ورزشی

علی داودی: استرسم برای المپیک کمتر شد/ مسئولان به ما سر بزنند

نایب قهرمان المپیک توکیو گفت: روزهای حساسی تا المپیک داریم و اگر یک درصد هم پیش خودم فکر کنم شانس مدال ندارم، المپیک رفتنم جالب نیست از این رو به دنبال مدال هستم.

 علی داودی در گفت‌وگو با نازک نارنجی درباره‌ی اینکه با وجود قطعی بودن سهمیه المپیک پاریس اما باز هم در جام جهانی تایلند ارتقاء رکورد داشت، بیان کرد: آخرین مسابقه من بازی‌های آسیایی بود و اگر جام جهانی تایلند هم می‌خواستم وزن‌کشی کنم یا سبک وزنه بزنم، جالب نبود. در این صورت تا المپیک مدت زمان زیادی می‌شد که در جو مسابقات نبودم و نیاز داشتم قبل از المپیک در یک رقابت حضور داشته باشم و استرس و سختی مسابقه را تجربه کنم.

داودی در پاسخ به این پرسش که در حرکت یک‌ضرب جام جهانی تایلند رکورد ۲۰۲ کیلوگرم را ثبت کرد و می‌توانست وزنه سنگین‌تری بزند؟ گفت: درحرکت دوم، وزنه ۲۰۰ کیلوگرم افتاد و باعث شد بخواهم برای حرکت سوم دو کیلوگرم سنگین‌تر وزنه بزنم. برنامه این بود وزنه ۲۰۰ کیلوگرم را بزنم. برای حرکت بعدی وزنه ۲۰۵ کیلوگرم را هم بزنم اما وزنه ۲۰۰ کیلوگرم با بی‌دقتی افتاد.

علی داودی: استرسم برای المپیک کمتر شد/ مسئولان به ما سر بزنند

بیشتر تمرکزم باید روی یک‌ضرب باشد

وزنه بردار فوق سنگین ایران در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه تا المپیک بیشترین تمرکزش روی ارتقاء رکورد در یکضرب است یا دوضرب؟ تاکید کرد: در این روزهای مانده تمام تلاشم را می‌کنم، در هر دو حرکت خوب باشم. نمی‌توان از دوضرب غافل بمانم. البته بیشتر تمرکز من باید روی یک‌ضرب ‌باشد و می‌دانم مشکل چه چیزی است و باید کار کنم تا بهتر و روان‌تر حرکت یک‌ضرب را بزنم. مطمئنم رکورد یک ضرب من در المپیک تفاوت چشم گیری خواهد داشت.

پایان شکست‌ناپذیری غول گرجی؟

داودی در مورد مصدومیت تالاخادزه و فراهم شدن فرصت برای شکستن دادن این وزنه بردار در المپیک پاریس، گفت:  در جام جهانی تایلند او را دیدم و آماده نبود اما فکر کنم  ورزشکاری نیست که به چالش بخورد و تا المپیک به آمادگی نرسد. فکر کنم به آمادگی خوب برسد حالا نه در آن حد که بخواهد رکوردهای خودش را جا به جا کند. البته به غیر از تالاخادزه، لالایان ارمنی، گور میناسیان از بحرین، من اسعد از سوریه و یکی، دو وزنه‌بردار جوان دیگر هم هستند که باعث می‌شوند رقابت فوق سنگین جذاب باشد.

نایب قهرمان المپیک توکیو در مورد  انتظارش از مسئولان برای حمایت بیشتر در روزهای حساس باقی مانده تا المپیک تاکید کرد: روزهای حساسی  در پیش است و مسئولان خودشان می‌دانند باید چه حمایتی داشته باشند. واقعا مهم است امکانات سخت‌افزاری خوب باشد. اگر ورزشکاران روحیه خوبی داشته باشند، در تمرینات عملکرد بهتری خواهند داشت.

علی داودی: استرسم برای المپیک کمتر شد/ مسئولان به ما سر بزنند

استرسم برای المپیک کمتر شد

او در پاسخ به این پرسش که پیش از این گفته بود، مسابقه قبل از المپیک استرس زیادی دارد و فکر می‌کند با حضور در جام جهانی تایلند استرسش برای المپیک کمتر شده باشد؟ گفت: بله، چون پشت وزنه ۲۵۲ کیلوگرم قرار گرفتم، متوجه شدم در دوضرب، توانایی زدن وزنه ۲۶۰ کیلوگرم را هم دارم. واقعا مسابقه خوبی بود و نقاط ضعفم را  پیدا کردم. البته مشکلاتم نسبت به قبل خیلی کمتر شده است.

قول مدال نمی‌دهم اما دنبالش هستم

داودی در مورد انتظار مدال‌آوری مجدد از او در بازی‌های المپیک تصریح کرد: همه توقع مدال دارند. اگر یک درصد هم پیش خودم فکر کنم شانس مدال ندارم، المپیک رفتنم جالب نیست و تنها حضور در المپیک توفیقی ندارد. تمام تلاشم بر این است رکورد خوبی در تمرینات ثبت کنم و بعد به المپیک بروم. البته قول مدال نمی‌توان داد اما واقعا تمام تمرکزم روی این است که در المپیک مدال بگیرم و امیدوارم رنگ آن از المپیک توکیو بهتر باشد.

علی داودی: استرسم برای المپیک کمتر شد/ مسئولان به ما سر بزنند

مسئولان به ما سر بزنند

او در پایان گفت: از همه مسئولان خواهش می‌کنم به وزنه‌برداری توجه بیشتری داشته باشند. هر چند وقت یک بار در اردوها حاضر شوند و به ما سر بزند و مشکلات ما را جویا شوند. هر چه حواسشان بیشتر به رشته پرافتخار وزنه‌برداری باشد، در  روحیه ما تاثیرگذار است. امیدوارم حمایت مسئولان در این مدت بیشتر شود و وزنه‌برداری و کاروان ایران نتیجه خوبی در المپیک بگیرند.

انتهای پیام

گروه تحریریه علوم ورزشی

با استفاده از مهارت‌های تحلیلی و تجزیه و تحلیل داده‌ها، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی گزارش‌ها و آمارهای مفید و کاربردی درباره‌ی روند و عملکرد تیم‌ها و بازیکنان در ورزش می‌پردازم. هدفمندی خود را در بهبود دانش و اطلاعات ورزشی خوانندگان قرار می‌دهم. همراه با من را بپذیرید و به دنیای آمارها و تحلیل‌های جذاب ورزشی همراه شوید.
دکمه بازگشت به بالا