بین الملل

واکنش ژنرال صهیونیست به عملیات «وعده صادق»/ رسانه‌های عبری: بازدارندگی اسرائیل فروپاشید

یک ژنرال ذخیره ارتش رژیم اشغالگر پاسخ تنبیهی جمهوری اسلامی ایران به حمله رژیم صهیونیستی به محل کنسولگری کشورمان در دمشق با انجام حملات موشکی و پهپادی به اراضی اشغالی را یک دستاورد برای ایران ارزیابی کرد.

به گزارش نازک نارنجی، «ایتان دانگوت» ژنرال ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی در این باره اذعان کرد: آنچه اتفاق افتاد دستاوردی برای ایران است.

وی گفت: ایران پیش از این چنین قدرتی را از خود نشان نداده بود.

در همین راستا، رسانه‌های عبری زبان نیز اذعان کردند: ما با یک توهین علنی و سنگین و بی‌سابقه مواجه شدیم. بازدارندگی اسرائیل فروپاشید.

طبق گزارش این رسانه‌ها، ایران در پاسخ خود، جسارت، قدرت آتش و عملیاتی خود را اثبات و بازدارندگی را در مقابل اسرائیل تثبیت کرد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی همچنین نوشتند: پاسخ ایران به اسرائیل غافلگیر کننده بود و پیش از این غیرمنطقی به نظر می‌رسید.

این اظهارات پس از آن بیان شد که روابط عمومی کل سپاه بامداد امروز (یکشنبه) در اطلاعیه‌ای از پاسخ نیروی هوا فضای سپاه به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از مستشاران کشورمان در سوریه، از حمله و اصابت موفق ده‌ها فروند موشک و پهپاد به اهدافی درون سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

این حملات علاوه بر تخریب مواضع نظامی ارتش رژیم صهیونیستی از جمله پایگاه اطلاعاتی در منطقه «جبل الشیخ» و پایگاه هوایی «نواتیم»، هزینه‌های هنگفتی نیز برای رژیم صهیونیستی و سامانه‌های پدافند هوایی آن به همراه داشته است.

در همین راستا، رسانه‌های عبری‌زبان فاش کردند که تلاش رژیم صهیونیستی برای رهگیری پهپادها و موشک‌های ایران ۱.۳ میلیارد دلار هزینه روی دست صهیونیست‌ها گذاشته است.

به دنبال آغاز حملات ایران، تلویزیون رژیم صهیونیستی هم به نقل از مسؤولان صهیونیست اعلام کرد ایران با شلیک ده‌ها پهپاد به سمت سرزمین‌های اشغالی حمله خود را آغاز کرد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۲ خود با اشاره به انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و هشدار به دولت تروریستی آمریکا نسبت به هرگونه پشتیبانی و مشارکت در ضربه به منافع ایران، تاکید کرد: هرگونه تهدید آمریکا و رژیم صهیونیستی از مبدأ هر کشوری با پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به منشأ تهدید مواجه می‌شود.

سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح کشورمان نیز امروز در گفت‌وگویی تلویزیونی درباره جزئیات این عملیات اعلام کرد عملیات وعده صادق شامل هدف قرار گرفتن مقر اطلاعاتی دشمن صهیونیستی در منطقه «جبل الشیخ» و پایگاه هوایی «نواتیم» بوده است و از این ۲ پایگاه برای حمله به محل کنسولگری ایران در دمشق استفاده شده بود.

انتهای پیام

بخش مقالات بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با روشی زنده و غوطه‌ور در جزئیات. با تمرکز بر رویدادهای جهانی و تاثیرات آن‌ها بر جوامع، به شما نقشه‌ای دقیق از رویدادهای روز ارائه می‌دهم. با استفاده از شیوه‌های نوین گزارشگری، اطلاعات جذابی را برای شما فراهم می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا