علمی و پزشکی

پس از ۴۵ سال، شخصیت آیت‌الله رئیسی انقلاب دیگری به وجود آورد

نازک نارنجی/خراسان رضوی وزیر بهداشت با بیان اینکه پس از ۴۵ سال، شخصیت آیت‌الله رئیسی انقلاب دیگری به وجود آورد،گفت: مردم در تمام شهرها برای تشییع پیکر شهدای خدمت حماسه‌های بزرگی آفریدند و دشمن را ناامید کردند.

بهرام عین‌اللهی امروز ۴ خرداد در افتتاح پژوهشگاه پزشکی شهید جمهور آیت‌الله رئیسی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به همراه ۲۱ طرح دیگر، با بیان اینکه ما به سوگ شهید بزرگی نشسته‌ایم، اظهار کرد: من روز یکشنبه برای افتتاح مرکز درمان ناباروری مشهد بودم و پس از بازگشت به تهران در راه جلسه هیات دولت بودم که از دفتر ریاست‌جمهوری با من تماس گرفته شد و حادثه بالگرد رئیس‌جمهور را به من اطلاع دادند.

وی افزود: ما سریعا به تبریز رفتیم و حدود ساعت ۵ بعدازظهر به محل حادثه رسیدیم و دیدیم عاشورایی برپاست و همه نگران و رنگ‌پریده بودند. در راستای برنامه‌ریزی برای درمان سرنشینان بالگرد، تمام کم و کسری‌های مرکز درمانی مجاور معدن سونگون را تامین کردیم و نیروهای جراح، ارتوپد و… و داروهای لازم را به این مرکز آوردیم تا در صورت پیدا شدن مفقودین، سریعا به این مرکز منتقل شوند. همچنین در منطقه‌ای که حدس زده می‌شد بالگرد سقوط کرده، دو دستگاه اتوبوس‌آمبولانس مستقر کردیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: از ساعت ۵ بعدازظهر یکشنبه تا ۵ صبح دوشنبه یک حالت خوف و رجاء بر ما حاکم بود. اعلام می‌شد با آیت‌الله آل‌هاشم چند تماس تلفنی برقرار شده است و بر همین اساس ما امیدوار بودیم بتوانیم مصدومین را پیدا کنیم. ما فکر نمی‌کردیم این عزیزان شهید شده باشند و در آن شرایط بیشتر نگران بودیم از بابت سرمای شدید هوا فوت کنند. نهایتا از سیگنال‌های دریافت‌شده موبایل، توانستیم محل سقوط را مشخص کنیم و ساعت ۵ و نیم صبح دوشنبه لاشه بالگرد و پیکر مطهر شهدا را پیدا کردیم. 

عین‌اللهی با اشاره به حضور گسترده مردم در مراسم‌های تشییع گفت: پیام این حضور برای دشمن، ایستادگی بر سر آرمان‌های انقلاب بود در طی ۳ سال دولت سیزدهم، دشمن با تمام قدرت و با عوامل داخلی و خارجی خود سعی در تخریب دولت آقای رئیسی داشت، اما مردم با حضور خود نشان دادند ملت امام و رهبری‌اند و به این تخریب‌ها توجهی ندارند و راه را ادامه خواهند داد، کمای اینکه من و همکارانم نیز هم‌قسم شده‌ایم راه آیت‌الله رئیسی را ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور فقید یک وطن‌دوست واقعی بود، گفت: تمام این‌هایی که از نهضت آزادی و لیبرالیست دم می‌زنند، هیچ کدام وطن‌دوست واقعی نیستند، که اگر بودند، به خاطر منافع خود وطن را ترک نمی‌کردند. شهید رئیسی با تمام وجود عاشق ایران بود. یک فرد انقلابی و حزب‌اللهی بود که استراحت نداشت و هرگز حتی در داخل هواپیما نماز شبش ترک نمی‌شد. ایشان ذوب در رهبر انقلاب بود و محال بود امروز رهبری موضوعی را بفرمایند و فردا آقای رئیسی در جلسه هیات دولت روی آن کار نکند. هر هفته با رهبر انقلاب دیدار داشت تا ضمن ارائه گزارش کار، رهنمودهای ایشان را دریافت کند.

وزیر بهداشت با اشاره به آخرین جلسه هیات دولت با حضور رئیس‌جمهور فقید، بیان کرد: ایشان در آن جلسه گفت من تمام فشارها را تحمل می‌کنم، اما در معرض دید مردم یک جمله تفرقه‌آمیز بیان نمی‌کنم. شهید رئیسی یک شهید بهشتی دیگر بود. ایشان در تمام مسائل دانش بسیار بالایی داشت و خداوند قدرت تجزیه و تحلیل بالایی به شهید رئیسی داده بود. برخی می‌گفتند آیت‌الله رئیسی دانش و تحصیلاتی ندارد، در حالیکه ایشان دانشمندترین فرد بود؛ کما اینکه در دولت سیزدهم تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان دو برابر شد.

عین‌اللهی با بیان اینکه هیچ رئیس‌جمهوری به اندازه مرحوم رئیسی در حوزه سلامت کار نکرد، افزود: وقتی ما به بیمارستان‌ها می‌رفتیم و ایشان کودکان بیمار را می‌دید، احساس می‌کرد این‌ها فرزندان خودش هستند و آن‌ها را نوازش می‌کرد و می‌بوسید و حتی خیلی اوقات تاکید می‌کرد حتما هدیه‌ای به این کودکان داده شود. ما با این همه مشکلات اقتصادی، درمان کودکان زیر هفت سال را رایگان کردیم.

وی با بیان اینکه شهید رئیسی یک دیپلمات واقعی بود، اظهار کرد: چنان بامحبت با سران کشورها رفتار و محبت می‌کرد که همه شیفته شخصیت ایشان می‌شدند. شهید امیرعبداللهیان نیز چنین بود و عملا تبلور ادب و دیپلماسی محسوب می‌شد.

وزیر بهداشت با اشاره به وضعیت کشور به لحاظ شیوع کرونا در آغاز به کار دولت سیزدهم، عنوان کرد: مرحوم رئیسی شخصا فرماندهی ستاد مقابله با کرونا را بر عهده گرفت. تا شروع دولت تنها ۱۸ میلیون نفر واکسن زدند و در شرایطی قرار داشتیم که کرونا روزانه ۷۰۰ فوتی می‌گرفت. با فرماندهی شهید رئیسی در همان هفته‌های اول ۱۰ میلیون واکسن وارد شد و سپس آنقدر واکسن وارد شد که با سیل واکسن روبرو بودیم و از واکسیناسیون ۷۰۰ هزار نفر در روز به واکسیناسیون یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در روز رسیدیم. در هنگام بروز امیکرون، ۵۰۰ تخت PICU داشتیم اما با دستور آیت‌الله رئیسی این میزان دو برابر شد.

عین‌اللهی ادامه داد: در نتیجه مدیریت و فرماندهی آیت‌الله رئیسی، در سال ۱۴۰۱ در سازمان بهداشت جهانی ایران به عنوان کشور ممتاز و اول در درمان و پیشگیری از کرونا معرفی شد، این در حالی است که عده‌ای از سلبریتی‌های بی‌دین مدام آیه یاس می‌خواندند و می‌گفتند مملکت سقوط کرده است. این روح بلند شهید رئیسی بود که ما را از کرونا نجات داد.

وی با اشاره به روحیه مردمی شهید رئیسی، اضافه کرد: در دولت سیزدهم پنج دهک پایین جامعه به طور رایگان بیمه شدند. من در اکثر سفرها وقتی از مردم می‌پرسم، ندیدم کسی بگوید بیمه ندارد. امروز محرومین در مراکز دولتی، رایگان درمان می‌شوند. مکتب رئیسی، یعنی محرومیت‌زدایی، فسادستیزی و عدالت‌خواهی.

وزیر بهداشت با اشاره به افتتاح پژوهشگاه پزشکی شهید جمهور در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان اولین در کشور، گفت: ما همیشه در تهدید دشمنان هستیم، لذا خودکفایی ضرورت دارد. انواع دستگاه‌های پیشرفته در این پژوهشگاه موجود است. مجمتع آموزشی خوارزمی که آن هم امروز افتتاح شد، با ۵۵ هزار متر زیربنا و ۵۰ کلاس درس، از بهترین‌ها در کشور است که ان‌شاءالله دانشمندان بزرگ و انقلابی در آن تربیت خواهند شد.

عین‌اللهی ادامه داد: اتاق تمیز سلول‌های بنیادی، ۱۱ طرح درمانی در حوزه‌های مختلف و ۸ پروژه بهداشتی از دیگر طرح‌های افتتاح‌شده امروز بود. تا امروز دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۱۶۰ پروژه با اعتبار ۷ هزار میلیارد تومان افتتاح کرده که ماحصل آن ایجاد ۷۵۰ تخت بیمارستانی جدید، آغاز واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس، اضافه شدن سه هزار قلم تجهیزات پزشکی پیشرفته، افتتاح بهترین مرکز درمان سرطان به زودی، رشد پنج برابری پیوند اعضا، غربالگری نوزادان نارس و… است.

وی با بیان اینکه مشهد محور اصلی گردشگری سلامت در کشور است، عنوان کرد: گردشگری سلامت دارای ابعاد فرهنگی است. لذا حمایت‌های جدی از سمت وزارتخانه برای توسعه گردشگری سلامت مشهد انجام می‌شود.

انتهای پیام

گروه تحریریه مطالب پزشکی

هدفم این است که با ارائه محتواهای علمی و امیدوارکننده، به شما کمک کنم تا از جدیدترین تحقیقات در زمینه سلامتی مطلع شوید و اقدامات مناسبی را برای بهبود و حفظ سلامتی خود بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا