حوادث

آماده‌باش بیش از ۴۰۰ آتش‌نشان برای تامین ایمنی نماز عیدفطر در مصلی تهران

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از‌ آماده‌باش بیش از ۴۰۰ آتش‌نشان برای تامین ایمنی مراسم نماز عید سعید فطر خبر داد.

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با نازک نارنجی با تبریک عید سعید فطر درباره تمهیدات آتش‌نشانی برای تامین ایمنی مراسم نماز عید سعید فطر که همزمان با صبح روز عید در محل مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود، گفت: آتش‌نشانی تهران با تمام توان برای تامین ایمنی مراسم نماز عید سعید فطر و نمازگزاران حاضر اقدام خواهد کرد و در همین راستا نیز تمام ۱۳۸ ایستگاه آتش‌نشانی در آماده‌باش کامل قرار دارند. همچنین ایستگاه‌های اطراف مصلی امام خمینی هم از آماده‌باش ویژه‌تری برخوردار هستند. 

وی با بیان اینکه تامین ایمنی این مراسم در دولایه بیرونی و درونی از سوی آتش‌نشانی انجام می‌شود، گفت: در لایه درونی یا همان داخلی، از ساعات اولیه بامداد روز عید سعید فطر ۳۰ آتش نشان با ۱۵ دستگاه خودروی سبک، خودروی سنگین و موتورسیکلت مستقر خواهند شد. علاوه بر آن ۴۵ نیروی آتش‌نشان شامل ۲۰ آتش نشان خانم و ۲۵ آتش‌نشان آقا نیز به شکل تیم‌های پیاده با خاموش‌کننده‌های دستی اقدام به گشت‌زنی خواهند کرد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران افزود: در لایه بیرونی هم استقرار آتش‌نشانان از ساعت چهار صبح آغاز شده و آتش نشانان در ۴۵ نقطه و معبر بیرونی مصلی مستقر خواهند شد. ۲۸۰ آتش‌نشان با ۱۰۲ دستگاه‌خودرو  شامل ۴۱ دستگاه موتورسیکلت، ۵۲ دستگاه خودروی سنگین و ۹ دستگاه خودروی سبک نسبت به تامین ایمنی مراسم و نمازگزاران در این نقطه اقدام خواهند کرد.

ملکی با بیان اینکه ۷۰ نفر از مدیران و معاونان سازمان آتش‌نشانی نیز نسبت به بازدید از استقرار آتش نشانان اقدام خواهند کرد، گفت: در مجموع بیش از ۴۰۰ آتش‌نشان برای تامین ایمنی مراسم نماز عیدسعید فطر در آماده‌باش کامل قرار دارند. از نمازگزاران نیز تقاضا داریم که در صورت وقوع هرگونه حادثه احتمالی ضمن حفظ خونسردی خود، به ماموران آتش نشانی مستقر در محل مراجعه کرده یا با سامانه ۱۲۵ تماس بگیرند. همچنین در صورت نیاز به خروج اضطراری حتما اولویت خروج را به زنان، کودکان و افراد سالخورده بدهند.

انتهای پیام

بخش مقالات حوادث

نویسنده حوادث با توانایی نقل و انتقال داستان‌های پنهان در پشت پرده رویدادها هستم. با استفاده از زبانی شیوا و جذاب، به توصیف و تفسیر وقایع می‌پردازم تا خوانندگان را به دنیای پنهان و پر هیجان حوادث کشانده و آنها را با آثار و پیامدهای آنها آشنا سازم.
دکمه بازگشت به بالا