اقتصادی

نهضت ملی مسکن در روستاها به نیم میلیون واحد نزدیک شد

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن با اعلام اینکه ۴۸۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن در روستاها از ابتدای اجرای طرح تاکنون وارد فاز اجرا شد، از تحویل ۲۴۰ هزار واحد از این واحدها به مردم و متقاضیان خبر داد.

به گزارش نازک نارنجی، مجید جودی اظهار کرد: از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون  ۴۸۸ هزار واحد مسکونی روستایی وارد فاز عملیاتی و اجرایی شد که از این میزان، معادل ۲۴۰ هزار واحد به اتمام رسیده و تحویل متقاضیان شده است. همچنین از واحدهایی که از ابتدای اجرای طرح تاکنون وارد فاز اجرا شده ۲۴۸ هزار واحد نیز در دست اجراست و در مراحل مختلف پیشرفت فیزیکی قرار دارند.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: در سال گذشته (۱۴۰۲) بنیاد مسکن در بخش روستایی نهضت ملی مسکن ۲۵۰ هزار واحد را به بانک‌ها برای عقد قرارداد معرفی کرد که بانک‌ها تاکنون با ۱۰۵ هزار واحد قرارداد منعقد کرده‌اند.

جودی در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص تخصیص زمین و شناسایی آن در روستاها توضیح داد: تاکنون بیش از ۶۰۰ هزار قطعه زمین در روستاها شناسایی و تملک شده و کارهای اداری آن در حال انجام است که نزدیک به ۲۵۰ هزار قطعه در سامانه saman.mrud.ir  بارگذاری شده و حدود ۸۰ هزار واحد زمین روستایی نیز به متقاضیان واگذار شده است.

انتهای پیام

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم. در حوزه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد فعالیت می‌کنم. با درک عمیقی از پیچیدگی‌ها و رویدادهای مختلف در دنیای اقتصاد، سعی می‌کنم تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌های قابل اعتماد را به شما ارائه دهم.
دکمه بازگشت به بالا