اجتماعی

توقیف ۵۴ دستگاه خودرو و ۴۶ چرخ دستی جمع آوری و انتقال پسماند غیرمجاز

فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران از توقیف ۵۴ دستگاه خودرو و ۴۶ چرخ دستی جمع آوری و انتقال پسماند غیرمجاز در قالب طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در پایتخت خبر داد.

سرهنگ سیدهادی موسوی در گفت‌وگو با نازک نارنجی، در تشریح آخرین جزئیات اجرای طرح «ساماندهی آسیب‌های اجتماعی» گفت: طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در پایتخت بنا به دستور شهردار تهران با محوریت مقابله با پدیده زباله گردی و برخورد با مافیا و سرشاخه‌های آن در دستور کار قرار گرفت.

وی با تأکید بر این موضوع که حسب حساسیت اجرای طرح، از سوی شهردار تهران برای یگان حفاظت شهرداری تهران وظایفی ویژه در این طرح تعریف شده است، افزود: پیرو این مأموریت کمیسیون عملیات یگان حفاظت تشکیل و وظایف هر منطقه و سازمان بر اساس لوحه تنظیمی به آنها ابلاغ شد.

موسوی ادامه داد: با ابلاغ شرح وظایف از ابتدای شروع طرح مأموریت عوامل انتظامی و غیر انتظامی یگان حفاظت شهرداری تهران در مناطق ۲۲ گانه و سازمان‌ها آغاز شد و عوامل یگان پوشش انتظامی لازم را برای اقدام سایر بخش های شهرداری تهران در این طرح در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: بر اساس اعلام مرکز پیام یگان حفاظت شهرداری تهران از زمان اجرای طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی ۲۲۵ نفر از عوامل یگان حفاظت شهرداری تهران در مأموریت های مناطق و سازمان ها حضور داشتند و ۲۰۶ واحد عملیاتی نیز به سطح شهر اعزام شدند.

فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران ادامه داد: در مدت اجرای طرح ۵۴ دستگاه خودرو که به جمع آوری و انتقال پسماند به شکل غیر مجاز اقدام می‌کردند توقیف و ۴۶ چرخ دستی نیز از زباله گردهای خرد توقیف شد.

موسوی افزود: آمارها نشان می‌دهد تا به امروز بیش از ۲۰۰ تن پسماند از زباله‌گردهای غیر مجاز شهر تهران جمع آوری شده است و همچنان عوامل یگان حفاظت شهرداری تهران اقدام های لازم را برای ادامه طرح تا زمان دستور شهردار تهران در دستور کار خود قرار دارند.

انتهای پیام

گروه تحریریه مقالات اجتماعی

تحلیل‌گر مسائل اجتماعی با تجربه در بررسی نگرش‌ها و اعتقادات عمومی در جامعه.
دکمه بازگشت به بالا