حوادث

آسمان ۲۴ استان ۲ روز آینده بارانی است

آفتاب‌‌نیوز :

صادق ضیائیان درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز در خوزستان، لرستان، ایلام، همدان، زنجان، کرمانشاه، کردستان، اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بارش شدید باران و در مناطق مستعد بارش برف داریم.

مدیر‌کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گیلان، اردبیل، کردستان، مازندران، کرمانشاه، زنجان، همدان، قزوین، البرز، تهران، ایلام، سمنان، لرستان، همدان، قم، غرب اصفهان و سمنان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، شمال فارس و شمال بوشهر، رگبار باران وزش باد شدید موقت داریم و در ارتفاعات البرز بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: این شرایط جوی روز پنجشنبه ۲۳ فروردین در اغلب مناطق کشور غیر از نوار جنوبی ادامه دارد.

ضیائیان اضافه کرد: روز جمعه ۲۴ فروردین در نیمه شرقی کشور ابرناکی رگبار و رعد و برق وزش باد شدید موقت و در برخی نقاط خیزش خاک گرد و خاک پیش‌بینی می‌شوند.

وی گفت: روز‌های پنجشنبه تا شنبه پیش‌ِرو در نیمه شمالی کشور کاهش محسوس دما داریم.

‌به گفته مدیر کل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۳۳ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و زنجان و شهرکرد با کمینه دمای ۳ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده به تدریج ابری، بعد از ظهر رگبار و رعد و برق، در برخی ساعات باد شدید پیش بینی می‌شود، همچنین روز پنجشنبه آسمان تهران در برخی ساعات ابری و بارانی همراه با وزش باد شدید است.

هشدار تشکیل موج‌های با ارتفاع ۲.۵ متر در سواحل استان‌های ساحلی خزر

وی گفت: از اواخر وقت چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۲۲ تا ۲۴ فروردین، به علت افزایش وزش باد و ارتفاع موج، وزش باد شدید شمال غربی با بیشینه سرعت ۳۲ نات و بیشینه ارتفاع امواج در مناطق ساحلی ۱.۵ تا ۲.۵ متر و در مناطق دور از ساحل تا ۳ متر با تاکید بر مناطق ساحلی استان‌های مازندران و گلستان پیش‌بینی می‌شود.

‌مدیر‌کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: این شرایط جوی روز چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۲۲ در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان گلستان در دریای خزر، روز پنج‌شنبه ۱۴۰۳/۰۱/۲۳ در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان و مازندران و گلستان در دریای خزر، و روز جمعه ۱۴۰۳/۰۱/۲۴ در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های مازندران و گلستان در دریای خزر پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان افزود: در این راستا با رعایت ممنوعیت شنا، خطر غرق شدن قایق‌های سبک و تفریحی، احتمال آسیب به قفس‌ها و تور‌های صیادی، اختلال در تردد شناور‌های حمل و نقل دریایی، احتمال خسارت به تاسیسات دریایی و ساحلی و اختلال در فعالیت‌های بنادر و اختلال در ورود و خروج شناور‌ها به حوضچه بنادر وجود دارد. 

وی گفت: توصیه می‌شود ممنوعیت در تردد قایق‌ها و شناور‌های سبک تفریحی و صیادی، ممنوعیت در تردد شناور‌های نیمه سنگین در دستور کار باشد.

بخش مقالات حوادث

نویسنده حوادث با توانایی نقل و انتقال داستان‌های پنهان در پشت پرده رویدادها هستم. با استفاده از زبانی شیوا و جذاب، به توصیف و تفسیر وقایع می‌پردازم تا خوانندگان را به دنیای پنهان و پر هیجان حوادث کشانده و آنها را با آثار و پیامدهای آنها آشنا سازم.
دکمه بازگشت به بالا