عمومی

کسب رتبه اول دادگستری استان ایلام در اجرای احکام کیفری در کشور – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، عمران علیمحمدی ظهر سه شنبه در دیدار اعضای شورای قضایی استان ایلام با حجت الاسلا کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ضمن تبریک ایام گذشته، از پیروزی مقتدرانه سپاهیان اسلام در عملیات وعده صادق و پیروزی بر رژیم جعلی صهیونیستی تجلیل کرد.

وی ضمن اشاره به نام‌گذاری امسال به عنوان “جهش تولید با مشارکت مردم” از سوی مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی استان آمادگی کامل دارد تا با بهره گیری از کلیه ظرفیت‌ها در جهت گسترش تولید، ایجاد اشتغال و رفع موانع تولید بیش از پیش قدم بردارد.

عالی‌ترین مقام قضایی استان ایلام با اشاره به تلاش بی وقفه و جهادی کارکنان قضایی و اداری مجموعه دادگستری استان ایلام در سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: دادسراهای استان از حیث شاخص کم‌ترین موجودی مقام اول کشور و دادگاه‌های کیفری ۱ و ۲ نیز مقام اول کشوری را کسب نمودند.

وی از کاهش بی سابقه موجودی پرونده‌ها در دادگاه‌های تجدید نظر استان، دادگاه خانواده، دادگاه انقلاب و دادگاه‌های حقوقی و کیفری در سال گذشته و به تبع آن رفع اطاله دادرسی خبر داد و گفت: موقعیت و جایگاه برتر دادگستری استان ایلام از منظر شاخص‌های کشوری نمایان‌گر ارائه خدمات بهتر و مطلوب‌تر به مردم شریف استان است.

علی‌محمدی گفت: دادگستری استان ایلام در شاخص تکریم ارباب رجوع در بهمن ماه سال گذشته رتبه اول کشور و در اسفندماه گذشته و فروردین ماه ۱۴۰۳ تا به امروز رتبه دوم کشوری را کسب کرده است.

رییس کل دادگستری استان ایلام یادآور شد: اولویت‌های دستگاه قضایی در سال ۱۴۰۳ در ۸ هدف تدوین شده که شامل ۴۴ برنامه و مشتمل بر ۱۹۲ اقدام است.

وی با اشاره به کسب رتبه اول دادگستری استان در اجرای احکام کیفری در کشور خاطرنشان کرد: در عین حال با تلاش‌های شورای حل اختلاف و هیئت‌های صلح استان موفق شدیم ۴۵ درصد از پرونده‌های واجد شرایط را با صلح و سازش مختومه کنیم.

علی‌محمدی اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع پیشگیری از وقوع جرم و با تلاش‌های مستمر معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان موفق به کاهش ۱۵ درصدی جرم سرقت، کاهش ۳ درصدی جرم افترا، کاهش ۵ درصدی جرم تهدید و کاهش ۶ درصدی ایراد صدمه بدنی غیرعمدی در سطح استان شدیم.

وی افزود: با هماهنگی‌های انجام شده با ستاد مرکزی قوه قضاییه برای اولین بار در استان دوره کارآموزی قضایی با حضور ۲۳ نفر کارآموز از ابتدای اردیبهشت سال جاری شروع شده و به منظور جذب نیروی قضایی مورد نیاز استان به زودی یک دوره کارورزی، یک دوره کارآموزی جذب عمومی و یک دوره کارآموزی مخصوص طلاب و روحانیون برگزار خواهد شد.

رییس کل دادگستری استان ایلام گفت: اتقان آراء در سال ۱۴۰۱ در دادگستری استان ۷۸ درصد بود که با همدلی و برادری و تلاش جهادی سال گذشته به ۹۲ درصد ارتقاء یافت و در این شاخص نیز دادگستری استان موفق به کسب رتبه دوم کشور گردید.

وی افزود: در زمینه مبارزه با فساد در دستگاه قضایی در اقدامی بی نظیر، در سال گذشته ۵۰ نفر کارچاق کن در استان دستگیر و به جرائم آنان رسیدگی شد.

رئیس شورای قضایی استان ایلام با اشاره به دستاوردهای درخشان حاصل شده در سازمان‌های تابعه دستگاه قضایی در سال ۱۴۰۲ اذعان داشت: به لطف خداوند متعال در سال گذشته ۱۵۵ زندانی جرائم غیرعمد با پرداخت مبلغی بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال از زندان آزاد شدند و ۷۷۰ زندانی در زندان‌های استان گواهی مهارت گرفته و اشتغال کارگاهی ۳۳ درصد محکومین در مرکز فنی و حرفه‌ای ثابت زندان ایلام انجام شد.

دکمه بازگشت به بالا