استان ها

صدور ۷۹هزار جلد سند روستایی در قزوین

به گزارش خبرگزاری نازک نارنجی از قزوین؛ فرهاد سبحانی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین در نشست خبری با رسانه ها گفت: به مناسبت فرا رسیدن دهه بنیاد مسکن و حساب ۱۰۰ امام (ره) عملیات اجرایی و آسفالت معابر هشت روستا از محل طرح هادی روستایی در شهرستان های آبیک، البرز، آوج، بویین زهرا، تاکستان و قزوین با اعتبار ۲۴۰ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین درخصوص وضعیت اجرای طرح هادی روستایی بیان کرد: طرح هادی روستایی در ۴۹۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان اجرا شده است که این تعداد ۷۳ درصد روستاهای استان قزوین را شامل می شود.

وی افزود: ۷۹۹ طرح هادی روستایی تهیه، ۶۶۲ طرح بازنگری شده و ۱۵۵ طرح هادی نیز در دستور کار این نهاد قرار دارد.

سبحانی به اجرای طرح اقدام و نهضت ملی بنیاد مسکن اشاره کرد و افزود: در حال حاضر عملیات اجرا و ساخت چهار هزار و ۸۹ واحد مسکونی در طرح‌های اقدام ملی، نهضت ملی، بنیاد ساخت و گروه ساخت در دستور کار این نهاد قرار دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین در خصوص اعتبارات این نهاد گفت: سال قبل سرجمع اعتبارات استان ۱۵۱ میلیارد تومان و تخصیص آن ۱۳۸ میلیارد تومان بود که از این محل اقدامات بنیاد مسکن در ۲۰۴ روستا صورت گرفت و عملیات آسفالت به میزان ۹۱۴ هزار مترمربع در این روستاها انجام شد.

سبحانی تصریح کرد: اعطای ۷۹ هزار جلد سند روستایی در شهرهای زیر۲۵ هزار نفر با همکاری اداره ثبت اسناد از دیگر اقدامات انجام شده است و سال گذشته هم ۲۷۰۰ جلد سند سهم استان بود که با همکاری دستگاهها این برنامه نیز محقق شد و در رتبه دوم کشوری قرار گرفتیم.

۴۶

دکمه بازگشت به بالا