواریم تا پنج تا شش ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

شفقت، تأکید کرد: این واحد مشکلات جزئی دارد که به فرماندار محترم اعلام کردیم که این مشکلات جزئی واحد هم برطرف شود.

وی در ادامه با بیان اینکه دو قطعه زمین در شهر ازنا وجود دارد که دستور دادیم در کمیسیون ماده پنج که به ریاست خود من برگزار می‌شود مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرند، به‌طوری‌که منافع مردم و شهرداری تأمین شود، گفت: امیدواریم آنچه در اختیار استان بوده در این کمیسیون صورت گیرد و آنچه که در سطح اختیارات ملی بوده، در سطح کشور از طریق وزارت راه و شهرسازی دنبال شود.

استاندار لرستان همچنین به سد «کمندان» اشاره کرد و گفت: این سد تقریباً به اتمام رسیده، ساکنان حاشیه سد دچار مشکل و مجبور به جابه‌جایی شده‌اند، دراین‌رابطه نیز تصمیم بر این شد که حداقل برای ۲۰۰ خانوار اختصاص زمین به تصویب نهایی برسد، راه شهرسازی و بنیاد مسکن طرح لازم را دراین‌رابطه قرار شده که نهایی کنند، آن تعدادی که اصلاً وجهی از آب منطقه‌ای دریافت نکرده‌اند و قانون به ما اجازه می‌دهد، زمین در اختیار آنها قرار خواهیم داد و آنهایی که به‌ازای زمین و مسکن خود از دولت پول گرفته‌اند، ما زمین را به آنها می‌فروشیم.

شفقت در ادامه با اشاره به بررسی برخی مشکلات در حوزه آموزش‌وپرورش، علوم پزشکی، فنی و حرفه‌ای، ورزش و جوانان و… در شهرستان و تأکید به فرماندار برای پیگیری آنها، گفت: رفع مشکل تأمین آب برخی از روستاها از محل سد «کمندان»، تأمین آب برای کشاورزان منطقه و… از دیگر دستور کارهای مورد بررسی و تأکید برای رفع بود.

وی تأکید کرد: به‌اندازه منابعی که سالانه در استان داریم و همچنین سهم برخورداری شهرستان است، کمک قابل‌توجهی به آن خواهیم کرد.

استاندار لرستان با بیان اینکه ما تأکید کردیم که تمام توجه را به سمت ایجاد اشتغال ببرند، ادامه داد: شرایط را طوری فراهم کنند تا سرمایه‌گذار در منطقه سرمایه‌گذاری و ایجاد کسب‌وکار برای مردم و جوانان این شهرستان کند.

شفقت، تصریح کرد: برداشت خود من این است که شهرستان ازنا، شهرستان تقریباً برخورداری است، میزان بیکاری آن نسبت به استان خوب است؛ اما جا دارد که یک سری سرمایه‌گذاری‌ها در این شهرستان صورت گیرد، بخش گردشگری، صنایع تبدیلی کشاورزی و… نیز باید موردتوجه قرار گیرند.

دکمه بازگشت به بالا