علمی و پزشکی

به این دلایل قبل از خواب آب ننوشید

آفتاب‌‌نیوز :

اشلی هاینزورس عضو موسسه سلامتی بدکیندوم انگلیس (Kingdom) می‌گوید: اگرچه حفظ آب بدن در طول روز مهم است، نوشیدن بیش از حد آب، به خصوص قبل از خواب، می‌تواند خواب شما را مختل کند و سیستم ایمنی بدن شما را ضعیف کند.

هاینزورس می‌گوید: آبرسانی در اوایل روز برای اطمینان از اینکه بدن شما زمان کافی برای پردازش مایعات و کاهش احتمال اختلالات در طول شب دارد، بسیار مهم است. وی هشدار داد که نوشیدن آب زیاد قبل از خواب باعث می‌شود کلیه‌های شما ادرار بیشتری تولید کنند که منجر به تعدد سرویس‌رفتن می‌شود.

به گفته این کارشناس تغذیه افراد بهتر است آبرسانی به بدن را از صبح زود شروع کنند و در طول روز به طور ثابت مصرف شود. به این ترتیب، کمتر احساس نیاز به جبران آب بیش از حد خواهید داشت.

او کاهش مصرف مایعات را در ساعات قبل از زمان خواب پیشنهاد می‌کند و می‌گوید: در دو ساعت منتهی به خواب، مصرف مایعات خود را به تدریج کاهش دهید. این به بدن زمان کافی برای پردازش مایعات می‌دهد و خطر اختلالات را به حداقل می‌رساند. همچنین توصیه می‌شود قبل از خواب از هر نوع الکل یا کافئین از جمله چای، قهوه و برخی نوشیدنی‌های گازدار خودداری کنید.

گروه تحریریه مطالب پزشکی

هدفم این است که با ارائه محتواهای علمی و امیدوارکننده، به شما کمک کنم تا از جدیدترین تحقیقات در زمینه سلامتی مطلع شوید و اقدامات مناسبی را برای بهبود و حفظ سلامتی خود بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا