ورزشی

هفته ۲۷ لیگ برتر| صدرنشینی موقت پرسپولیس با پیروزی مقابل هوادار شجاع

آفتاب‌‌نیوز :

تیم‌های هوادار و پرسپولیس از ساعت ۱۸:۲۰ امروز در چارچوب دیدار‌های هفته بیست و هفتم لیگ برتر به مصاف هم رفتند که این بازی در نهایت با برتری ۲ بر صفر شاگردان اوسمار تمام شد.

از نکات قابل توجه این بازی فرصت سوزی متوالی بازیکنان ۲ تیم به ویژه در نیمه اول و مصدومیت علیرضا حقیقی بود که سبب خروج دروازه‌بان هوادار از زمین شد.

با این نتیجه سرخ‌پوشان پایتخت ۵۹ امتیازی شده و تا پیش از دیدار روز دوشنبه استقلال مقابل فولاد به صدر جدول صعود کردند.

شاگردان مسعود شجاعی نیز پس از ۷ بازی متحمل شکست شدند تا با ۲۸ امتیاز در جایگاه یازدهم باقی بمانند.

داور: حسن اکرمی

کمک‌ها: علیرضا محمدی و محمدعلی پورمتقی

کارت زرد: مرتضی منصوری و مهرداد طهماسبی (مربی) از هوادار/ امید عالیشاه از پرسپولیس

کارت قرمز: –

گل: عیسی آل کثیر (۱۵ و ۷۳) برای پرسپولیس 

ترکیب هوادار: علیرضا حقیقی (۴۲- آرشا شکوری)، محسن سفید چغایی، امین قاسمی‌نژاد (۷۸- امیرحسین بهادر)، بابک مرادی، داریوش شجاعیان (۷۸- فرهاد زاوشی)، محمد عباسی، مجتبی لطفی، مرتضی منصوری (۸۵- مهدی عبدی)، مهدی گودرزی (۴۶- ادریس رحمانی)، امین پورعلی و عبدالکریم اسلامی

سرمربی: مسعود شجاعی 

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، امید عالیشاه (۸۰- وحید امیری)، مسعود ریگی، حسین کنعانی‌زادگان، مهدی ترابی (۸۹- محمد خدابنده‌لو)، دانیال اسماعیلی‌فر (۲+۹۰- ابوالفضل بابایی)، عبدالکریم حسن، اوستون اورونوف (۸۰- سعید صادقی)، عیسی آل کثیر (۸۹- وحدت هنانوف) و سینا اسدبیگی

سرمربی: اوسمار ویرا

دقایق حساس نیمه اول

دقیقه ۵

روی حرکت تیمی خوب بازیکنان هوادار، دانیال اسماعیلی‌فر توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه ۶

خروج به موقع بیرانوند از دروازه مانع از رسیدن پاس داریوش شجاعیان به کریم اسلامی شد. در ادامه دروازه‌بان پرسپولیس با یک شروع مجدد ضعیف فرصت شوتزنی را برای کاپیتان هوادار فراهم کرد که ضربه فنی این بازیکن در اختیار خود بیرانوند قرار گرفت.

دقیقه ۱۲

هوشیاری اوستون اورونوف و پاس در عرض او سبب شد عیسی آل کثیر در مقابل دروازه هوادار به توپ برسد که ضربه مهاجم پرسپولیس با واکنش حقیقی دفع شد.

دقیقه ۱۵

امید عالیشاه با پاس در عمق مهدی ترابی به توپ رسید و پس از مهار آن با یک پاس بی‌نقص آل کثیر را در موقعیت گلزنی قرار داد تا او گل او پرسپولیس را در مقابل دروازه خالی از دروازه‌بان به ثمر برساند.

دقیقه ۲۴

کریم اسلامی با پاس عالی در عمق شجاعیان در موقعیت تک به تک با بیرانوند قرار گرفت، اما دروازه‌بان پرسپولیس ضربه مهاجم هوادار را مهار کرد.

دقیقه ۳۱

در ریباند شوت امید عالیشاه پس از برخورد به بازیکن هوادار، توپ با پاس ترابی به اسماعیلی‌فر رسید که ضربه او به تور کنار دروازه حریف برخورد کرد. 

دقیقه ۳۲

پاس در عمق عالیشاه پس از توپ‌ربایی این بار آل کثیر را در موقعیت تک به تک با حقیقی قرار داد، اما ضربه او به شکل خطرناکی از کنار تیر عمودی سمت راست دروازه هوادار بیرون رفت. 

دقیقه ۳۴

بار دیگر عالیشاه با پاس در عمق یک موقعیت تک به تک برای تیمش به وجود آورد که این بار ضربه چیپ بی‌دقت آل کثیر از کنار تیر عمودی سمت چپ دروازه حقیقی عبور کرد.

دقیقه ۳۵

این بار مهدی ترابی با یک پاس در عمق اورونوف را در فرصت ایده‌آل گلزنی به توپ رساند، اما ضربه پای چپ خطرناک این بازیکن ازبکستانی هم راهی به دروازه هوادار نداشت.

دقیقه ۳۸

پاس محسن سفیدچغایی بار دیگر کریم اسلامی را در موقعیت گلزنی قرار داد، اما بار دیگر این مهاجم قدر توپ را ندانست و با یک ضربه بی‌دقت آن را به بیرون فرستاد.

دقیقه ۴۵

اشتباه مهدی گودرزی سبب توپ‌ربایی اورونوف شد، اما دروازه‌بان جوان هوادار با یک واکنش تماشایی در مصاف تک به تک با بازیکن حریف، این توپ را از مقابل پای بازیکن ازبک جمع کرد.

دقیقه ۳+۴۵

شوت زمینی اورونوف از کنار دروازه شکوری عبور کرد.

دقایق حساس نیمه دوم

دقیقه ۴۶

شوت زمینی قاسمی نژاد از پشت محوطه جریمه پرسپولیس را بیرانوند در دو مرحله مهار کرد.

دقیقه ۴۸

شوت عالیشاه از بالای دروازه شکوری بیرون رفت.

دقیقه ۵۵

روی ضدحمله تیم هوادار ضربه کم دقت محسن سفید چغایی با اختلاف زیاد از کنار دروازه پرسپولیس بیرون رفت.

دقیقه ۶۶

کریم اسلامی پس از به توپ رسیدن پشت مدافعان پرسپولیس، با پاس در عرض امین قاسمی‌نژاد را در موقعیت عالی قرار داد که ضربه بی‌دقت بازیکن هوادار از بالای دروازه بیرون رفت.

دقیقه ۶۸

بار دیگر بیرانوند با کنترل توپ در ۲ مرحله مانع گلزنی اسلامی شد.

دقیقه ۶۹

عالیشاه با پیشروی به سمت دروازه هوادار در موقعیت تک به تک با شکوری قرار گرفت، اما دروازه‌بان هوادار ضربه کاپیتان پرسپولیس را به کرنر فرستاد.

دقیقه ۷۰

کرنر پرسپولیس با ضربه سر خطرناک گولسیانی همراه شد که شکوری توپ را دفع کرد و در ادامه توپ در دهانه دروازه هوادار راهی کرنر شد.

دقیقه ۷۲

ارسال بابک مرادی از سمت چپ به مسحن سفیدچقایی رسید، اما او نتوانست به خوبی به توپ ضربه بزند تا این فرصت خوب برای هوادار از بین برود.

دقیقه ۷۳

پاس مهدی ترابی در شرایطی مشکوک به دانیال اسماعیلی‌فر رسید و او هم با یک پاس دقیق در مقابل دروازه هوادار آل کثیر را در موقعیت گلزنی قرار داد تا این بازیکن موفق به زدن دومین گل خودش و تیمش شود.

دقیقه ۷۷

ضربه آرام بابک مرادی پس از دریافت پاس شجاعیان از زاویه بسته در اختیار بیرانوند آرام گرفت.

دقیقه ۸۲

علیرضا بیرانوند این بار با واکنشی تماشایی ضربه سر بابک مرادی را به کرنر فرستاد.

دقیقه ۴+۹۰ 

ارسال ضربه ایستگاهی تیم هوادار پس از برخورد به مسعود ریگی به بیرانوند رسید که البته بنفش‌ها اعتقاد به پنالتی در این صحنه داشتند.

گروه تحریریه علوم ورزشی

با استفاده از مهارت‌های تحلیلی و تجزیه و تحلیل داده‌ها، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی گزارش‌ها و آمارهای مفید و کاربردی درباره‌ی روند و عملکرد تیم‌ها و بازیکنان در ورزش می‌پردازم. هدفمندی خود را در بهبود دانش و اطلاعات ورزشی خوانندگان قرار می‌دهم. همراه با من را بپذیرید و به دنیای آمارها و تحلیل‌های جذاب ورزشی همراه شوید.
دکمه بازگشت به بالا